יום שבת, נובמבר 03, 2012

להוביל

דרור רוקנשטיין, האח הגדול, עונה 4, רשת, 2022
דרור רוקנשטיין, האח הגדול, עונה 4, רשת, 2022

 

 

"הישרדות" הונדורס, דיון בשבט, טילטיל מדבר על טיטי:

[...] 

טילטיל: אישה חזקה שגם יש לה דעות, שגם היא מובילה. למה אתה לא חושב על זה? שלוקחת את הקנה סוכר וזורקת על הרצפה כשהיא בקריזה.

המנחה, גיא זוארץ: אה, באמת? כאלה? יש לה התקפות זעם?

טילטיל: איזה שאלה, בטח. היום היא הלכה ארבע פעמים ככה וחזרה ככה... זה בסדר... הייתה בקריזה...

טיטי: מה זה שייך?

טילטיל: אני מפרגן לך שאת מובילה.

טיטי: אתה ראית אותי זורקת קנה סוכר?

טילטיל: כן...

טיטי: סבבה, אז מה?...

טילטיל: אז מה אני אמרתי לך? אמרתי צודקת, מובילה, עצבנית. 

טיטי: ... אז אל תצייר אותי בתור אישה אלימה.

טילטיל: אמרתי שאת מובילה, מובילה.

גיא: אז טיטי, אתה אומר שטיטי אישה חזקה...

טילטיל: כן...

גיא: מובילה...

טילטיל: כן.

(הישרדות הונדורס רשת, 2015)

*****

"חתונה ממבט ראשון" 3. הקשר בין מור ומאור לא מתנהל טוב. אחרי השיחה עם הפסיכולוג דני פרידלנדר, שמציע להם להקליל ולבוא לקשר בלב פתוח, הם משנים גישה. בפרק אחר, בשיחה בין מאור לדני, דני מציע שמאור יביא את העבודה שלו (היה בעבר שף) למור. "היא צריכה לראות גם את מאור הגבר, את מאור החזק, את מאור שיודע לסגור עניינים". בפרק אחר דני והפסיכולוגית יעל דורון דנים בזוגיות שלהם, ובמקביל רואים סצנה בין מור למאור במטבח:

מור: אז אני עושה את הפס שלי פה.

מאור (שף בעבר): לא, אני עושה הכול.

מור: אבל אני צריכה לקצוץ על משהו.

מאור: בואי, אני אעשה לך סדר. שׁוּ שף, הוא עוזר לשף.

מור: אז על מה אני אקצוץ?

מאור: את לא צריכה לקצוץ, את צריכה להביא רק את הדברים. זהו. 

[...] 

מור: תשמע, היום אתה קרבי.

מאור: לא קרבי, מה...

מור: בקטע אחר. אתה קצר.

[...]

מאור: יאללה, את זה? עגבניות, קדימה, בצל. [...]

מור: כן, מה? תגיד לי מה לעשות.

מאור: תבלינים, קדימה, קדימה.

[...]

מאור (רואה איך היא חותכת את העגבניות): מה עשית?

מור: לא, אתה כאילו בוחן אותי.

מאור: ברור, אז מה, אני לא אבחן אותך?

יעל לדני: אני דווקא אוהבת את זה שיש היפוך תפקידים. הוא מגיע הביתה, הוא מתחיל לתת לה הוראות איך לחתוך את הסלט, הוא מגיע למקומות שבהם הוא מרגיש הרבה יותר בטוח, הוא מתחיל קצת לנהל אותה. לי יש גם הרגשה שמור זקוקה לזה. היא לא צריכה גבר רק נרפה וחלש ופסיבי. היא רוצה להרגיש שיש לידה מישהו שמנהל את העניינים. היא מוחה על זה בנחמדות, אבל בעצם אני חושבת שהיא מאוד נהנית מזה.

דני: היא מאוד רוצה להיות מובלת. אני חושב שהיא מאוד מפחדת מזה, אבל היא גם מאוד כמהה לזה.

מור (למצלמה, בחזרה לסצנה הקודמת): אני לא יודעת אם פתאום הוא עכשיו בקטע של: "אוקי, הבנתי, אני הולך כאילו לתת עכשיו את מי שאני וסֶה-לה-וי", לא יודעת, או שהוא מנסה להראות לי צד אחר בו ולהגיד לי "תשמעי, אני לא מובל, אני לא זה, בואי".

