יום שישי, נובמבר 02, 2012

כביכול

צילום מסך: חתונה ממבט ראשון, עונה 4, מאקו טי וי, 2021
צילום מסך: חתונה ממבט ראשון, עונה 4, מאקו טי וי, 2021


כביכול

1. לגלוג; ציניות; זה לא באמת, זה למראית עין בלבד; זה במבט ראשון בלבד; זה רושם מטעה; במירכאות; מצג שווא; מדומה; מזויף; מתחזה; מעמיד פנים ש...; פיקציה; עושה את עצמו; עאלק; מתיימר להיות כזה אך אינו כזה; פסבדו.

* "ריקים, אין אמת ואין יושר בכם, וכל מעשיכם אינם אלא לטובתכם ולהנאת עצמכם, ואתם מחציפים להעשות מעצמכם שתדלנים כביכול לטובת בהמות המקום!";

 * "הראשונים היו מאמינים בהבליהם ומהבילים אחרים, שוגים ומשגים, תועים ומתעים, מתפחדים מתעתועים יצירי דמיונם ומפחידים בהם את הבריות ולשם תיקון העולם כביכול קלקלוהו." (שני הציטוטים הראשונים הם מתוך "סוסתי" מאת מנדלי מוכר ספרים, נדלה מאתר פרויקט בן יהודה)

* הם מפרסמים את עצמם כמסעדה סינית כביכול, אבל האוכל שלהם לא מעיד על כך.

* הם מנהלים מאבקים על תקציבים, כביכול בשם המדע.

* היא עושה כל מיני פרצופים מוזרים, מעפעפת בעיניים ואומרת להם משפטים שכביכול היא קיבלה בתקשור.

* כשהוא ביקש ממני לבחור ביחד איתו ספה, הוא נתן לי להבין שזה יהיה לבית שלנו כביכול, ואז התברר לי שהוא קנה לבד ספה לבית שלו, שונה מזו שבחרנו.

2. לכאורה: לשם הזהירות, על משהו שלא הוכח משפטית.

* על פי הממצאים הראשוניים, עולה חשד כביכול לזיוף בחשבוניות.

3. לכאורה: כך זה נראה; זה הרושם שמתקבל; כך טוענים; לשם הזהירות, על משהו לא ברור; לא בטוח; לא בדוק; תיאורטית.

* יש ביניהם סיפור לא גמור, והלב שלו כביכול שם. 

* את כביכול אחריה בתור למקלחת, אבל יש עדיין ויכוח על זה. 

4. לכאורה: כך זה במבט שטחי, אך זה מעבר לכך.

* המנגינה כביכול מז'ורית ושמחה, והניגוד עם הטקסט הקשה עזר להפוך את השיר הזה לכזה אייקוני. 

5. לכאורה: כאילו; סוג של; כמו.

* זה כביכול לחזור ליום החתונה שלך ולשחזר את כל מה שהיה שם.

    שימושים נוספים:

    6. לכאורה הנתון הזה היה יכול להכריע, אבל מה שהכריע הוא משהו אחר.

    * כביכול השכירות שם הרבה יותר גבוהה לעומת מקומות אחרים, אבל נדלקתי על הדירה הזאת. 

    7. לכאורה: בתיאור מצב היפותטי.

    * אני לא רוצה להתאהב כאן, כי אז יש את הוויכוחים הטפשיים האלה אבל קשה לשחרר, כי כביכול נקשרת. 

    8. לכאורה: נחשב ל...

    * אני מרגיש שיש כאן אנשים ששופטים אותי על פי המראה שלי, שאני כביכול נראה קצת ערס.

    * אני לא בחרתי בך כמי שיגיע לגמר, כי אתה כביכול דייר חדש.

    * כאילו יש לה שם כביכול מיוחד.



    9. אמור; כך אמור להיות; כך היה אמור להיות; כך נקבע; תיאורטית; בגדול; על פי התוכנית; זאת הייתה המטרה.

      * אני צריכה כביכול להחזיר לה תשובה.

      * האקסית שלי גרה בחו"ל. כביכול הייתי אמור לעבור לשם ולגור איתה, אבל בסוף זה לא עבד.


      10. כמו שאומרים; מה שנקרא.

      * למדתי כמה אני חזקה, כמה אני עומדת על שלי ולא הולכת אחרי העדר כביכול

      * בסופו של יום ההימור שלי השתלם כביכול.

      * עד עכשיו כביכול לא מצאתי את הגבר שלי.

      11. בתכלס; בעיקרון.

      * אימא שלי השקיעה בי הרבה כביכול.

