יום ראשון, ספטמבר 18, 2022

דיסוננס

צילום מסך: יוסי שטרית ("אני מבין מה את אומרת, בדיסוננס הזה שבין בית לבין עבודה"), "משחקי השף" 6, רשת 13, 2022
צילום מסך: יוסי שטרית. "משחקי השף" 6, רשת 13, 2022

דִּיסוֹנַנְס

סלנג, באנגלית Dissonance


1.  "(בלטינית, dis: חוסר, sonus: קול). שילוב של שני תווים או יותר, היוצר מצב של חוסר הרמוניה, וצורם לאוזן. הדיסוננס שואף 'להיפתר' לקונסוננס, משמע לעבור ממצב לא-הרמוני, מתוח, למצב הרמוני מאוזן, בו הצלילים משלימים זה את זה, מגבירים את התהודה אחד של השני ואינם צורמים לאוזן." (מתוך ויקיפדיה)


2.  פער בין שני עולמות; התנגשות; חוסר איזון; צרימה; חוסר הרמוניה.

***

ליאור שבא: "אני בעבודה ואני עם תחושת מועקה מטורפת שאני לא בבית, ואני בבית ואני עם תחושת מועקה מטורפת שאני לא בעבודה, ואני מרגישה שאני מפספסת הכול, לא מצליחה לתפוס, מכל כדורי הג'אגלינג אני לא מצליחה לתפוס כלום".

השף תומר אגאי: "את צריכה איזון".

השף יוסי שטרית: "אני מבין מה את אומרת, בדיסוננס הזה שבין בית לבין עבודה מאוד אינטנסיבית להקרבה כל כך גדולה."

("משחקי השף" 6, רשת 13, 2022)

***

הוא אמר שהנסיעה הייתה מוצלחת כדי להפחית את הדיסוננס בין הצהרותיו לפני הנסיעה לבין מה שהיה במציאות.


 

3.  קיטוב; ניגודיות.

***

"הדיסוננס הזה שלך - ילדה שמאוהבת, מול אישה שעומדת על העקרונות שלה ונלחמת." 

(האח הגדול לבר, "האח הגדול" 4, רשת 13, 2022)

 

4.  מעבר חד; מעבר קיצוני. 

***

דיסוננס הזה, ה-180 מעלות החד הזה בין זה שהיה אחלה יום, ופתאום בום."

(מאור מספר לחבר על הקשיים בזוגיות, "חתונה ממבט ראשון" 3, קשת 12, 2020)




צילום מסך: יוסי שטרית ("אני מבין מה את אומרת, בדיסוננס הזה שבין בית לבין עבודה"), "משחקי השף" 6, רשת 13, 2022
צילום מסך: יוסי שטרית. "משחקי השף" 6, רשת 13, 2022




 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.