(חתונה ממבט ראשון, עונה 3, קשת, 2020)

*****

"חתונה ממבט ראשון" 3. רוני לא נמשכת לנעם כיוון שהוא נמוך. בירח דבש היא מתכנסת לתוך עצמה ושותקת, והאווירה ביניהם עכורה. נעם שובר את השתיקה, מדבר עם רוני, אומר לה שככה זה לא נעים ומציע לה שיעשו כיף וייהנו בלי כותרות וציפיות. הפסיכולוגים דני פרידלנדר ויעל דורון דנים בזוגיות שלהם. 

דני: מהר מאוד הוא לומד את רוני והוא מבין מה היא צריכה. היא צריכה אותו חזק, היא צריכה אותו מוביל, היא צריכה שהוא לא ייבהל ממנה, היא צריכה שהוא יושיט לה יד ויוציא אותה מהבור הזה שהיא נופלת אליו, ובעניין הזה אלה באמת יכולות מאוד חזקות של נעם [...]. נעם, בגדולתו, אני בכוונה משתמש במילה הזאת, לא מוותר, לא נבהל, לא נלחץ, וגם בשלב מסוים דופק על השולחן ואומר "די מספיק, זה לא כיף לנו, זה לא נעים לנו"

יעל: מה שעוד מרשים בנעם זה איך הוא יכול לשמוע את זה, לעמוד מול זה, להבין את זה שהוא לא מושא התשוקה של רוני, ולא ללכת משם. לעמוד בדחייה. זה רגע שהרבה גברים ונשים לא יכולים לעמוד בו. להאמין בעצמו, לסמוך על עצמו, ולהגיד: "זה אני, זה מי שאני, ואני נשאר פה", ולחכות לה עוד.

דני: הוא גם יודע משהו על הערך שלו. הוא יודע שלמרות שהוא נמוך, הוא שווה בהרבה פרמטרים אחרים, הוא יודע מה יש לו להציע, וזה מאוד מרשים בנעם.

(חתונה ממבט ראשון, עונה 3, קשת, 2020)


מוביל
בהשראת leader - מנהיג; to lead - להוביל.
  • דומיננטי; חזק; החלטי; יציב; מראה את הדרך; שולט במצב; מנהל את העניינים; מתקתק; יודע לסגור עניינים; "הבוס"; אומר לאחרים מה לעשות; מחלץ ופותר בעיות; מוביל דעה; יש לו "מילה"; דעתו נחשבת; בעל השפעה; בעל יכולת הנהגה; מוליך את העדר; מתווה דרך לאחרים; עומד בראש; מושך בחוטים; בולט; נמצא במרכז הבמה; מודל לחיקוי; 
  • עצמאי; לא תלותי; מנהל את חייו בזכות עצמו; מצליח; לא חלש; לא כנוע; בטוח בעצמו; נחוש; לא מוותר בקלות; לא נבהל בקלות; לא נלחץ; בעל עמוד שדרה; דעתן; עומד על דעתו; אדם חושב ומעניין שיש לו מה לומר ויודע איך לומר זאת; בעל חוסן; מכיר בערך עצמו; לא חושש להביע את דעתו; יודע מה הוא רוצה; מאמין בעצמו; סומך על עצמו; בעל נוכחות מרשימה שמותירה את חותמה; 
  • מנצח;
  • מילה מרוככת לטיפוס שתלטן

מוּבל
  • נשען על אדם אחר כדי לנוח, להירגע, להרגיש ביטחון;
  • פסיבי; נותן לאחרים להוביל אותו ופועל בהתאם למה שאומרים לו; מחכה שיעשו בשבילו; הולך אחרי העדר;
  • מילה מרוככת לשָׁפוּט; חלש; חסר עמוד שדרה; חסר דעה; נשלט; תלוי באחרים; נשאר בצל