      * היא כביכול מה שאני מחפש.  





      מתוך כתבה ב"המגזין" (ערוץ 10). "היא יושבת במרכז המעגל, במעגל, מעפעפת בעיניים, עושה כל מיני פרצופים מוזרים, ושולפת להם כל מיני משפטים שכביכול היא קיבלה בתקשור." (צילום מסך: כתבתו של אלון בן דוד, "מי את אמי שני?", המגזין, נענע 10,  26.06.15)
      מתוך כתבה ב"המגזין" (ערוץ 10). "היא יושבת במרכז המעגל, במעגל, מעפעפת בעיניים, עושה כל מיני פרצופים מוזרים, ושולפת להם כל מיני משפטים שכביכול היא קיבלה בתקשור." (צילום מסך: כתבתו של אלון בן דוד, "מי את אמי שני?", המגזין, נענע 10,  26.06.15)


      מתוך תוכנית הריאליטי "חתונה ממבט ראשון" (קשת 12). מעיין ועומרי מגיעים לשיחה אצל הפסיכולוג דני פרידלנדר כדי לדבר על הקשיים בזוגיות. מעיין מספרת שכאשר עומרי ביקש ממנה לבחור ביחד איתו ספה, הוא נתן לה הרגשה שהיא חלק חשוב בתהליך הבחירה ושזה יהיה עבור הבית של שניהם. כשקנה ספה אחרת ממקום אחר והודיע לה רק אחרי שקנה, היא הבינה שהספה הייתה אמורה להיות עבורו. השיחה נפתחת כך. עומרי: "הלכנו לבחור ספה, ביחד". דני: "ספה למי?" מעיין: "לבית  שכביכול  שלנו". דני: "כביכול?" מעיין: "כן." דני מהנהן בראש. (צילום מסך: חתונה ממבט ראשון, עונה 4, "מעיין עוזבת", מאקו טי וי, 2021)
      מתוך תוכנית הריאליטי "חתונה ממבט ראשון" (קשת 12). מעיין ועומרי מגיעים לשיחה אצל הפסיכולוג דני פרידלנדר כדי לדבר על הקשיים בזוגיות. מעיין מספרת שכאשר עומרי ביקש ממנה לבחור ביחד איתו ספה, הוא נתן לה הרגשה שהיא חלק חשוב בתהליך הבחירה ושזה יהיה עבור הבית של שניהם. כשקנה ספה אחרת ממקום אחר והודיע לה רק אחרי שקנה, היא הבינה שהספה הייתה אמורה להיות עבורו. השיחה נפתחת כך. עומרי: "הלכנו לבחור ספה, ביחד". דני: "ספה למי?" מעיין: "לבית  שכביכול  שלנו". דני: "כביכול?" מעיין: "כן." דני מהנהן בראש. (צילום מסך: חתונה ממבט ראשון, עונה 4, "מעיין עוזבת", מאקו טי וי, 2021)




      מתוך תוכנית הריאליטי "האח הגדול" (רשת). אליאב וטליה היו בעבר זוג מחוץ לבית האח. בבית האח התחילה זוגיות בין אליאב לבר. כשטליה האקסית נכנסה לבית האח, נתנאל ודיאן אמרו לבר שאליאב דיבר עליה בחדר האח לפני שנכנסה לבית האח, שהוא מאוהב בה ושהסיפור ביניהם לא סגור. נתנאל: "זה כאילו לא באמת נגמר, היה שם איזה סיפור כאילו חצי פתוח". דיאן: "כאילו, והלב שלו כביכול שם". נתנאל: "הלב כביכול שם. לכאורה". (צילום מסך: האח הגדול, עונה 4, פרק 5, רשת 13, 2022)
      מתוך תוכנית הריאליטי "האח הגדול" (רשת). אליאב וטליה היו בעבר זוג מחוץ לבית האח. בבית האח התחילה זוגיות בין אליאב לבר. כשטליה האקסית נכנסה לבית האח, נתנאל ודיאן אמרו לבר שאליאב דיבר עליה בחדר האח לפני שנכנסה לבית האח, שהוא מאוהב בה ושהסיפור ביניהם לא סגור. נתנאל: "זה כאילו לא באמת נגמר, היה שם איזה סיפור כאילו חצי פתוח". דיאן: "כאילו, והלב שלו כביכול שם". נתנאל: "הלב כביכול שם. לכאורה". (צילום מסך: האח הגדול, עונה 4, פרק 5, רשת 13, 2022)


