יום שני, יולי 11, 2022

לבטל

צילום מסך: בר כהן ודניאל מלכה (דניאל: "זה שיח שמבטל אנשים."), "האח הגדול" 4, רשת 13, 2022
צילום מסך: בר כהן ודניאל מלכה. "האח הגדול" 4, רשת 13, 2022


לבטל 

1. להמעיט בחשיבותו או בערכו של משהו; לא להכיר בכך; לזלזל בכך.

***

מעיין: "אבל כשחזרת לפה [מחו"ל] וראית אותי כשנכנסת..."

בן: "היה לי כיף". [...] 

מעיין: "זה קשור אלינו?" 

בן: "לא יודע. [...] שוב, זה קשור אלינו במידה". 

מעיין: "אתה מבין שזה לבטל?" 

בן: "זה לא לבטל". [...] 

מעיין: "זה לבטל מאמי. כי אתה הופך כל רגע משמעותי ל'לא יודע אם זה בגללנו או לא'." 

("חתונה ממבט ראשון" 5, קשת 12, 2022)


 

לבטל אותו

להמעיט בערכו של מישהו; לזלזל בו; להקטין אותו; להעליב אותו; ללעוג לו; לא להכיר בהישגיו, בכישוריו וברצונותיו; לא להתחשב בו; לא להחשיב אותו; לגרום לו להרגיש לא מוערך, חסר משמעות. 

***

"קראת לי גאדג'ט [...] את לועגת לבגדים שלי, לריח שלי, להליכה שלי [...] את מהרגע הראשון לא מפסיקה להשפיל אותי ולהעליב אותי, וכל פעם שאני טיפה העזתי להיות מבסוט מעצמי, את לעגת לי, נכון? 'נועם זילברשטיין, מח"ש, מי אתה חושב שאתה?' [...] הקשר היחיד שיש בינינו זה שבאופן סיסטמי את רומסת אותי ואת דורכת עליי. [...] את יכולה להמשיך לבטל אותי כמה שאת רוצה, אבל שנינו יודעים שאת הענשת אותי כי אני העזתי לקיים יחסי מין עם אשתי.

(נועם מתעמת עם עדה, "מטומטמת" 3, הוט 3, 2019)

***

"את לא באמת מבטלת אנשים, אבל בשיח שאת מצטרפת אליו, זה שיח שמבטל אנשים." 

(דניאל לבר, "האח הגדול" 4, רשת 13, 2022)




לבטל את עצמי

"להוריד פרופיל" מול הצד השני; לְרצות את הצד השני; לא לבטא תכונות שעלולות להרגיז; לשים במוקד את הצרכים והרגשות של הצד השני מבלי לחשוב על הצרכים, הרגשות והרצונות שלי; להרגיש שאני לא חשוב מספיק.

***

"למה באתי למשחק הזה? באתי פעם אחת לעשות משהו בשביל פלורי, פעם אחת משהו בשבילי. כל החיים אני עושה בחוץ בשביל אחרים, מבטלת את עצמי במאה אחוז. מי עושה בשבילי?" 

(פלורי, "האח הגדול" 7, קשת, 2016)

***

"אני חושב שזאת הייתה הנקודה [הריב עם לימור בחוף הים] שסיימתי לבטל את עצמי. כי זה נכון, כל הדברים שנאמרו, שאני מאוד מְרצה ומאוד שם את האחר לפניי – שיש לזה את הקטע החיובי של האמפטיה והרצון שיהיה טוב לאחר והרגישות וכל הדברים האלה, ואצלי יש לזה גם, היה לזה גם את הקטע השלילי. חד משמעית ביטלתי את עצמי." 

(ליעד, "חתונה ממבט ראשון" 5, קשת 12, 2022)

***

"אני לא מבטלת את עצמי. הוא לא יקבל אותי כמו שאני אם אני אבטל את עצמי. אז אם אני כועסת, אני אכעס גם אם זה לא נעים לו." 

(מאי, "חתונה ממבט ראשון" 5, קשת 12, 2022)



צילום מסך: מעיין דורי ("אתה מבין שזה לבטל?"), "חתונה ממבט ראשון" 5, קשת 12, מאקו, 2022
צילום מסך: מעיין דורי. "חתונה ממבט ראשון" 5, קשת 12, מאקו, 2022

צילום מסך: נועם (הלל קפון). ("את יכולה להמשיך לבטל אותי כמה שאת רוצה, אבל שנינו יודעים [שאת הענשת אותי כי אני העזתי לקיים יחסי מין עם אשתי.]"), "מטומטמת", עונה 3, הוט 3 (הוט ביוטיוב: "את מטרידה אותי מינית"), 2019
צילום מסך: נועם (הלל קפון). "מטומטמת", עונה 3, הוט 3 (הוט ביוטיוב: "את מטרידה אותי מינית"), 2019 

צילום מסך: ליעד דון ויעל דורון (ליעד: "חד משמעית ביטלתי את עצמי."), "חתונה ממבט ראשון" 5, קשת 12, מאקו, 2022
צילום מסך: ליעד דון ויעל דורון. "חתונה ממבט ראשון" 5, קשת 12, מאקו, 2022

צילום מסך: מאי שכטר ומשה יחזקאל (מאי: "אני לא מבטלת את עצמי."), "חתונה ממבט ראשון" 5, קשת 12, מאקו, 2022
צילום מסך: מאי שכטר ומשה יחזקאל. "חתונה ממבט ראשון" 5, קשת 12, מאקו, 2022









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.