יום חמישי, יולי 14, 2022

יושב עליי; יושב לי; מה יושב לך? על מה זה יושב לך?; זה לא יושב לי

צילום מסך: משה יחזקאל ומאי שכטר (משה: "על מה זה יושב לך?"), "חתונה ממבט ראשון" 5, קשת 12, מאקו, 2022
צילום מסך: משה יחזקאל ומאי שכטר. "חתונה ממבט ראשון" 5, קשת 12, מאקו, 2022

יושב עליי; יושב לי; מה יושב עליך?

מעיק על ליבי; מכביד עליי; מטריד את מנוחתי; מציק לי; מפריע לי; יוצר אצלי אי שקט; יוצר אצלי חוסר נוחות; מדאיג אותי; מעסיק את מחשבותיי; נחרת במוחי; יושב לי על הלב; יושב לי על הנשמה; יושב לי על הכתפיים; יושב לי במוח; יושב לי בראש; יושב לי בבטן; משפיע עליי; נוגע בנימי נפשי; מעורר בי רגש חזק מאוד; קיים בתוכי; התבסס בתוכי; קנה לו אחיזה בתוכי; מותיר משקעים; מצריך שחרור; פורקן; פתרון.

***

ליעד נשאל למה הוא דומע.

ליעד: "כי... כי ככה, כי זה... זה מקום שהוא... זה, זה יושב לי. כי זה חשוב לי".

("חתונה ממבט ראשון" 5, קשת 12, 2022)

***

קאזם בשיחת פיוס עם ריווא.

קאזם: "כאילו [הקרע בינינו] ישב לי פה כל הזמן ודיברתי עם שרין ודיברתי עם דינה".

("האח הגדול" 4, רשת 13, 2022)

***

נתנאל בשיחה מקרבת עם אופק.

נתנאל: "תשמע, יש לי כאילו, יושב לי, אתה מבין? היה לי חיבור איתך מהיום הראשון פה".

("האח הגדול" 4, רשת 13, 2022)

***

וא [אבא שלי] אמר לי 'תכתוב לי עכשיו מה יושב עליך.'" 

(נתנאל, "האח הגדול" 4, "האח הגדול - חושפים את הכול", רשת 13, 2022)

***

שחף: "זה עדיין כזה יושב לך [התגובה החריפה שלי בריב עם קאזם]?"

מרינה: "זה לא יושב ליאבל אני יכולה להגיד שאני מאוד נזהרת ממך".

("האח הגדול" 4, רשת 13, 2022)

 

 

יושב לו על...; מה יושב לך? על מה זה יושב לך?; על מה זה יושב אצלך?

נוגע לו בנקודות רגישות; מעצבן אותו; מבאס אותו; מפריע לו; שורף לו; מציק לו; שורט אותו; מה הבעיה שלו?

***

נתנאל: "הנסט [השיחה שלי עם אופק], זה הדבר היחיד שיושב לך".

דיאן: "חיים, לא יושב לי כלום".

("האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022)

***

"לא ראיתי דבר כזה. אישה בת 60, לא יודעת מה יושב לה. [...] למה יש נשים מסוימות שהיא לא... שאתה רואה בעיניים שלה שהיא לא יכולה לסבול ויש נשים מסוימות שכן? מה, כי הן לבד פה, אז מה שורף לה?" 

(בר על דינה, "האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022)

***

אופק: "אז ממה את רוצה שאני אוריד [בהזמנת האוכל], טליה?" 

טליה: "מהכרובית או מהבזיליקום, או מה..."

אופק: "יש לי כרובית אחת, בשבע שקל. זה מה שיושב לך?  כרובית בשבע שקל?"

("האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022)

***

משה: "אני לא מצליח להבין למה את מתרכזת בדבר הזה [ברמה של המלונות], למה זה כל כך מדליק אותך, על מה זה יושב לך?[...] 

מאי: "למה התשובה הצינית הזאת? [...] מה כל כך יושב לך? שזה שאנחנו לא מתואמים אחד לאחד? שזה, זה חשוב לי? [...] מה כל כך מפריע לך שזה גם חשוב לי? אז אני אשאל אותך הפוך: על מה זה יושב אצלך?"

משה: "זה יושב איפשהו אצלי על הרגשה של כפיות טובה וזה מביא לי עצבים ומבאס אותי".

("חתונה ממבט ראשון" 5, קשת 12, 2022)


זה יושב לי על

זה מתחבר עם...; נוגע ב...

***

"ואנחנו מאוד אוהבות תכשיטים כי זה גם יושב לנו כזה על שורשים ומשפחתיות וסבתא, זה די לקוח מהחיים שלנו." 

(ניב סולטן, על מותג התכשיטים המרוקאיים שהקימו היא ואחיותיה. "חדשות סוף השבוע", ערוץ 12, 24.9.2022)

 


זה לא יושב לי

זה לא מסתדר לי; זה מוזר לי.

***

נתנאל מספר למשה שהוא למד בחינוך מיוחד בכיתה קטנה, עם הפרעת קשב וריכוז. 

משה: "זה קצת לא, לא יושב לי, לא מסתדר לי כאילו [...] עם הבן אדם". 

("האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022)



 

צילום מסך: קאזם חליליה ("כאילו ישב לי פה כל הזמן ודיברתי עם שרין ודיברתי עם דינה."), "האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022
צילום מסך: קאזם חליליה. "האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022


צילום מסך: נתנאל רודניצקי ("הוא אמר לי 'תכתוב לי עכשיו מה יושב עליך.'"), "האח הגדול", עונה 4, "האח הגדול - חושפים את הכול", רשת 13, 2022
צילום מסך: נתנאל רודניצקי. "האח הגדול", עונה 4, "האח הגדול - חושפים את הכול", רשת 13, 2022


צילום מסך: ליעד דון ("זה, זה יושב לי."), "חתונה ממבט ראשון" 5, קשת 12, מאקו, 2022
צילום מסך: ליעד דון. "חתונה ממבט ראשון" 5, קשת 12, מאקו, 2022

צילום מסך: בר כהן ("לא יודעת מה יושב לה."), "האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022
צילום מסך: בר כהן. "האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022

צילום מסך: שחף רז ומרינה קוזנצובה (שחף: "זה עדיין כזה יושב לך?"), "האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022
צילום מסך: שחף רז ומרינה קוזנצובה. "האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022

צילום מסך: אופק לוי ("זה מה שיושב לך?  כרובית בשבע שקל?"), "האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022
צילום מסך: אופק לוי. "האח הגדול". עונה 4, רשת 13, 2022


צילום מסך: משה קוגמן ונתנאל רודניצקי (משה:"זה קצת לא, לא יושב לי, לא מסתדר לי כאילו."), "האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022
צילום מסך: משה קוגמן ונתנאל רודניצקי. "האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022


צילום מסך: ניב סולטן ("ואנחנו מאוד אוהבות תכשיטים כי זה גם יושב לנו כזה על שורשים.") "חדשות סוף השבוע", ערוץ 12, מאקו, 24.9.2022
צילום מסך: ניב סולטן. "חדשות סוף השבוע", ערוץ 12, מאקו, 24.9.2022





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.