יום שני, יוני 06, 2016

מדויק

צילום מסך: קוקו: "אני יודעת שמה שקורה לי פה זה שאני לא מדויקת עם עצמי". "האח הגדול" 7, קשת, 2016
צילום מסך: קוקו. "האח הגדול" 7, קשת, מאקו, 2016


חלק מהטור "ונא לדייק בהתנהלות", התפרסם בהארץ ב-6.6.2016

השיח השולט כיום הוא שיח של דיוק. כולם רוצים להיות מדויקים ולהשתמש במילה הזאת. "מה המערכון הכי מדויק ששודר עד כה?" נשאל אלי בן דוד (יוצר "אנחנו במפה"), והוא משיב: "המערכון של הכדורגלן מאור פרץ על ספת הפסיכולוגית הוא הכי מדויק לדור השחקנים של היום" (מתוך "וואלה"). 

"מדויק" הוא לא יותר מדי ולא פחות מדי, לא מתאמץ, לא מוגזם, נעים, לא צורם, מעודן, ברור, מעניין, זורם, ענייני, ממוקד, משקף, מעביר את המסר, קולע, מתאים, מתאר בדיוק רב, שאפשר להזדהות איתו ולהתחבר אליו, מוקפד, לא מתפזר, ישיר וברור, נותן מעצמו את המיטב, לא צעקני, לא רועש, לא מנסה לשאת חן. במילים אחרות, "מדויק" הוא מילה אחרת למושלם, נפלא, הכי טוב שיכול להיות, מעולה, מצוין, בול. "זה מדויק להביא מישהי שלא מדברת ברור, כי אז אתה לא יודע לְמה הסכמת", אומר ציון ברוך ליעל פוליאקוב (פוליאקובים, 2, הוט, 2016) איזה משפט מדויק. 

בדומה למילים אחרות, גם ל"מדויק" יש תפקיד בעולם הפוליטיקלי קורקט. "מדויק" הוא מחמאה, ו"לא מדויק" הוא הסתייגות מנומסת.

"מדויק" היא מילה שקואוצ'רים אוהבים. אדם שמדויק עם עצמו, הוא אדם שמודע לעצמו, נאמן לעצמו, קרוב לעצמו, שלם עם עצמו, מחובר לעצמו, מבטא את עצמו כפי שהוא. 

מדויק משדר בגרות כי יש בו איפוק והוא מחושב, והוא שדרוג של "מושלם" שאולי מתקשר יותר להתלהבות מתפרצת וגיל צעיר.


מדויק; לדייק
בהשפעת עולם הפסיכולוגיה, הקואוצ'ינג והניו אייג'.

1. ללא זיוף; ללא צרימה; ללא סטייה; חד; ברור; כמו שאמור להיות.

***

אסף אטדגי: "זה לא קשור, תקשיב, היא לא מדויקת בכלל." (אסף אטדגי על האודישן של זמרת, "הכוכב הבא" 3, קשת, 2016)


2. מינון מתון; עדין; לא מוגזם.

***

"הכול נורא עדין, נורא מדויק." (השופטים משבחים את המנה של המשתתף. "מאסטר שף" 5, קשת, 2015)



3. לפרט; להבהיר ללא ערפול או טשטוש; ישירות ללא סטייה; להתאים באופן מלא לאמת, לעובדות, למציאות וכדומה.

