יום ראשון, ספטמבר 11, 2022

לסנג'ר

צילום מסך: רן שריג ודנה ספקטור. דנה: "זה לא יהיה פשוט [לעשות את העוגות] אבל עכשיו הוא [רן] הסנג'ר שלי סוף סוף"). "המטבח המנצח" VIP2, קשת 12, מאקו, 2022
צילום מסך: רן שריג ודנה ספקטור. "המטבח המנצח" VIP2, קשת 12, מאקו, 2022

לסַנְגֵ'ר, מסַנְגֵ'ר, מסַנְגֵ'רֶת, מסַנְגֵ'רים וכו'; 

מסוּנְגָ'ר, מסוּנְגֶ'רֶת, מסוּנְגָ'רים וכו';

סָנְגֶ'ר, סינג'וּר, סינג'וּרים


סלנג

1. להפוך אותו לשליח (messenger), למשרת, לנושא כלים. לנצל אותו, להטיל עליו מטלות במקום זה שאמור לעשות אותן, לקבל ממנו סוגים שונים של שירותים במסגרת יחסים שבהם הוא נמצא בעמדת נחיתות.


2. לנצל, להטיל עליו משימות שאינן במסגרת תפקידו בעבודה, כגון שליחויות, קניות, הסעות וכו'.


3. להטיל עליו בעבודה תפקידים זוטרים, בניגוד למה שהוגדר בתחילה.

***

הבוס שלי מסנג'ר אותי ומפיל עליי כל מיני עבודות ניירת שהוא צריך, שלא קשורות למקצוע שלי. 

 

4. לבקש מאדם קרוב (בן זוג, הורים, סבים וכו') בקשות שונות כגון שליחויות, קניות, הסעות, בייביסיטר, סנדוויץ', קפה וכדומה.

***

"אני יודע מתי אשתי צריכה ממני דברים. אני גם מזהה את  הנחמדוּת המלחיצה הזאת. לפני כמה זמן הייתי מרוח על הספה בסלון, ואני שומע מהמטבח כזה: 'מאמי שלי'. עכשיו 'מאמי שלי' זה כבר ריח של סינג'ור." 

(אורי חזקיה, מופע הסטנדנט אפ "הופה לא קרה כלום", עונה 1, קשת 12, 2022)

***

הילדים שלי מסנג'רים אותי כל היום: "תביא לי את זה, תקנה לי את זה, תעשה לי קפה, תכין לי טוסט". 

 

5. להחזיק אותו קצר; להגיד לו כל הזמן מה לעשות; לשלוט בו.

***

דינה: "ב' תופסת אותו קצר. רואים".

קאזם: "ככה קצר. 'בוא', 'תביא לי', 'תעשה לי', 'לך'". 

דינה: "ממש סינג'ורים". 

("האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022)

***

"
אני לא מצליח להבין אותך, מה זה הסינג'וּר הזה? 'אליאב לך תעשה לי, לך תביא לי את ה...' תגיד לי, מה, אין לך אישיות? מה, אתה לא גבר? אתה נבלע." 

(קאזם, "האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022)

***

אני סָנְגֶ'ר של אשתי. כל היום היא מטילה עליי משימות. היא גם זאת שקובעת לאן נצא, איפה נאכל, איזה סרט נראה. אני מנסה לרצות אותה ולשמח אותה ומאבד את עצמי.


6. לשעבד; לכבול; לנצל; לא להתחשב; למנוע ממנו עצמאות; להשאיר אותו בעמדת נחיתות.

***

"המדינה לא שיווקה ולא תכננה מספיק ולא עזרה לבנות [דירות] ולפיכך נוצרה מצוקה שבה יש לטפל גם בצד ההיצע. עד שצד ההיצע יתאושש, אי אפשר להמשיך לסנג'ר זוגות צעירים לכל חייהם."

(שר האוצר יאיר לפיד, דה מרקר, 9.7.2014)




צילום מסך: דינה ערמי שמחי (קאזם: "ככה קצר. 'בוא', 'תביא לי', 'תעשה לי', 'לך'".    דינה: "ממש סינג'ורים".) , "האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022
צילום מסך: דינה ערמי שמחי. "האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022

צילום מסך: אורי חזקיה ("אני ממש מכיר את הטרמינולוגיה של הסינג'ורים."), מופע הסטנדנט אפ "הופה לא קרה כלום", עונה 1, קשת 12, מאקו, 2022
צילום מסך: אורי חזקיה. מופע הסטנדנט אפ "הופה לא קרה כלום", עונה 1, קשת 12, מאקו, 2022

צילום מסך: רן שריג ודנה ספקטור. דנה: "זה לא יהיה פשוט [לעשות את העוגות] אבל עכשיו הוא [רן] הסנג'ר שלי סוף סוף"). "המטבח המנצח" VIP2, קשת 12, מאקו, 2022
צילום מסך: רן שריג ודנה ספקטור. "המטבח המנצח" VIP2, קשת 12, מאקו, 2022



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.