      מתוך תוכנית הריאליטי "האח הגדול" (רשת). דנה חיכתה בתור למקלחת, ולטליה שמרו תור. טליה: "אז מה התור, עוד הפעם?". לירן: "משה, אילנה, ריווא, אופק, אני, מרינה..." דנה: "אני אחרי מרינה וזה לא מעניין אותי". לירן (מצביעה על טליה): את כביכול... את". טליה: "אני אחרי מרינה  כביכול". דנה: "לא, אני אחרי מרינה." (צילום מסך: האח הגדול, עונה 4, פרק 35, רשת 13, 2022)
      מתוך תוכנית הריאליטי "האח הגדול" (רשת). דנה חיכתה בתור למקלחת, ולטליה שמרו תור. טליה: "אז מה התור, עוד הפעם?". לירן: "משה, אילנה, ריווא, אופק, אני, מרינה..." דנה: "אני אחרי מרינה וזה לא מעניין אותי". לירן (מצביעה על טליה): את כביכול... את". טליה: "אני אחרי מרינה כביכול". דנה: "לא, אני אחרי מרינה." (צילום מסך: האח הגדול, עונה 4, פרק 35, רשת 13, 2022)

      מתוך תוכנית הריאליטי "חתונה ממבט ראשון" (קשת 12). אחרי 42 יום של זוגיות מוצלחת במסגרת התוכנית, מאי ומשה חוזרים למקום שבו הייתה החופה. מאי: "זה כביכול פשוט לחזור ליום חתונה שלך ולשחזר את כל הדבר הזה." (צילום מסך: חתונה ממבט ראשון, עונה 5, "דמעות בהחלטה", מאקו טי וי, 2022)
      מתוך תוכנית הריאליטי "חתונה ממבט ראשון" (קשת 12)אחרי 42 יום של זוגיות מוצלחת במסגרת התוכנית, מאי ומשה חוזרים למקום שבו הייתה החופה. מאי: "זה כביכול פשוט לחזור ליום חתונה שלך ולשחזר את כל הדבר הזה." (צילום מסך: חתונה ממבט ראשון, עונה 5, "דמעות בהחלטה", מאקו טי וי, 2022)


      מתוך התוכנית "זמן מיסטיקה" (ערוץ 10). הצופה אורית מתקשרת ומספרת למיסטיקנים: "כביכול השכירות היא הרבה יותר גבוהה, אבל אנחנו, גם כשאני נכנסתי לבית, אני הרגשתי שזה זה." (צילום מסך: "מה נסגר", ערוץ 10, 2016, קטע מתוך "זמן מיסטיקה" ערוץ 10)
      מתוך התוכנית "זמן מיסטיקה" (ערוץ 10). הצופה אורית מתקשרת ומספרת למיסטיקנים: "כביכול השכירות היא הרבה יותר גבוהה, אבל אנחנו, גם כשאני נכנסתי לבית, אני הרגשתי שזה זה." (צילום מסך: "מה נסגר", ערוץ 10, 2016, קטע מתוך "זמן מיסטיקה" ערוץ 10)



      מתוך "חדשות הבידור" (הוט). לירון מדברת על החוויה שלה ב"הישרדות" הונדורס: "אני חושבת שלמדתי על עצמי כמה חוזק יש בי, כמה אני עומדת על שלי ולא הולכת אחרי העדר כביכול." (צילום מסך: חדשות הבידור, הוט בידור ישראלי, 2016)
      מתוך "חדשות הבידור" (הוט). לירון מדברת על החוויה שלה ב"הישרדות" הונדורס: "אני חושבת שלמדתי על עצמי כמה חוזק יש בי, כמה אני עומדת על שלי ולא הולכת אחרי העדר כביכול." (צילום מסך: חדשות הבידור, הוט בידור ישראלי, 2016)

      מתוך תוכנית הריאליטי "דייט בחשכה" (רשת). המשתתפת בתוכנית שמצאה זוגיות אומרת: "בסופו של יום ההימור שלי השתלם, כביכול." (צילום מסך: דייט בחשכה, רשת, 2012)
      מתוך תוכנית הריאליטי "דייט בחשכה" (רשת). המשתתפת בתוכנית שמצאה זוגיות אומרת: "בסופו של יום ההימור שלי השתלם, כביכול." (צילום מסך: דייט בחשכה, רשת, 2012)


