יום שלישי, יוני 28, 2022

זה שלך; זה לא שלך; זה שלי

צילום מסך: עדי שילון ("זה שלו, זה משהו שלו עם עצמו."), "היחידה", עונה 2, הוט 3 (הוט ביוטיוב), 2016
צילום מסך: עדי שילון. "היחידה", עונה 2, הוט 3 (הוט ביוטיוב), 2016
 

 

זה שלך (זה שלה, זה שלו וכו')

1. זה קטע שלך; זאת בעיה/רגישות שלך; זה לא קשור אליי - זה משהו שלך עם עצמך; זה משהו שאתה גורם לו; אתה הסיבה לכך, ולא אני; זה נובע ממך; זה קשור לתכונות שבך; זאת אשמתך; אתה אחראי לזה; זאת בחירה שלך; ככה זה בעיניך, בתחושה שלך, זאת התפיסה שלך - זה לא אומר שאכן ככה זה במציאות; זה כבר לא תלוי בי ואין לי מה לעשות ואיך לשנות את זה; זה לא מעיד עליי, זה מעיד עליך; זה משהו שאתה צריך לפתור עם עצמך ולא איתי; זאת ה"חבילה שלך", תתמודד; הפתרון צריך לבוא ממך; אם זה מה שאתה רוצה - בסדר.

***

"זה בסדר שיהיה בעולם מישהו שלא אוהב אותי. לפעמים מישהו לא אוהב אותך וזה לא קשור אליך בשום צורה ואופן. זה שלו, זה משהו שלו עם עצמו."

(עדי שילון, "היחידה", עונה 2, הוט 3, 2016)

***

אופק: "גם עכשיו אני, אגב, לא מרגיש בנוח לדבר איתך".

טליה: "אבל זה שלך, אתה מבין? [...] אבל נמאס לי להתנצל, אני מרגישה כל הזמן לא בסדר, גם עכשיו כשאתה אומר את זה". 

אופק: "זה שלך."

("האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022)

***

"זה לא 'אין לנו שיחות עמוקות'. את לא מאפשרת שיהיו לנו שיחות עמוקות. [...] אז תגידי את זה. מה שהוא שלך, תגידי שהוא שלך".

(ניר על הגר, "חתונה ממבט ראשון", עונה 3, קשת 12, 2020)

***

"תקשיבי, זו התחושה שלי [שאת עוקצת אותי הרבה], אני פותחת את זה כי אני אומרת, אין לי בעיה להכיר אותך. אם את לא רוצה, זה שלך".

(לירן לדיאן, "האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022)

***

"יש בינינו סוג של דיסטנס כזה וזה שלה, כאילו הכול טוב."

(דנה, "האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022)

***

"מי שיש לה ביטחון תפרגן לי, ומי שיש לה חוסר ביטחון עצמי לא תפרגן לי וישרוף לה, וזה בסדר, כי זה שלה וזו בעיה שלה."

(דיאן, "האח הגדול", עונה 4, "תעודת זהות", רשת 13, 2022)

***

תמי מתכוונת ללכת לאירוע השקה של ספר שהאקס שלה כתב.

דודי, בעלה: "אבל למה, תמי, למה כל כך חשוב לך ללכת? את רואה מה שזה עושה לי". 

תמי: "אני מצטערת במבוש, זה שלך אז תתמודד".

("מטומטמת", עונה 1, הוט 3, 2016)

***

דובי פגועה מהשיחה עם אריק ומחליטה לעזוב.

דובי: "אני רק אקח מפה את התיקים". 

אריק: "זה שלך".

("חתונה ממבט ראשון", עונה 3, קשת 12, 2020)

 

2. הדברים הטובים האלה באים ממך; זה משהו ייחודי חיובי שלך; את ההצלחה צריך לייחס לך ולא לגורמים אחרים; הקרדיט כולו מגיע לך; אתה ראוי לזה; זה מגיע לך.

***

כפיר צפריר, קיבל מהשופטים 6 כחולים של "עובר".

כפיר: "נצרתם לי רגע בחיים, זה מה שעשיתם". 

קרן פלס: "הרווחת את זה. שלך".

("הכוכב הבא" 2022, קשת 12, 2022).

***

אסף אמדורסקי משבח את הביצוע של נופיה ידידיה:

"זה היה מאוד מיוחד, וזה שלך." 

("הכוכב הבא" 2022, קשת 12, 2022)

 

3. זה אמור להיות שלך; אתה תשיג את זה.

