יום ראשון, אפריל 19, 2020

דיל ברייקר

צילום מסך: שני גולן ודוד פורטל (שני: "זה דיל ברייקר, כי... כן."). "אהבה חדשה", עונה 2, רשת 13, 2022
צילום מסך: שני גולן ודוד פורטל. "אהבה חדשה", עונה 2, רשת 13, 2022


דיל ברייקר

סלנג. באנגלית - deal breaker, שובר עסקה.


1. תנאי מהותי, עיקרון או "קו אדום" שנקבע על ידי אדם, חברה, מפלגה וכדומה, שבקיומו (או בהיעדרו), הוא לא יתקדם לצעד הבא לכיוון התקשרות (עסקה, זוגיות, חתונה, מקום עבודה וכו'), בחירה בפוליטיקאי מסוים וכדומה, או שיבטל את ההתקשרות או את הבחירה לאחר שהמצב התברר לו.

***

דוד מנהל אורח חיים דתי ושני מנהלת אורח חיים חילוני. בפגישה עם המומחים שני מציגה את החששות שלה.

שני: "בסופו של יום, מה קורה מחר כשאנחנו עושים שבתות ביחד? האם הוא יכול לקבל את העובדה שאני אחלל שבת בבית? ומה יקרה אז? אנשים ששומרים, קשה להם להיות באווירה חילונית, אני מכירה את זה. הוא ייכנס לחדר עם ספר, יסגור את עצמו בחדר ויהיה לי לא נעים. אז בעצם אנחנו נהיה בנפרד. [...] אני לא רוצה לקחת את הסיכון הזה. ככל שיעבור הזמן אני אקשר יותר, ואני אומרת את האמת, אני לא רוצה לחוות עוד שיברון לב. אין לי את הכוחות לזה".

דור הררי: "אז את אומרת בעצם, זה דיל ברייקר".

שני: "זה דיל ברייקר כי... כן".

("אהבה חדשה", עונה 2, רשת 13, 2022)

***

רוני מספרת בביקור במשפחתו של נעם:

"היה לי 'דיל ברייקר', היו לי כלומר דברים שאמרתי שאני: 'אם זה לא ככה, אז אני לא רוצה', ואחד מהם היה העניין של גובה".

("חתונה ממבט ראשון", עונה 3, קשת 12, 2020)

 ***

"אני לא יודעת עליך כלום. אני לא יודעת מה חשוב לך יותר, מה חשוב לך פחות, מה זה 'דיל ברייקר' מבחינתך, מה זה קו אדום מבחינתך".

(הגר לניר, "חתונה ממבט ראשון", עונה 3, קשת 12, 2020)


2. תנאי בסיסי, קריטי, מהותי והכרחי לקיומו של משהו. 

***

"בעצם מה שאתה רוצה באמת, זה אתה רוצה להגיע למספרים הגדולים. אני חושב שהחוליה הקריטית שלך זה מישהו שיכול להביא לך בכלום זמן איזושהי פלטפורמה כמו שזהר [לבקוביץ'] הציע לך, כי זה הדיל ברייקר מבחינת הצלחה עסקית, לדעתי".

(איל אמיר, "הכרישים", עונה 3, קשת 12, 2022)



צילום מסך: נעם קציר ורוני לוי (רוני: "היה לי 'דיל ברייקר'."). "חתונה ממבט ראשון", עונה 3, קשת 12, 2020
צילום מסך: נעם קציר ורוני לוי. "חתונה ממבט ראשון", עונה 3, קשת 12, 2020


צילום מסך: זהר לבקוביץ' (איל אמיר: "כי זה הדיל ברייקר מבחינת הצלחה עסקית, לדעתי".). "הכרישים", עונה 3, קשת 12, מאקו, 2022

צילום מסך: זהר לבקוביץ'"הכרישים", עונה 3, קשת 12, מאקו, 2022



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.