יום ראשון, אפריל 03, 2022

פריווילג

צילום מסך: דנה ויס ואייל ברקוביץ' (דנה: "בוא'נה, זה פריווילג שהרוויח סכומים מטורפים מגיל 20"), "חדשות סוף השבוע", חדשות 12, מאקו, 2.4.2022
צילום מסך: דנה ויס ואייל ברקוביץ'. "חדשות סוף השבוע", חדשות 12, מאקו, 2.4.2022

 

פריבילג / פריווילג

סלנג

באנגלית privileged - אדם בעל פריבילגיות, זכויות. 


1. אדם שנהנה מזכויות יתר בשל מעמדו הכלכלי; מעמדו החברתי; מוצאו; השכלתו; מקום מגוריו; צבע עורו; הונו התרבותי.



2. אדם מסודר בחיים, בלי בעיות; מבוסס כלכלית; בעל הישגים ומעמד גבוה; לא צריך להילחם כדי להשיג משהו.

***
דנה ויס בריאיון עם אייל ברקוביץ:

דנה: "כי באמת כשאני רואה אותך מדבר על יוקר המחיה, אני אומרת בוא'נה, זה פריווילג שהרוויח סכומים מטורפים מגיל 20, כן? מיליונים. יש לו דירות, נוסע על מזראטי."

("חדשות סוף השבוע", חדשות 12, 2.4.2022)

***

ריאיון עם נדב אבוקסיס על מעמדה של הקהילה הלהט"בית אחרי בחירות נוב' 2022, כשהדתיים בשלטון.

נדב: "אני אלחם כדי ששום דבר לא ישתנה וכדי לשנות דברים. אבל לא אוהב את הפחד הזה ואת ההפחדות האלה של 'זהו, העולם נגמר'".

דני קושמרו: "יגידו, נדב, אתה כבר מסודר, יש לך ילדים, עשית את שלך, אתה מוכר. אבל ילד או נער צעיר, תהיה לו יותר בעיה".

נדב: יקשו עליהם כי אבא הומו, יקשו עליהם כי, אחד כי הוא שמן, ועל אחד כי הוא מכוער, ועל אחד כי הוא גמד, ועל אחד כי הוא גבוה. כל מיני. תמיד יקשו על ילדים. אוקיי? עכשיו, השאלה שלך לגבי זה. אני פריווילג, כבר הבאתי ילדים בהורות משותפת.

דני: בדיוק.

נדב: מישהו פעם אסר הורות משותפת? זה קיים פה שנים.

("אולפן שישי", חדשות 12, 4.11.2022)


 3. אדם שמקבל את היתרונות בחיים כדבר מובן מאליו.

***
"התחלתי ללמד משחק בקריית שמונה [...] למדתי להבין מה זה להיות תל-אביבי פריבילגי, זה אומר שמה שמובן לי מאליו, נראה לאנשים במקומות אחרים כמעט בלתי מושג. למדתי להעריך את זה ולא לראות את זה כמובן מאליו".

(יפתח קליין, ווינט, 21.11.2018)


4. מתנשא; מפונק; אדם שחושב שמגיע לו הכול.

***
אילנה ודיאנה אמרו לאופק שהוא שתה הרבה מהיין, שהוא לא מנקה אחריו, שהוא זקוק לחינוך וצריך ללמוד על נימוס.

אופק: "היא אומרת לי אני צריך לקבל חינוך. מפונקות. [...] חצופות, פריווילגיות".

("האח הגדול" 4, רשת 13, 2022)




צילום מסך: אופק לוי ("[היא אומרת לי אני צריך לקבל חינוך. מפונקות....] חצופות, פריווילגיות"), "האח הגדול" 4, רשת 13, 2022
צילום מסך: אופק לוי. "האח הגדול" 4, רשת 13, 2022

צילום מסך: נדב אבוקסיס ודני קושמרו. נדב: "עכשיו, השאלה שלך לגבי זה. אני פריווילג, כבר הבאתי ילדים [בהורות משותפת]". "אולפן שישי", חדשות 12, 4.11.2022
צילום מסך: נדב אבוקסיס ודני קושמרו. "אולפן שישי", חדשות 12, 4.11.2022










**********************************
מילון שימושים, חקר מילים וביטויים



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.