***

חברתו הטובה של אודי פריג' מעודדת אותו לקראת האודישן: "מאמינה בך, וזה שלך".

("הכוכב הבא" 2022, קשת 12, 2022)

***

אחרי שטליה, האקסית של אליאב, נכנסת לבית האח, בר אומרת לו: "אם זה שלך - זה שלך".

("האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022)


4. זאת החלטה שלך; זה תורך; זכות הדיבור שלך; זה תלוי בך.

***

ריווא צריכה להחליט אם לקחת את הכנאפה שהכינה משפחתה, תמורת 500 שקלים מהתקציב.

דניאל: "תנו לריווא להחליט. ריווא, זה שלך".

("האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022)

***

נתנאל מתווך בין משה למרינה: "דבר משה, זה שלך." 

("האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022)


5. זה שלך עם עצמך - תהליך, דרך, החלטה וכו'.

***

ניב סולטן מספרת שכשהכירה את בעלה מאור, היה חשוב לה שהדרך שהוא עובר ביציאה מעולם הסמים לא תהיה למענה:

"אמרתי לו: 'תקשיב, שומע? זה צריך להיות מאוד ברור. זה דבר שהוא שלך. אתה לא הפסקת ואתה לא מפסיק בגללי. אתה לא מפסיק בשבילי. אתה עובר דרך שהיא שלך'."

("חדשות סוף השבוע", ערוץ 12, 24.9.2022)


זה לא שלך

1. אל תיקח את זה על עצמך; אל תייסר את עצמך; תשחרר את זה; אל תרגיש אחראי לזה; זה לא בגללך; זה לא קשור אליך.

***

אחרי שקאזם העמיד להדחה את עומרי במסגרת המשימה, עומרי הודח.

קאזם: "אני בהלם". 

אופק: "תירגע, אל תיקח את זה אישית. תשחרר את זה. זה לא שלך".

("האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022)

 

2. זה חזק ממך, תשלים עם זה, תקבל את זה, זה לא תלוי בך ובמה שהיית עושה; זה לא היה אמור להיות שלך; כך נקבע על ידי הגורל; כך נקבע מלמעלה והכול לטובה, עדיף ככה.  

***

שרין בוכה בגלל הרגשות שלה לשחף. דינה מנחמת אותה:

"את צריכה להיות חזקה. מה יש לך? זה לא שלך, תפסיקי".

("האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022)


זה שלי

1. ככה זה אצלי; ככה אני חושב / מרגיש; זאת דעתי; זה משהו שקשור אליי (ניסיון חיים, מצב אישי, גישה לחיים, קשרים אחרים וכו') ולא לאדם אחר; זה קטע שלי.

***

דרור שואל את משה במי הוא בוחר להגיע לגמר - בו או בבר.

משה: "בעיניי אתה הכי פחות מגיע, ראוי להגיע לגמר. [...] זו התחושה שלי וזה בסדר. [...] זה שלי, אחי. זה שלי. אין פה סיבה, זה שלי."

("האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022)


2. אני אחראי לזה.

***

"הבצק לא יצא קריספי בכלל. אני יכולה לתרץ ולהגיד שזה הטאבון, אבל זה לגמרי אני, לוקחת אחריות, זה שלי עד הסוף".

(נריה משולם, "משחקי השף" 6, רשת 13, 2022)


3. אם זה אמור להיות שלי, אקבל את מה שאני רוצה לקבל.  כך נקבע על ידי הגורל וזה לא משנה מה אעשה. 

***

השף יוסי שטרית מספר על ההמתנה הארוכה לתשובה אחרי האודישנים ל"משחקי השף" מבלי שיתקשר.

שטרית: "אמרתי אוקיי, אם זה שלי, זה שלי".

("משחקי השף" 6, רשת 13, 2022)

 


זה לא שלי

1. זה לא קטע שלי; זאת לא בעיה/רגישות שלי; זה לא קשור אליי; זאת לא שריטה שלי; אני לא הסיבה לתחושות האלה; אני לא אחראי לזה.

***

אופק: "גם עכשיו אני, אגב, לא מרגיש בנוח לדבר איתך".

טליה: "אבל זה שלך, אתה מבין?" אופק: "זה לא שלי". 

("האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022)

 

2. לא הייתי אמור לקבל את זה. זה לא היה אמור להיות שלי. זה חזק ממני, עליי להשלים עם זה, לקבל את זה, זה לא תלוי בי ובמה שהייתי עושה. כך נקבע על ידי הגורל; כך נקבע מלמעלה והכול לטובה, עדיף ככה 

***

הם התקשרו והודיעו לי שלא קיבלתי את התפקיד. אני ממשיך הלאה. זה לא שלי.




צילום מסך: ניר פור ("מה שהוא שלך, תגידי שהוא שלך."), "חתונה ממבט ראשון", עונה 3, קשת 12, מאקו, 2020
צילום מסך: ניר פור. "חתונה ממבט ראשון", עונה 3, קשת 12, מאקו, 2020


צילום מסך: דיאן שוורץ ("כי זה שלה וזו בעיה שלה"), "האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022
צילום מסך: דיאן שוורץ. "האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022


צילום מסך: טליה עובדיה (טליה: "אבל זה שלך, אתה מבין?" אופק: "זה לא שלי") , "האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022
צילום מסך: טליה עובדיה. "האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022


צילום מסך: תמי (רותי אסרסאי) ודודי (מיקי לאון) (תמי: "אני מצטערת במבוש, זה שלך אז תתמודד."), "מטומטמת", עונה 1, הוט 3 (הוט ביוטיוב), 2016
צילום מסך: תמי (רותי אסרסאי) ודודי (מיקי לאון). "מטומטמת", עונה 1, הוט 3 (הוט ביוטיוב),  2016

צילום מסך: דיאן שוורץ (לירן: "אם את לא רוצה, זה שלך."), "האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022
צילום מסך: דיאן שוורץ. "האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022


צילום מסך: מרינה קוזנצובה, שרון בניפוסי, אילנה טרננקו וקאזם חליליה (מרינה: "תקשיבי, אם את חשבת שאני בקושי הולכת [במשימה], זה שלך"), "האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022
צילום מסך: מרינה קוזנצובה, שרון בניפוסי, אילנה טרננקו וקאזם חליליה. "האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022

צילום מסך: ריווא רסלאן (דניאל: "תנו לריווא להחליט. ריווא, זה שלך."), "האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022
צילום מסך: ריווא רסלאן. "האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022

צילום מסך: משה קוגמן, נתנאל רודניצקי ומרינה קוזנצוובה (נתנאל: "דבר משה, זה שלך."), "האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022
צילום מסך: משה קוגמן, נתנאל רודניצקי ומרינה קוזנצוובה. "האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022

צילום מסך: ניב סולטן ("'זה צריך להיות מאוד ברור. זה דבר שהוא שלך'."), "חדשות סוף השבוע", ערוץ 12, 15.10.2022
צילום מסך: ניב סולטן"חדשות סוף השבוע", ערוץ 12, 15.10.2022

צילום מסך: אסף אמדורסקי ("זה היה מאוד מיוחד, וזה שלך."), "הכוכב הבא" 2022, קשת 12, מאקו, 2022

צילום מסך: אסף אמדורסקי"הכוכב הבא" 2022, קשת 12, מאקו, 2022


צילום מסך: אודי פריג' וליאת, חברה טובה (ליאת: "מאמינה בך, וזה שלך". אודי: "תודהר רבה רבה."), "הכוכב הבא" 2022, קשת 12, מאקו, 2022

צילום מסך: אודי פריג' וליאת, חברה טובה"הכוכב הבא" 2022, קשת 12, מאקו, 2022


צילום מסך: דינה ערמי שמחי ושרין אברהם (דינה: "זה לא שלך, תפסיקי."), "האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022
צילום מסך: דינה ערמי שמחי ושרין אברהם. "האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022

צילום מסך: משה קוגמן ("זה שלי. אין פה סיבה, זה שלי."), "האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022
צילום מסך: משה קוגמן. "האח הגדול", עונה 4, רשת 13, 2022

צילום מסך: נריה משולם ("זה שלי עד הסוף."), "משחקי השף" 6, רשת 13, 2022
צילום מסך: נריה משולם. "משחקי השף" 6, רשת 13, 2022

צילום מסך: יוסי שטרית ותומר אגאי (שטרית: "אמרתי 'אוקיי, אם זה שלי, זה שלי'"). "משחקי השף" 6, רשת 13, 2022
צילום מסך: יוסי שטרית ותומר אגאי. "משחקי השף" 6, רשת 13, 2022







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.