מיה בן צבי: "אני יודעת שיש לי נורא נטייה להוביל" (מאסטר שף 3, מאקו, 2012)
"מאסטר שף" 3. מיה בן צבי: "אני יודעת שיש לי נורא נטייה להוביל" (מאסטר שף 3, מאקו, 2012)
"הישרדות" הונדורס. טילטיל על טיטי: "אישה חזקה שגם יש לה דעות, שגם היא מובילה. למה אתה לא חושב על זה?" (הישרדות הונדורס, רשת, 2015)
"הישרדות" הונדורס. טילטיל על טיטי: "אישה חזקה שגם יש לה דעות, שגם היא מובילה. למה אתה לא חושב על זה?" (הישרדות הונדורס, רשת, 2015)
"הישרדות" הונדורס. טילטיל על רוסלנה: "וגם אם היא מובילה, שאפו" (הישרדות הונדורס, רשת, 2015)
"הישרדות" הונדורס. טילטיל על רוסלנה: "וגם אם היא מובילה, שאפו!"ישרדות הונדורס, רשת, 2015)
"הישרדות" הונדורס. רוסלנה מדברת על עצמה: "[...] ולעשות הכול כדי להרחיב את המשפחה שלי ולהיות עצמאית, ובטעות לא יהיה אחד שיבוא ויגיד 'יש מישהו שמוביל אותה, יש מישהו שמשלם עליה, מישהו שכאילו מישהו עושה בשבילה והיא לא עושה כלום.'"  (הישרדות הונדורס, רשת, 2016)
"הישרדות" הונדורס. רוסלנה מדברת על עצמה: "[...] ולעשות הכול כדי להרחיב את המשפחה שלי ולהיות עצמאית, ובטעות (ש)לא יהיה אחד שיבוא ויגיד 'יש מישהו שמוביל אותה, יש מישהו שמשלם עליה, מישהו שכאילו מישהו עושה בשבילה והיא לא עושה כלום.'"  ישרדות הונדורס, רשת, 2016)

"הישרדות" הונדורס. רון אלוף על טילטיל: "אני מקווה שבחיים האמיתיים יש לך עמוד שדרה ואתה יודע להוביל ולהנהיג את עצמך בזכות עצמך." (הישרדות הונדורס, רשת, 2016)
"הישרדות" הונדורס. רון אלוף על טילטיל: "אני מקווה שבחיים האמיתיים יש לך עמוד שדרה ואתה יודע להוביל ולהנהיג את עצמך בזכות עצמך." (הישרדות הונדורס, רשת, 2016)



"חתונה ממבט ראשון" 3. בפגישה עם הפסיכולוג דני פרידלנדר, מור מדברת על הקשיים בזוגיות עם מאור: "כל כך שיוועתי למישהו שירצה להוביל איתי. אני כל החיים מובילה. מה, עכשיו שוב פעם מישהו שאני צריכה להראות לו את הדרך?" (חתונה ממבט ראשון, עונה 3, מאקו, 2020)
"חתונה ממבט ראשון" 3. בפגישה עם הפסיכולוג דני פרידלנדר, מור מדברת על הקשיים בזוגיות עם מאור: "כל כך שיוועתי למישהו שירצה להוביל איתי. אני כל החיים מובילה. מה, עכשיו שוב פעם מישהו שאני צריכה להראות לו את הדרך?" (חתונה ממבט ראשון, עונה 3, מאקו, 2020) 


מור ומאור במטבח, חתונה ממבט ראשון, עונה 3, מאקו, 2020
"חתונה ממבט ראשון" 3, הפסיכולוגים מנתחים את הזוגיות של מור ומאור. יעל דורון: "אני דווקא אוהבת את זה שיש היפוך תפקידים. הוא מגיע הביתה, הוא מתחיל לתת לה הוראות איך לחתוך את הסלט, הוא מגיע למקומות שבהם הוא מרגיש הרבה יותר בטוח, הוא מתחיל קצת לנהל אותה. לי יש גם הרגשה שמור זקוקה לזה. היא לא צריכה גבר רק נרפה וחלש ופסיבי. היא רוצה להרגיש שיש לידה מישהו שמנהל את העניינים. היא מוחה על זה בנחמדות, אבל בעצם אני חושבת שהיא מאוד נהנית מזה". דני פרידלנדר: "היא מאוד רוצה להיות מובלת. אני חושב שהיא מאוד מפחדת מזה, אבל היא גם מאוד כמהה לזה." (צילום מסך עליון ותחתון - חתונה ממבט ראשון, עונה 3, מאקו, 2020) 





