יום שני, ספטמבר 05, 2022

לשחרר, תשחרר, תשחרר ממני, תשחרר אותי, תשחרר מזה, תשחרר את ראבי

צילום מסך: שירי (בת חן סבג) ודודי (מיקי לאון) (שירי: "אבל באימא'שך תשחרר את ראבי.") "מטומטמת", עונה 1, הוט 3 (הוט ביוטיוב), 2016
צילום מסך: שירי (בת חן סבג) ודודי (מיקי לאון). "מטומטמת", עונה 1, הוט 3 (הוט ביוטיוב),  2016


לשחרר

להסיר אחיזה; לנתק; להתנתק; לעזוב; להפסיק; להתרחק; להתעלם; להמשיך הלאה; להרפות; לוותר; להניח; לפתוח; להתיר; לאפשר; לפרוץ - מחסום; מעצור; עכבה; הצקה; דיבורים; רצון; מטרה; נוכחות; קשר; משקעים; רגשות שליליים; מחשבות שליליות; ועוד.


תשחרר/שחרר; תשחרר/שחרר ממני; תשחרר/שחרר אותי; תשחרר/שחרר את ראבי

    1. לוותר; להניח לעניין.

    ***

    "כרגע אתה מחזיק ברכוש שלי ששייך לי. ואתה יודע את זה ואני יודעת את זה, ואני לא הולכת לשחרר." 

    (שירי למוריס, "מטומטמת", עונה 3, הוט 3, 2019)


    2. תפסיק; תניח לי; תעזוב אותי; צא לי מהווריד; תפסיק להיות נודניק; אל תהיה קרצייה; תפסיק לדבר על זה; תפסיק להציק לי; לא מתאים לי; אני לא מעוניין.

    ***

    "גבר, אני לא יודעת איך להגיד את זה יותר בעדינות, אבל באימא'שך  תשחרר את ראבי". 

    (שירי לדודי, "מטומטמת", עונה 1, הוט 3, 2016)

    ***

    "שחף, שחף, תקשיב, אני עצבנית פיצוצים, תשחרר ממני."

    (טליה, "האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022) 

    ***

    שרין: "תראה, אתה כבר עצבני [מההליכה במשימה] אז מה זה שווה אם אתה ככה קצר רוח".

    נתנאל: "אני לא עצבני בכלל שאני הולך".

    שחף: "נשמה שלי, תשחררי." 

    ("האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022)

    ***

    "גבר, אני לא יודעת איך להגיד את זה יותר בעדינות, אבל באימא'שך  תשחרר את ראבי." 

    (שירי לדודי, "מטומטמת", עונה 1, הוט 3, 2016)

    ***

    "בואו נשחרר את הנושא הזה כבר." 

    (טליה, "האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022) 

     

    3. תתקדם; סע; עוף מכאן; תשחרר אותי מנוכחותך. 

    ***

    "תשחררי אותי, תשחררי אותי טליה, תתקדמי." 

    (נתנאל רודניצקי, "האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022)

     

    4. תפסיק להיות נגדי; תפסיק לתקוף אותי; תפסיק לרדת עליי; תפסיק לעקוץ אותי; תפסיק להציק לי; תפסיק לדבר עליי. 

    ***

    ריווא: "אתה חייב לשחרר מהבן אדם".

    קאזם: "אני אשחרר  כשהוא ישחרר".

    ריווא: "אבל הוא שחרר, הוא לא מדבר עליך."

    ("האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022)

     


    תשחרר/שחרר ממנה

    אל תבנה ציפיות; תתנתק מהרגשות שכובלים אותך אליה; אל תהיה נעול עליה; זה לא בשבילך; תרפה מזה; אין לזה סיכוי; תמשיך הלאה.

    ***

    "שרין, זה יתיר. שחררי משחף.

    (קריאה מבחוץ, "האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022)



    תשחרר; תשחרר מזה; תשחרר את זה

    1. תירגע; תרפה - מהלחצים; מהמתח; מהכעס; מהמטען; מהדאגות; מהמחשבות השליליות; אל תכעס יותר; אל תתחשבן; אל תחפש נקמה; אל תתעסק בזה; תנקה את הרגשות שתוקעים אותך; אל תיתקע באותו מקום; תמשיך הלאה; שים את זה מאחוריך; אל תיתן לזה להשפיע עליך ולפגוע בך.

