יום ראשון, נובמבר 29, 2020

פחות

צילום מסך: ליעד דון ולימור ויינשטיין (לימור: "אני קצת פחות רוצה"), "חתונה ממבט ראשון", עונה 5, קשת 12, מאקו, 2022
צילום מסך: ליעד דון ולימור ויינשטיין. "חתונה ממבט ראשון", עונה 5, קשת 12, מאקו, 2022

פחות

1. פחות בכמות, במידה, בעוצמה וכדומה - בהשוואה למשהו אחר.

***

היום פחות חם לעומת אתמול.

***

הדגם הזה פחות מוצלח מהקודם.

***

הוא משתכר פחות משכר מינימום.

***

נותרו פחות משעתיים לסגירת הקלפיות.


2. משמשת לשלילה -  במקום "לא"; "מעדיף שלא"; "ממש לא"; "לא נכון" וכדומה.


א. ריכוך וטשטוש של השלילי והימנעות משימוש ב"לא" ובמילות שלילה אחרות, בניסיון לא לפגוע; לא לבאס; לא להישמע משבית שמחות; לא להישמע קיצוני/אכזרי; להפחית את מידת הנחרצות; לא לקלקל את היחסים; להצטייר כרגיש ומתחשב; תקינות פוליטית.

***
ליעד: "את בקטע של לשחות לשמה [לכיוון הבתים] ואז לעלות?"

לימור: "אני קצת פחות רוצה". 

ליעד: "פחות?" 

לימור: "כן".

ליעד: "סבבה".

("חתונה ממבט ראשון", עונה 5, קשת 12, 2022)


***

"אמרתי לו כאילו את האמת, שהוא פחות הסגנון שיצאתי איתו ושאני פחות נמשכת אליו."

(רינת, "חתונה ממבט ראשון", עונה 5, קשת 12, 2022) 

***

"אלה מנות שאני מאוד אוהב לאכול, אבל תהיתי ושאלתי את עצמי האם בשעה אחת זה מספיק? ואותי זה פחות הרשים."

(יוסי שטרית מרים את הקלוש ומראה שלא נתן סכין. "משחקי השף", עונה 6, רשת 13, 2022)

 

ב. עידון תוקפנות; תקינות פוליטית.

***

"פחות מתחברת לזה שאתה חושב שמגיע לך הכול, לזה שאתה חושב שאתה יכול לבוא, לעמוד פה בישיבת תקציב ולבקש את כל הדברים שאתה רוצה. אבל כשמישהו פותח את הפה, להתעצבן עליו. פחות הדרך שלי, אני פחות אוהבת את זה." 

(ריווא לנתנאל, "האח הגדול", רשת 13, 2022)

***

"אתה חייב להפסיק עם זה, זה לא עושה לי טוב. [...] העקיצות האלה פחות מצחיקות אותי, הציניות הזאת פחות מצחיקה אותי. יותר מעליבה אותי."

(טליה, "האח הגדול", רשת 13, 2022)

***

"את יצאת בתחושה מעולה כי קיבלת [ממני] משהו שאת רוצה. אבל אני, עשו לי משהו שאני לא רוצה [בשאלות הלוחצות שלך], אז את יצאת עם זה בתחושה טובה ואני פחות."

(בן למעיין, "חתונה ממבט ראשון", קשת 12, 2022)

***

"אני חושבת שהוא בחר להקיף את עצמו באנשים שזה פחות מי שהוא [...] וברגע שאתה מקיף את עצמך בסביבה כזאת, אז אתה יכול ליפול בקלות. הוא היה ליד מישהי שהוציאה ממנו דברים שהם פחות טובים." 

(טליה, "האח הגדול", רשת 13, 2022)

***

"העקשנות שלה פחות נעימה לי באוזן."

(דניאל, "האח הגדול" 4, רשת 13, 2022) 

 

ג. טשטוש.

***

"אני מסכימה שבלהט הדברים אתה יכול לומר מילים שהן פחות מטובות." 

(קארין אלהרר בריאיון לדנה ויס, חדשות 12, 26.11.2015)

***

"יכולים לצאת לי דברים, ולפעמים זה עושה תגובות פחות  טובות לסביבה. נעלבים."

(רחל בורטה, "האח הגדול", רשת 13, 2022)

***

"הם [השופטים] פחות התחברו [למנה]. זה עניין של טעם וזה בסדר, באמת בסדר." 

(הודיה אלחריר, "משחקי השף" 6, רשת 13, 2022)


ד. הומור.

***

אילנית לוי: "וגם יש [בסדרה] כל מיני הפתעות בדרך, שאני לא יכולה לספר". 

המראיינת: "את מתכוונת לכך שכל הגברים סביבך עם טייץ לבן ויש סצנות סקס מאדר פאקר?"

אילנית: "פחות". 

("חדשות הבידור", הוט בידור ישראלי, 2016)


***

דנה ויס: "ובסביבה יש יותר קולות של כן או לא? להישאר [בפוליטיקה] או ללכת?" 

נפתלי בנט: "יש הרבה שאומרים 'היית ראש ממשלה טוב, תמשיך, תמשיך, תמשיך, איכשהו תמשיך'. ובבית פחות..."

