יום שלישי, אפריל 12, 2016

עלה לי; עלה לו; עלה לו השתן לראש

פלורי, האח הגדול 7, קשת (יוטיוב תקשורת ציונית IL) 2016



עלה לי

עלה לי על העצבים; נמאס לי; הגיע לי עד לפה; זה הגיע לנקודת רתיחה עד שכבר אי אפשר להבליג.

***

אחרי מריבה קשה עם דודו, פלורי בוכה בחדר האח: "לא מתאים לי הקן צרעות הזה, לא מתאים לי, לא בשבילי. זה מוציא ממני משהו שאני לא יכולה לסבול. אני רוצה להגיד לך ש... שהדבר הזה עלה לי בכל הכיוונים כבר. [...] החלטתי, אני רוצה ללכת הביתה." ("האח הגדול" 7, קשת, 2016)

***

פלורי מתפרצת על תמר, אחרי שתמר הביעה מחאה על דבריה של אור כלפי שי חי, ומתחילה לצעוק שהיא צבועה. 
שי חי: "סוף סוף זה יוצא". 
פלורי: "כי זה יוצא, כי זה כבר עלה לי!" 
("האח הגדול" 7, קשת, 2016)

***

טליה מתעמתת עם אופק וטוענת שהוא מקטין ומתנשא: 
"לעצמך אתה הכי רגיש שיש, הכי רגיש. אבל כשזה נוגע למישהו אחר, הכול נהיה ככה קטן, וככה מתגמד. ולי אישית זה עלה." ("האח הגדול" 4, רשת 13, 2022)


עלה לו השתן לראש / עלה לו

תחושת ההצלחה או האגו המנופח מסחררת אותו וגורמת לו להתנהג באופן מכוער; הוא חושב שמותר לו הכול.

***

שחף: "היא [דיאן] חיה בסרט. היא לא מוכנה לקבל שום ביקורת מאף אחד. [...] ועכשיו היא אומרת לעצמה, אין לי מה להקשיב לאף אחד אחר, כי מה שאני יודעת, אני יודעת הכי טוב.

קאזם: עלה לה השתן לראש.

("האח הגדול" 4, רשת 13, 2022)

***

בריב על התור למקלחת בר מגינה על דנה ונוצר ריב בינה לבין טליה, קאזם וריווא. 

טליה: "מה זה עלה לה". 

קאזם: "עלה לה, עלה לה".

טליה: "אבל מה זה עלה לה".

("האח הגדול" 4, רשת 13, 2022)




צילום מסך: פלורי אלקסלסי: "עלו לי כל הכיוונים, עלו לי." "האח הגדול 7", קשת, 2016  יוטיוב תקשורת ציונית IL
צילום מסך: פלורי אלקסלסי. "האח הגדול" 7, קשת, 2016  יוטיוב תקשורת ציונית IL

"האח הגדול" 4: בריב על התור למקלחת, בר מגינה על דנה ונוצר ריב בינה לבין טליה, קאזם וריווא. בר טוענת שהיא צועקת כי יש לה אופי, ושטליה חסרת אופי. טליה וקאזם מדברים עליה. טליה: "מה זה עלה לה". קאזם: "עלה לה, עלה לה". טליה: "אבל מה זה עלה לה." (האח הגדול 4, רשת, 2022)
צילום מסך: טליה עובדיה וקאזם חליליה. טליה: "מה זה עלה לה". קאזם: "עלה לה, עלה לה". טליה: "אבל מה זה עלה לה." "האח הגדול" 4, רשת 13, 2022



"האח הגדול" 4: בין בר ודיאן היה ריב קשה ונאמרו מילים קשות מצד בר, בתגובה למילים הקשות מצד דיאן כלפיה כאימא. נתנאל כועס שהדיירים בבית מדברים עם בר כרגיל וצוחקים איתה, ואומר שכולם צבועים. שחף: "עבר אחי". נתנאל: "לך זה עבר, לה (לבר) זה עבר. לי זה ממש לא עבר. ממש לא עבר אחי. זה רק נטען, זה רק עובר... לא... זה רק עולה לי יותר. זה ממש לא עבר. לשום מקום זה לא עבר." (האח הגדול 4, רשת, 2022)
"האח הגדול" 4: בין בר ודיאן היה ריב קשה ונאמרו מילים קשות מצד בר, בתגובה למילים הקשות מצד דיאן כלפיה כאימא. נתנאל כועס שהדיירים בבית מדברים עם בר כרגיל וצוחקים איתה, ואומר שכולם צבועים. שחף: "עבר אחי". נתנאל: "לך זה עבר, לה (לבר) זה עבר. לי זה ממש לא עבר. ממש לא עבר אחי. זה רק נטען, זה רק עובר... לא... זה רק עולה לי יותר. זה ממש לא עבר. לשום מקום זה לא עבר." (האח הגדול 4, רשת, 2022)

"האח הגדול" 4: שחף מדבר עם קאזם על דיאן: "מה היא למדה? שכל המטומטמים האלה שאמרו לה דברים כאלה, אין מה להקשיב להם, כי היא הצליחה. ועכשיו היא אומרת לעצמה, אין לי מה להקשיב לאף אחד אחר, כי מה שאני יודעת, אני יודעת הכי טוב". קאזם: "עלה לה השתן לראש". שחף: "כזה." (האח הגדול 4, רשת, 2022)
"האח הגדול" 4: שחף מדבר עם קאזם על דיאן: "מה היא למדה? שכל המטומטמים האלה שאמרו לה דברים כאלה, אין מה להקשיב להם, כי היא הצליחה. ועכשיו היא אומרת לעצמה, אין לי מה להקשיב לאף אחד אחר, כי מה שאני יודעת, אני יודעת הכי טוב". קאזם: "עלה לה השתן לראש". שחף: "כזה." (האח הגדול 4, רשת, 2022)




************************
מילון וחקר מילים וביטויים


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.