    ***
    "יאללה, מה שצריך להיות יהיה, הודיה, תשחררי." 

    (הודיה אלחריר, "משחקי השף", עונה 6, רשת 13, 2022)

    ***

    -"מה הדבר הכי קשה שהיה לך בחיים?"

    שחף: "לשחרר את  הילדות  שהייתה לי". 

    ("האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022)

    ***

    "לכי תתקלחי ותירגעי ווזהו. תשחררי." 

    (אילנה לבר, "האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022)

    ***

    "זה לא היה פשוט, אני אומר לך היום שנים שבאמת הלכנו עם איזה מטען, אני מאמין שגם תמיר [קלינסקי] וגם אנחנו, כולם. אבל ברגע שאתה משחרר את זה, יש לך הקלה מטורפת. פתאום אתה מוריד את השק הזה של כל הרגשות השליליים האלו." 
    (יורם פויזנר, גיטריסט להקת אתניקס, "אולפן שישי", חדשות 12, 28.10.2022) 

    2. אל תהיה נעול/כבול; אל תהיה מקובע; תהיה חופשי ומשוחרר מעכבות.

    ***

    "תהיה, כאילו תשחרר, כאילו תהיה יותר עם אנשים, כאילו די עם המיטה ואיתה. כאילו תהיו, תקרב אותה גם לאנשים." 

    (בר לאופק, "האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022)


    3. תשנה את הגישה הזאת; תשכח מזה. 

    ***

    אופק: "יש בי איזשהו רצון תמיד מאוד למסגר דברים בתוך תוויות, בתוך קופסאות".

    טליה: "אז שחרר את זה, כי אותי אי אפשר למסגר."

    ("האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022)


    4. להפסיק קשר; זוגיות; התקשרות.

    ***

    בוא נשחרר את זה.


      צילום מסך: שחף רז ושרין אברהם (נתנאל: "אני לא עצבני בכלל שאני הולך". שחף: "נשמה שלי, תשחררי.") , "האח הגדול" 4, רשת 13, 2022
      צילום מסך: שחף רז ושרין אברהם. "האח הגדול" 4, רשת 13, 2022

      צילום מסך: הודיה אלחריר ("יאללה, מה שצריך להיות יהיה, הודיה, תשחררי."), "משחקי השף" 6, רשת 13, 2022
      צילום מסך: הודיה אלחריר. "משחקי השף" 6, רשת 13, 2022

      צילום מסך: שחף רז וטליה עובדיה (טליה: "שחף, שחף, תקשיב, אני עצבנית פיצוצים, תשחרר ממני."), "האח הגדול" 4, רשת 13, 2022
      צילום מסך: שחף רז וטליה עובדיה. "האח הגדול" 4, רשת 13, 2022

      צילום מסך: טליה עובדיה ("בואו נשחרר את הנושא הזה כבר."), "האח הגדול" 4, רשת 13, 2022
      צילום מסך: טליה עובדיה. "האח הגדול" 4, רשת 13, 2022

      צילום מסך: שרין אברהם וריווא רסלאן (קריאה מבחוץ: "שרין, זה יתיר, שחררי משחף."), "האח הגדול" 4, רשת 13, 2022
      צילום מסך: שרין אברהם וריווא רסלאן. "האח הגדול" 4, רשת 13, 2022

      צילום מסך: יורם פויזנר, אתניקס ("אני מאמין שגם תמיר [קלינסקי] וגם אנחנו, כולם [נושאים מטען]. אבל ברגע שאתה משחרר את זה, יש לך הקלה מטורפת."). "אולפן שישי", חדשות 12, מאקו, 28.10.2022
      צילום מסך: יורם פויזנר, אתניקס. "אולפן שישי", חדשות 12, מאקו, 28.10.2022 





      אין תגובות:

      הוסף רשומת תגובה

      שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.