יום ראשון, 12 ביולי 2015

לסגור


יוכי: ראית את המרוץ למיליון?
אליעד: לא.
יוכי: באמת?
אליעד: כן, אז אנחנו מתחילים דף חלק. אימא שלי ראתה והיא מאוד אהבה.
יוכי: אז כאילו אימא שלך כבר מאוהבת בי. אז סגורה הפינה של החמה.
אליעד: כן.
(מלחמת המינים, 11, רשת, 2015)

סגור
  • סגרתי: הזמנתי מראש; נרשמתי; חתמתי; זה שמור לי; קיבלתי התחייבות (מבעל מקצוע או לגבי מקום) על שירות שאקבל; זה מובטח לי; קבעתי תאריך; סיכמתי; תיאמתי תאריך שבו אני מחויב/מחויבים כלפיי.
  • סגרנו, סגור = כן, בסדר, אוקי, מעולה, קבענו, סיכמנו, אני מסכים, אין בעיה, זה מקובל עליי, זה מתאים לי, אתה יכול לסמוך עליי ואני סומך עליך שזה סופי; הבנתי אותך. 
  • מה נסגר? = 1. מה קרה? מה הוחלט?; מה היה מהלך האירועים? 2. מה קורה?; מה הקטע?; נו, מה יהיה?; מה נהיה?; מה פתאום?; איזה הזוי הדבר הזה.
  • מה נסגר איתך? = החלטת? מה החלטת? מה הקטע שלך? למה אתה מתנהג ככה?
  • לסגור את הפינה = עניין פתוח שמצריך בירור וסגירת מעגל; לקבל תשובות לשאלות, לתהיות ולדברים לא ברורים; לשים את הדברים על השולחן; לדבר על הנושא באופן ישיר וברור; להסיר את הערפול; להיות שקט ורגוע לגבי הנושא
  • אני סגור על זה = החלטתי סופית; שמתי עין על זה וזה מוצא חן בעיניי; אני בטוח במאה אחוז; זה סופי מבחינתי; אין לי ספקות; לא אשנה את דעתי; אני נעול על זה.
  • אני נעול על זה = לא אשנה את דעתי/ את החלטתי לעולם.
  • אני לא סגור על זה = אני לא בטוח, אני מבולבל, עדיין לא החלטתי.
  • אתה לא סגור על עצמך = אתה לא החלטי, אתה מבולבל, אתה משנה את דעתך כל הזמן, אתה לא יודע מה אתה רוצה
  • אנחנו סגורים / סגורים על זה = אנחנו בטוחים; החלטנו באופן סופי; אנחנו מתואמים בינינו; יש הסכמה בינינו; אנחנו מוכנים; אנחנו מאורגנים. 

"רגע, אבל יש לי משהו פתוח איתך שאני חייב לסגור אותו כאילו" (דייט בחשכה 10, רשת, 2012)
הצופה, בטלפון: "מחר, בשמחה, יום ללא איפור". שיר אלמליח: "יופי, סגור". (האח הגדול VIP2, 11, קשת 2015)
"היה לי איזשהו עניין לא סגור איתך" (גבריאל לשירי מימון, אקס פקטור 2, רשת, 2015)
"מה נסגר עכשיו התייעצות באמצע היום?" (אקס פקטור 2, 9, רשת, 2015)
"יאללה, אנחנו סגורים. ככה אני מוכנה לעלות איתכם לבמה" (אקס פקטור 2 פרק 10, רשת)
"מה נסג... לא הבנתי למה הלכתם" (בר רפאלי, אקס פקטור 2, רשת, 2015)
"תחזירי את זה, מה נסגר איתך?" (מושיק עפיה, האח הגדול VIP2, קשת, 2015)
רמי פורטיס: "אתה לא משובט". אור אלון: "ברוך השם, זהו, סגרתי את הפינה מבחינתי" (בעלה של ציפי חוטובולי, אקס פקטור 2, רשת, 2015)
יוכי: "אז סגורה הפינה הזאת של החמה?" (מלחמת המינים, 11, רשת, 2015)
מאיר סוויסה למירי רגב: "אז אם רוצים לסגור פינה, אני חושב שצריך לסגור אותה בדיוק במקום הזה" (תחקיר חדשות 10, 30.8.15)
"... כי הם כבר סגרו טיסה בסופה"ש לאיביזה הרחוקה" (על יהודה לוי ושלומית מלכה, חדשות הבידור, הוט בידור ישראלי, 2015)
"בינתיים בר סגרה דווקא עם המנטור של דה וויס, שלומי שבת" (חדשות הבידור, הוט בידור ישראלי, 2015)
"אולי את עוגת הפיסטוק, אולי, עוד לא סגורה על זה" (נטלי פינקלשטיין, מאסטר שף 5, קשת, 2015)
"לפני הכל נעשה שיחה כזאת, סגור?" (שיר אלמליח לאריאנה מלמד, האח הגדול VIP2, קשת, 2015)
"אז אנחנו סגורים על זה?" -"אני סגורה על זה" ("נשים", ערוץ 10, 2015)
שי מיקה: "אני אתן לך להיות לבד קצת?" תניה: "סגור". (האח הגדול 7, 14, מאקו, 2016)

"אני מבולבלת, אני לא סגורה על עצמי" (מיכל, מאסטר שף 5, 9, קשת, 2015)

עומרי: "אני לעולם לא אהיה חבר שלו (של שי חי)". דודו: "סבבה, סגור" (האח הגדול 7, 9, קשת, 2016)

"אתה סגור על הבוראטה" (נועה תשבי, החיים על פי נועה תשבי, 8, קשת)

עומר: "רון שובל, סגרתי לך בטברנה היום בלילה" (הישרדות הונדורס 2015, 21, רשת)

טילטיל: "אז אנחנו סגורים מי הולך היום הביתה, כן?" -"כן". "הכל מאוד ברור". טילטיל: "אז סגור, לא צריך להתברבר?" (טילטיל עם בני הברית שלו לקראת מועצת השבט, הישרדות הונדורס 22, רשת)
"רגע לפני שהלך הביתה, הוא צריך היה לסגור עוד איזו פינה" (על ננסי ברנדס, שהלך לנגן בפסנתר של בית החולים לפני שהשתחרר מבית החולים אחרי אשפוז ממושך, אולפן שישי 15.1.16, ערוץ 2)
שי חי: "אני לא עושה את המשימה". עמרי: "אתה נעול על זה?" שי חי: "מאה אחוז" (האח הגדול 7, 15, מאקו)
לפני ש"מה נסגר" הפך להיות דומיננטי: "ג'נה ג'יימסון? תאורה? מה נהיה?" (מסודרים 1, 4 2007, וואלה)
 ________________
לעמוד הראשי
לפוסט "כשכל הפינות סגורות, אפשר להירגע", הארץ