יום ראשון, מרץ 04, 2012

חפיש


פתחתי בלוג משתי סיבות: כדי להיות יותר חפיש וכדי לומר "יש לי בלוג" - שזה משפט חפיש. המונח "חפיש" נהיה חם מאוד לאחרונה, אני המצאתי אותו, והוא היום מנצח את השיח במובן שכל השיחות מתחלקות לחפישות וללא חפישות. שיחה עם עיתונאי מ"הארץ", מ"ג'רוזלם פוסט" או מעמודי החדשות של "גלובס", למשל, היא כמובן חפישה (כלומר את הדברים שנאמרים אפשר לחפש) כי הכתבות שם עולות כולן לרשת (חפיש הכוונה מציא). 
(נמרוד קמר, "אני בלוגר", גלובס, 18.04.2007)

"אני חפישה בגוגל", פורסם בתפוז ובאתר מאמרים ב-4.3.2012

"יותר ויותר מידע שלנו, שפעם היה אישי, פרטי וסודי, נמצא וגלוי וזמין ונגיש וחפיש להרבה אנשים אחרים", מתאר עידו קינן את האיום המטריד המסתתר מאחורי כוחו של גוגל, בכתבה ששמה "גוד איז גוגל" (25.2.2012, "המגזין", ערוץ 10).

מידע חפיש? אני מחפשת בגוגל את "חפיש" - ניתן לחיפוש ולמציאה, על משקל "פתיר" - ניתן לפתרון, ומוצאת:
  • "העלאת כל סוגי הקבצים ושמירת מטה-מידע חפיש עליהם";
  • "אודה לכם אם מישהו מהחברים יוכל לאשר לי שאכן הדו"ח אינו חפיש";
  • "אחרי שעיריית תל אביב סירבה לספק את נתוני התקציב בפורמט חפיש כי 'אין אפשרות' ונתנה רק PDF";
  • וגם: "לא נחכה לפיגוע הבא בחברון כדי להבין שהערבים לא רוצים אותנו כאן, הם רוצים שלא ניהיה כאן ולא משנה מה המחיר (אפילו לרצוח אנשים חפיש מפשע)".

לא המצאתי את זה, אני חפישה מפשע! ואם תחפשו את "חפיש" במילונים לא תמצאו אותה.

"חפיש" אינה הביטוי היחיד ליצירתיות שלנו. יש גם:
להשמיש - להביא דבר מה למצב שניתן להשתמש בו
לפרסס - לעשות פניית פרסה

וגם הטיות של מילים לועזיות:
לטקבק - לכתוב תגובה / טוקבק
ללנקק - להעביר/לשים קישור / לינק
לרפרש - לרענן עמוד באינטרנט, לעשות refresh
לגגל - לגלוש/לעשות חיפוש בגוגל
לפייסבק - לגלוש/להשתמש בפייסב
למקסם - להביא למקסימום

אלה מילים שלא היו קיימות בשפה. אנחנו יצרנו אותן, השמשנו אותן, ואם נגגל אותן נגלה שהן חפישות בגוגל.

ובאותה הזדמנות, צפו בכתבה על המידע הנמצא בידיה של חברת גוגל. גוגל מחפיצה אותנו כדי למקסם את כוחה, או שאנחנו סתם מתקרבנים. הנה, אלנקק לכם את הקישור: http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=867606

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.