("חדשות סוף השבוע" קשת 12, יוני 2022)


***

השף רז רהב: "מושיק, תעשה גלגלון [ביחד איתנו]". 

השף מושיק רוט: מושיק: "פחות." 

("משחקי השף", עונה 6, רשת 13, 2022)


***

-"[אתה] עורך דין?"

אליאב: "לא". 

-"דוגמן?"

אליאב: "הייתי".

-"נהג מונית?" 

אליאב: "לא, פחות. רואה חשבון." 

("האח הגדול", רשת 13, 2022)

***

משה מוקטדר: "אני איש מפלגת העבודה".

דני קושמרו: "זאת אומרת שאתה מצביע למרב מיכאלי".

משה: "אז זהו, שלא. פחות".

("אולפן שישי", קשת 12, 2022)


ה. ציניות.

***

לירן: "כל שנייה את עוקצת אותי". 

דיאן: "פחות". 

לירן: "כל שנייה אני רואה את העיניים שלך עליי". 

דיאן: "פחות". 

("האח הגדול" 4, רשת 13, 2022)

 ***

"הוא פחות זרם עם ניסיון ההשתלטות שלהם. עשה להם בעיות." 

(איזי, "מנאייכ", עונה 2, כאן 11, 2022)



צילום מסך: רינת כץ ("[אמרתי לו שהוא פחות הסגנון שיצאתי איתו] ושאני פחות נמשכת אליו."), "חתונה ממבט ראשון" 5, קשת 12, מאקו, 2022
צילום מסך: רינת כץ. "חתונה ממבט ראשון" 5, קשת 12, מאקו, 2022


צילום מסך: יוסי שטרית ("ואותי זה פחות הרשים."), "משחקי השף", עונה 6, רשת 13, 2022
צילום מסך: יוסי שטרית"משחקי השף", עונה 6, רשת 13, 2022


צילום מסך: דניאל ("העקשנות שלה פחות נעימה לי באוזן."), "האח הגדול" 4, רשת 13, 2022
צילום מסך: דניאל מלכה. "האח הגדול" 4, רשת 13, 2022

צילום מסך: שחף ("לי זה לא כיף לי. כאילו לי פחות כיף עכשיו."), "האח הגדול" 4, רשת 13, 2022
צילום מסך: שחף רז. "האח הגדול" 4, רשת 13, 2022

צילום מסך: טליה ("העקיצות האלה פחות מצחיקות אותי, הציניות הזאת פחות מצחיקה אותי."), "האח הגדול" 4, רשת 13, 2022
צילום מסך: טליה עובדיה. "האח הגדול" 4, רשת 13, 2022


צילום מסך: הודיה אלחריר (""הם פחות התחברו [למנה]. זה עניין של טעם וזה בסדר, באמת בסדר."), "משחקי השף" 6, רשת 13, 2022
צילום מסך: הודיה אלחריר. "משחקי השף" 6, רשת 13, 2022

צילום מסך: אילנית לוי ובת אל בלן (אילנית: "פחות [סצנות עם גברים בטייץ לבן וסצנות סקס]"), "חדשות הבידור", הוט בידור ישראלי (הוט ביוטיוב, "ההשקה של סוסי פרא"), 2016
צילום מסך: אילנית לוי ובת אל בלן. "חדשות הבידור", הוט בידור ישראלי (הוט ביוטיוב, "ההשקה של סוסי פרא"), 2016


צילום מסך: אליאב טעטי ("לא [אני לא נהג מונית], פחות. רואה חשבון."), "האח הגדול" 4, רשת 13, 2022
צילום מסך: אליאב טעטי. "האח הגדול" 4, רשת 13, 2022


צילום מסך: איזי (שלום אסייג) וירושלמי (בן יוסיפוביץ') (איזי: "הוא פחות זרם עם ניסיון ההשתלטות שלהם. עשה להם בעיות."), "מנאייכ", עונה 2, כאן 11, 2022
צילום מסך: איזי (שלום אסייג) וירושלמי (בן יוסיפוביץ'). "מנאייכ", עונה 2, כאן 11, 2022


צילום מסך: דנה ויס ונפתלי בנט (בנט: "ובבית פחות... [רוצים שאשאר בפוליטיקה]"), "חדשות סוף השבוע", שודר ב"אולפן שישי", ערוץ 12, יוני 2022
צילום מסך: דנה ויס ונפתלי בנט. "חדשות סוף השבוע", שודר ב"אולפן שישי", ערוץ 12, יוני 2022

צילום מסך: דיאן (לירן: "כל שנייה אני רואה את העיניים שלך עליי".  דיאן: "פחות".), "האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022
צילום מסך: דיאן שוורץ. "האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022

צילום מסך: משה מוקטדר ודני קושמרו (משה: "אז זהו, שלא [אבחר במרב מיכאלי], פחות."). "אולפן שישי", קשת 12, מאקו, 28.10.2022
צילום מסך: משה מוקטדר ודני קושמרו. "אולפן שישי", קשת 12, מאקו, 28.10.2022






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.