נעם מדבר עם רוני: "לא, אני מדבר על כיף וסבבה וידידות כאילו, כי זה מה שיש כרגע". חתונה ממבט ראשון, עונה 3, מאקו, 2020
"חתונה ממבט ראשון" 3. רוני לא נמשכת לנעם כיוון שהוא נמוך. בירח דבש היא מתכנסת בתוך עצמה ושותקת, והאווירה ביניהם עכורה. נעם שובר את השתיקה, מדבר עם רוני, אומר לה שככה זה לא נעים ומציע לה שיעשו כיף וייהנו בלי כותרות וציפיות. הפסיכולוגים דני פרידלנדר ויעל דורון דנים בזוגיות שלהם. דני: "מהר מאוד הוא לומד את רוני והוא מבין מה היא צריכה. היא צריכה אותו חזק, היא צריכה אותו מוביל, היא צריכה שהוא לא ייבהל ממנה, היא צריכה שהוא יושיט לה יד ויוציא אותה מהבור הזה שהיא נופלת אליו, ובעניין הזה אלה באמת יכולות מאוד חזקות של נעם [...]. נעם, בגדולתו, אני בכוונה משתמש במילה הזאת, לא מוותר, לא נבהל, לא נלחץ, וגם בשלב מסוים דופק על השולחן ואומר 'די מספיק, זה לא כיף לנו, זה לא נעים לנו'". יעל: "מה שעוד מרשים בנעם זה איך הוא יכול לשמוע את זה, לעמוד מול זה, להבין את זה שהוא לא מושא התשוקה של רוני, ולא ללכת משם. לעמוד בדחייה. זה רגע שהרבה גברים ונשים לא יכולים לעמוד בו. להאמין בעצמו, לסמוך על עצמו, ולהגיד: 'זה אני, זה מי שאני, ואני נשאר פה', ולחכות לה עוד". דני: "הוא גם יודע משהו על הערך שלו. הוא יודע שלמרות שהוא נמוך, הוא שווה בהרבה פרמטרים אחרים, הוא יודע מה יש לו להציע, וזה מאוד מרשים בנעם." (צילום מסך עליון ותחתון - חתונה ממבט ראשון, עונה 3, מאקו, 2020)
"חתונה ממבט ראשון" 3. רוני לא נמשכת לנעם כיוון שהוא נמוך. בירח דבש היא מתכנסת בתוך עצמה ושותקת, והאווירה ביניהם עכורה. נעם שובר את השתיקה, מדבר עם רוני, אומר לה שככה זה לא נעים ומציע לה שיעשו כיף וייהנו בלי כותרות וציפיות. הפסיכולוגים דני פרידלנדר ויעל דורון דנים בזוגיות שלהם. דני: "מהר מאוד הוא לומד את רוני והוא מבין מה היא צריכה. היא צריכה אותו חזק, היא צריכה אותו מוביל, היא צריכה שהוא לא ייבהל ממנה, היא צריכה שהוא יושיט לה יד ויוציא אותה מהבור הזה שהיא נופלת אליו, ובעניין הזה אלה באמת יכולות מאוד חזקות של נעם [...]. נעם, בגדולתו, אני בכוונה משתמש במילה הזאת, לא מוותר, לא נבהל, לא נלחץ, וגם בשלב מסוים דופק על השולחן ואומר 'די מספיק, זה לא כיף לנו, זה לא נעים לנו'".
יעל: "מה שעוד מרשים בנעם זה איך הוא יכול לשמוע את זה, לעמוד מול זה, להבין את זה שהוא לא מושא התשוקה של רוני, ולא ללכת משם. לעמוד בדחייה. זה רגע שהרבה גברים ונשים לא יכולים לעמוד בו. להאמין בעצמו, לסמוך על עצמו, ולהגיד: 'זה אני, זה מי שאני, ואני נשאר פה', ולחכות לה עוד". דני: "הוא גם יודע משהו על הערך שלו. הוא יודע שלמרות שהוא נמוך, הוא שווה בהרבה פרמטרים אחרים, הוא יודע מה יש לו להציע, וזה מאוד מרשים בנעם." (צילום מסך עליון ותחתון - חתונה ממבט ראשון, עונה 3, מאקו, 2020)



"האח הגדול" 4. הדייר החדש דרור רוקנשטיין מציג את עצמו ב"תעודת הזהות": "אני לא מאלה שהולכים אחרי העדר, אני קודם כול מאלה שמובילים את העדר." (האח הגדול, עונה 4, רשת, 2022)
"האח הגדול" 4. הדייר החדש דרור רוקנשטיין מציג את עצמו ב"תעודת הזהות": "אני לא מאלה שהולכים אחרי העדר, אני קודם כול מאלה שמובילים את העדר." (האח הגדול, עונה 4, רשת, 2022)




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.