יום רביעי, נובמבר 25, 2015

זה עובד לי / זה לא עובד לי

"גם יחימוביץ' ניסה להוביל למקום הזה, אם אתה זוכר, במערכת הבחירות, היא הלכה להתנחלויות ודיברה שם, גם היא... וזה לא עבד לה, זה לא עבד להרצוג במערכת הבחירות הזו, זה לא עבד ליחימוביץ' במערכת הבחירות הקודמת, אז כנראה זה לא עובד". (מני אברהמי, מנכ"ל יפעת מידע תקשורתי, "המשחק המרכזי", 21.1.2016, ערוץ 2)

מתוך "איך אתה? אני טוב", התפרסם בהארץ ב-25.11.2015, הופיע בחוברת לשון של מט"ח ("מילים לועזיות בעברית") המיועדת לתלמידי תיכון

ויש עוד ביטוי שעובד טוב בשבילנו לאחרונה, והוא "זה לא עבד בשבילי" או "זה לא עבד לי" - it didn’t work for me. פעם אמרנו "זה לא הצליח", "זה לא הלך", "זה נכשל". היום אנחנו פועלים על פי מה שעובד בשבילנו ולא עובד בשבילנו, ומה שעושה לנו את זה ולא עושה לנו את זה.

זה לא עבד לי: תרגום מילולי מאנגלית, לעיתים זה ניסיון להישמע קוּל, זורם ומעודכן בשפה הנהוגה, לשדר הצלחה עם ניחוח של חו"ל. מציב את הדובר במרכז - הוא החשוב, הוא הקובע, העולם אמור לשרת אותו ולעבוד בשבילו. 

נאמר גם בהקשר שלילי - "זה לא עובד לי" (או "בשבילי"): זה נכשל; זה לא הצליח; זה לא הלך; זה לא זרם; זה לא מתאים לי; זה לא השיג את התוצאה המבוקשת; זה לא מספק; זה לא נראה לי; זה לא מסתדר לי; זה לא פועל לטובתי; זה לא מעניק לי שום יתרון; זה לא מציג אותי בצורה טובה; זה לא משרת את צרכיי; זה לא בא לי טוב.


"זה עובד לך או לא עובד לך? אתה יודע, זה בסוף הנקודה" (מחוברים 1, הוט)
"ומה עובד בשבילה הכי טוב בארון הבגדים" (חדשות הבידור, הוט 3)

"רגע, היא יכולה להיות באירוויזיון? זה יכול לעבוד באירוויזיון?" הכוכב הבא 3, מאקו, 2015)
"זה לא עבד ליחימוביץ' במערכת הבחירות הקודמת, אז כנראה זה לא עובד". (מני אברהמי, מנכ"ל יפעת מידע תקשורתי, "המשחק המרכזי", 21.1.16, ערוץ 2)

"אני מת עליהם, גם עובד להם נורא טוב ביחד" (צחי גראד, נדמה לי שאמר את זה על שלישיית מה קשור, חדשות הבידור, 9.11.15)
"וזה בא ממך, זה עבד כל כך טוב" (חיים כהן, מאססטר שף 5/8, קשת)
"זה פחות עובד לי הדבר הזה" (מיכל אנסקי, אולי, מאסטר שף 5/9, קשת)
"ושם זה לא עובד לי ולא מרגש לי" (מילון היופי, דצמ' 2015, עוץ 10)
"אין לי שום בעיה עם זה. לי זה עובד טוב" (עומר על רון אלוף שהודח, הישרדות, רשת)
"הצעתי, זה לא עבד לי כל כך" (עידו רוזנבלום בסדרה "החדש של עומרי גורדון", מאקו)
"פחות טעים לי, לא יודעת, משהו פה לא... לא עובד לי" (מנסה את הפיצה, תוכנית חיסכון, 25.12.19, קשת)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.