יום חמישי, 4 בפברואר 2016

מובילה

המנחה (לטילטיל, אחרי שכוכבי טען שטילטיל צמוד לרוסלנה מתוך אסטרטגיה כדי להתקדם במשחק): מה האסטרטגיה של כוכבי (כשהוא צמוד לטיטי - ע.ק.)?
טילטיל: אישה חזקה שגם יש לה דעות, שגם היא מובילה. למה אתה לא חושב על זה? שלוקחת את הקנה סוכר וזורקת על הרצפה שהיא בקריזה.
המנחה: אה, כאלה? יש לה התקפות זעם?
טילטיל: איזה שאלה, בטח. היום היא הלכה ארבע פעמים ככה וחזרה ככה... זה בסדר... היתה בקריזה...

טיטי: מה זה שייך?
טילטיל: אני מפרגן לך שאת מובילה.
טיטי: אתה ראית אותי זורקת קנה סוכר?
טילטיל: כן...
טיטי: סבבה, אז מה?...
טילטיל: אז מה אני אמרתי לך? אמרתי צודקת, מובילה, עצבנית. 

טיטי: ... אז אל תצייר אותי בתור אישה אלימה.
טילטיל: אמרתי שאת מובילה, מובילה.
המנחה: אז טיטי, אתה אומר שטיטי אישה חזקה...
טילטיל: כן...
המנחה: מובילה...
טילטיל: כן.
(הישרדות הונדורס 2015, 26, רשת)

מובילה
בהשראת leader - מנהיג; to lead - להוביל.
דומיננטית; חזקה; עצמאית; בולטת; משמעותית; בעלת יכולת הנהגה; דעתנית; מצליחה; מרכזית; מושכת בחוטים;
מילה מכובסת לשתלטנית ושולטת.
מוּבל
אדם שמובל על ידי המובילים; חסר יכולת הנהגה; 
מילה מכובסת לפודל; שפוט; חלש; חסר עמוד שדרה; חסר דעה; נשלט; תלותי.

"אני יודעת שיש לי נורא נטייה להוביל" (מאיה בן צבי, מאסטר שף 3, מאקו)
"אישה חזקה שגם יש לה דעות, שגם היא מובילה. למה אתה לא חושב על זה? שלוקחת את הקנה סוכר וזורקת על הרצפה שהיא בקריזה" (טילטיל על טיטי, הישרדות הונדורס 2015, 26, רשת)
"וגם אם היא מובילה, שאפו" (טילטיל על רוסלנה, הישרדות הונדורס 2015, 26, רשת)
"ולעשות הכל כדי להרחיב את המשפחה שלי ולהיות עצמאית, ובטעות לא יהיה אחד שיבוא ויגיד 'יש מישהו שמוביל אותה, יש מישהו שמשלם עליה, מישהו שכאילו מישהו עושה בשבילה והיא לא עושה כלום'" (רוסלנה, הישרדות הונדורס 2015, 31, רשת)
___________