יום שבת, 1 באוגוסט 2015

להתרסק



הוא: ואת ריסקת אותי, את שומעת? מה שעשית לי ריסק אותי ואני התרסקתי כמו שבחיים שלי לא התרסקתי.
היא: תפסיק לדבר שטויות, לא עשיתי לך כלום, אתה פשוט אוהב את המילה התרסקתי.
הוא: נכון, אני מת על זה.
היא: יש ג'חנון, תאכל.
הוא: יש עגבניות מרוסקות?


מילון עינת:
להתרסק (כללי): מרשימת המילים החזקות, הקיצוניות, המוחלטות. ליפול, להתנגש בכוח בקרקע ולהישבר לרסיסים, להימחץ, להתנפץ. נשמע טוב יותר מנפלתי, התמוטטתי, נשברתי או נכשלתי. נאמר בדרך כלל על גברים.
  • מפלה, תבוסה, כישלון שגורם לבושה ומבוכה, למשבר נפשי, לתחושת כישלון, לאכזבה קשה ולפגיעה בביטחון העצמי;
  • קריסה טוטלית, תקופה קשה;
  • משבר נפשי, שיברון לב, כאב גדול ועצב, התמוטטות.
"הלך לאיבוד, התרסק" (איציק זוהר, האח הגדול VIP2, תכנית 4, קשת)
"זה ריסוק מטורף" (איציק זוהר, האח הגדול VIP2, מאקו)
"שהתרסקתי ככה ושנפלתי ככה" (איציק זוהר, האח הגדול VIP2, תכנית 3, קשת)
"אני הולך להתרסק עכשיו, אחרי היומיים המטורפים האלה שעברתי" (איציק זוהר, האח הגדול VIP2, חוזרים הביתה, מאקו)
"מרסקת לי אותו, מרסקת לי אותו" (איציק זוהר, האח הגדול VIP2, תכנית 10, קשת)
"את ריסקת אותי" (אהבה מעבר לפינה 3, הוט בידור ישראלי)
"כשיצאה הכתבה פתחתי את העיתון וזה ריסק אותי, זה ריסק אותי" (איך להיות - יובל המבולבל, ערוץ 10)
"כמה סטנדאפיסטים יוכלו להגיד שהם התרסקו בשתי יבשות שונות?" (אבי אטינגר, גולשי ספות 2, הוט בידור ישראלי)
"כשהיא התרסקה, אני התרסקתי איתה" (חדשות שישי, 1.5.15, ערוץ 10)
"... ושם חוויתי התרסקות" (דב נבון, סמולטוק, הוט בידור ישראלי, ווינט)
"כי אם תתרסק, באמת, זה מפחיד" (ערן זרחוביץ', סמולטוק, הוט בידור ישראלי, ynet)
______________
לפוסט "אייל שני; להכיל; מתרסק; כי מה?", הארץ, 11.1.2013
לפוסט "תגיד תודה שאתה גבר, ותתרסק", הארץ, 15.8.15
לכל הנושאים בבלוג