יום שבת, ספטמבר 03, 2022

אוכל כאפות

צילום מסך: נתנאל רודניצקי ("האכלת אותי כאפה של החיים עכשיו.") , "האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022
צילום מסך: נתנאל רודניצקי. "האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022



אוכל כאפה/כאפות; אוכל על זה כאפה/כאפות; אוכל עליו כאפות

סלנג. כָּאפה - בערבית: מכה חזקה או סטירה.


1. אוכל כאפות: מקבל מכות פיזית.

***

נריה משולם מספרת לשופטים שהיא הצעירה מבין 12 אחים, והשופטים צוחקים שהיא בטח הכי מפונקת.

נריה: "גם אכלתי  כמה כאפות ומכות, אז הכול בסדר." 

("משחקי השף" 6, רשת 13, 2022)


2. קורבן; סובל; נדפק; אוכל אותה; מפסיד; סופג מכה; נענש.

***

הדיירים רואים צילום ממשימת התנ"ך שבה נתנאל נאלץ לאכול חגבים.

האח הגדול לנתנאל: "אתה והחגב". 

שחף: "בוא'נה, אתה רק אוכל פה כאפות".

("האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022)

 

3. מתייסר; אוכל את עצמו; מתעצבן; מתחרט; מוטרד; חש מועקה; יש לו מחשבות לא טובות; מבולבל; מכה בו ההכרה ש...; זה מציק לו. 

***

אני אוכלת כאפה על זה שעוד מעט אני בת חמישים.

***

פגעתי בה ועכשיו אני אוכל על זה כאפה.

***

"משהו לא התאזן לי בקארי, פתאום יצאו לי מאיזון שם הדברים, והתחלתי לאכול כאפות עם עצמי. [...] נזהרתי יותר מדי. התעצבנתי שדווקא איתך [הילה אלפרט] זה לא יצא לי כמו שרציתי."

(השף מאיר אדוני, "משחקי השף" 1, רשת, 2017)

 

4. מסתבך; סובל; תקוע; דופק את הראש; לא מצליח לפתור את זה; לא מבין.

***

שעה אני אוכל כאפה על החידה הזאת.

 

5. זה יוצר אצלו תסביך; יש לזה השלכות קשות עליו.

***

אני אוכל כאפות על הילדות שלי.


6. אוכל עליה כאפות: מבולבל בגללה; מיוסר, סובל.

***

אמרו לי שהוא אוכל עליי כאפות.

 


האכיל אותו כאפה / האכיל אותו כאפות

1. נותן לו מכות פיזית.


2. גרם להלם; גרם לו לסבול; גרם לו להתייסר.

***

נתנאל רואה כמה שניות מתוך קדימון שממנו הוא מבין שדיאן, בת הזוג שלו, סובלת בחוץ.

נתנאל בחדר האח הגדול: "האכלת אותי כאפה של החיים עכשיו [...] כל הפחדים שלי כאילו, הראית לי בשנייה אחת." 

("האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022)

 

3. פגע בו בדרכים שונות.

***

אני לא מבין מה הוא מצטלם עם הבן אדם שכל הזמן רק האכיל אותו כאפות.




צילום מסך: נריה משולם ("גם אכלתי  [מאחיי הגדולים] כמה כאפות ומכות, אז הכול בסדר."), "משחקי השף" 6, רשת 13, 2022
צילום מסך: נריה משולם. "משחקי השף" 6, רשת 13, 2022

צילום מסך: נתנאל רודניצקי (האח הגדול: "אתה והחגב." שחף: "בוא'נה, אתה רק אוכל פה כאפות."), "האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022
צילום מסך: נתנאל רודניצקי. "האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022


צילום מסך: הילה אלפרט ומאיר אדוני (אדוני: "והתחלתי לאכול כאפות עם עצמי."), "משחקי השף" 1, רשת, 2017
צילום מסך: הילה אלפרט ומאיר אדוני. "משחקי השף" 1, רשת, 2017











אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.