      מתוך תוכנית הריאליטי "האח הגדול" (רשת). אחרי ריב בין בר לאליאב, שנוצר כי בר כעסה על משפט שאליאב אמר ותקפה אותו, הם מדברים. אליאב מסביר לה למה הוא לא נותן את הלב שלו בחוץ כדי לא להיפגע: "כי אז בסוף קורים הוויכוחים המטומטמים האלה ואז קשה לך לשחרר, כי אתה כביכול נקשרת." (צילום מסך: האח הגדול, עונה 4, פרק 11, רשת 13, 2022)
      מתוך תוכנית הריאליטי "האח הגדול" (רשת)אחרי ריב בין בר לאליאב, שנוצר כי בר כעסה על משפט שאליאב אמר ותקפה אותו, הם מדברים. אליאב מסביר לה למה הוא לא נותן את הלב שלו בחוץ כדי לא להיפגע: "כי אז בסוף קורים הוויכוחים המטומטמים האלה ואז קשה לך לשחרר, כי אתה כביכול נקשרת." (צילום מסך: האח הגדול, עונה 4, פרק 11, רשת 13, 2022)


      מתוך תוכנית הריאליטי "דייט בחשכה". צוקי מדבר על שירה: "שירה כביכול זה מה שאני כן מחפש והיא כביכול ממדינת תל אביב, מהאזור שלי." (צילום מסך: דייט בחשכה, עונה 1, רשת, 2012)
      מתוך תוכנית הריאליטי "דייט בחשכה". צוקי מדבר על שירה: "שירה כביכול זה מה שאני כן מחפש והיא כביכול ממדינת תל אביב, מהאזור שלי." (צילום מסך: דייט בחשכה, עונה 1, רשת, 2012)


      מתוך תוכנית הריאליטי "האח הגדול" (רשת). דרור נכנס לבית האח בשלב מאוחר יותר. במסגרת המשימה כל דייר התבקש לבחור בדייר שלא יגיע לגמר. טליה בוחרת בדרור ומסבירה: "זה [הבחירה] התחלק גם לזה, כביכול שנכנסת אחרון, וגם לזה שאני חושבת שזה חסינות." (צילום מסך: האח הגדול, עונה 4, פרק 47, רשת 13, 2022)
      מתוך תוכנית הריאליטי "האח הגדול" (רשת)דרור נכנס לבית האח בשלב מאוחר יותר. במסגרת המשימה כל דייר התבקש לבחור בדייר שלא יגיע לגמר. טליה בוחרת בדרור ומסבירה: "זה [הבחירה] התחלק גם לזה, כביכול שנכנסת אחרון, וגם לזה שאני חושבת שזה חסינות." (צילום מסך: האח הגדול, עונה 4, פרק 47, רשת 13, 2022)








      הפוסט "עאלק כביכול" התפרסם בתפוז ב-2.11.2012, ובהארץ ב-31.12.2012


      עלמה 702/11/2012 | 23:19
      ובוס אחר שהיה לי נהג לומר ״לכאורה״ כשהתכוון לומר ״למעשה״.
      למעשה יצא לו להיפך, לכאורה.
      זה דווקא לא היה מעצבן, אלא מפיל מצחוק, במיוחד כשקצה נפשי ב״לכאורה״ והייתי אומרת לו ״למה לכאורה? למעשה!״ והוא לא היה מבין את ההבדל.
      נראה לי שה״כביכול״ משמש לאותה מטרה כמו ה״לכאורה״ ההוא.


      חתולי 808/11/2012 | 20:28
      זה כמו שאומרים "בעיקרון את הולכת לשם?"
      ואני עונה: "לא בעיקרון. במעשה....."


      עלמה 708/11/2012 | 21:30
      כן בדיוק. יש מילים שנדחפות כשאין משהו להגיד, כמו "בעצם", "ככה" (במלרע), "בעיקרון", "האמת היא" וכמובן "כזה" ו"כאילו".


      זה ברור עופר D03/11/2012 | 04:47
      כי בסוף ההומור לא השתלם,
      היא לא באמת מת"א
      והוא לא באמת מחפש שירה (אלא פוזה..)
      :-)


      גגג האחת 03/11/2012 | 11:50
      זה נשמע לי כמו ה'כאילו' שאפשר להתקל בו משמש פשוט כממלא מקום או כמרוויח זמן. כמו אה-אה-אה. הדוגמאות המילוליות יותר מעצבנות כי הן מדגימות שימוש במילים שלא על פי משמעותן. ולא פעם גם עם נסיון להתהדר מנגד, גם הגזמה באה-אה-אה יכולה להוציא מהדעת וחוץ מזה, זה כל כך נפוץ שבלא ספק עונה על צורך כלשהו.



      motior03/11/2012 | 19:08
      בדיוק עאלק... 


      חתולי 808/11/2012 | 20:29
      גדול!

      אין תגובות:

      הוסף רשומת תגובה

      שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.