***

רוסלנה מפנה לטליה ובר שאלה מהאולפן: "השאלה שלי היא כזו: מי הדייר שהכי מוציא אתכן מהכלים, ולמה? כל אחת שתדייק לי בדיוק למה ומי." ("האח הגדול" 4, רשת 13, 2022)

***

מעיין מספרת לפסיכולוג דני פרידלנדר שעומרי הזמין אותה לבחור ספה ונתן לה הרגשה שהם בוחרים ספה בשביל שניהם, ואחר כך קנה בלעדיה ספה אחרת. היא אומרת שאם הוא היה אומר לה מלכתחילה שזה עבורו, היא לא הייתה נפגעת כמו שנפגעה במצב הנוכחי.
מעיין, לעומרי: "אתה מביא אותי לחנות הזאת ואתה אומר לי 'בואי נבחר', ו'זה שלנו', ו'זה לבית שלנו', ו'איזה צבע את אוהבת?' ו'איזה רגליים את אוהבת?' ו'איך את רוצה את הכריות?' [...] ואז יום למוחרת אתה קם, הולך לחנות, קונה בכלל ספה אחרת". 
דני: "אני חושב שבעצם מעיין אומרת: 'אני צריכה שהרבה יותר נדייק את המקומות האלה ככה. ככה אני נפגעת.'" 
("חתונה ממבט ראשון", עונה 4, קשת 12, 2021)

***

בפגישה עם הפסיכולוג אריק אומר שדובי משדרת בקשר אנרגיות לא טובות ושהוא מגיב על כך. דובי אומרת: "לא, אני חייבת, אני חייבת לדייק את זה." ("חתונה ממבט ראשון", עונה 3, קשת 12, 2020)


4. נאמנות לעצמי; קרבה לעצמי; ביטוי מלא של העצמי האמיתי; שלמות פנימית; אותנטיות ללא זיוף או סטייה. 

***

"אני יודעת שמה שקורה לי פה זה שאני לא מדויקת עם עצמי, זאת אומרת אני לא מרגישה אני, לא מרגישה בשיאי, אבל אני רואה שזה משתחרר לאט לאט." (קוקו, "האח הגדול" 7, קשת, 2016)


5. דבר ששלמים איתו במאה אחוז, שמרוצים ממנו ומרגישים שהוא מושלם; שמתאים באופן מקסימלי מכל הבחינות - רצון, כוונה, ציפיות, מטרות, שביעות רצון וכדומה.

***

"אני בסופו של דבר הגעתי ל'גולסטאריות' כדי להראות מי אני באמת ומי אני לבד. זו פעם ראשונה שלי שאני בדרך משלי לבד.... והדרך שלי לבד אני בונה אותה כרגע מאוד מאוד מדויק. וכל דבר שאני רוצה להוציא אני רוצה שהוא יהיה הכי הכי מושלם מבחינתי, ושאני ארגיש איתו הכי שלמה... ועכשיו אני רוצה שכל הדברים יהיו הכי מדויקים והכי מושלמים, ועד שאני לא מרגישה עם זה הכי בנוח ושזה הכי מדויק, אני לא מעוניינת לעשות את זה [לשיר את השיר הזה]". (טיילור, "גולסטאריות" 3, הוט 3, 2021)

***

"אני בודק עם עצמי כל דבר שאני מקיים איפה הוא פוגש אותי, מה מדויק לי, מה אני חושב שנכון וראוי". (ניר צוק, "אולפן שישי", קשת 12, 3.6.2022)


6. מושלם; הכי טוב שיש; אידיאלי; נהדר.

***

"זה מדויק להביא מישהי שלא מדברת ברור, כי אז אתה לא יודע לְמה הסכמת." (ציון ברוך, "פוליאקובים" 2, הוט 3, 2016)





צילום מסך: אסף אטדגי, קרן פלס, מוקי והראל סקעת. אסף: "זה לא קשור, תקשיב, היא לא מדויקת בכלל." "הכוכב הבא" 3, קשת, 2016
צילום מסך: אסף אטדגי, קרן פלס, מוקי והראל סקעת. "הכוכב הבא" 3, קשת, 2016

צילום מסך: משתתף ב"מאסטר שף". השופטים: "הכול נורא עדין, נורא מדויק." "מאסטר שף" 5, קשת, 2015
צילום מסך: משתתף ב"מאסטר שף". "מאסטר שף" 5, קשת, 2015

צילום מסך: דני פרידלנדר: "אני חושב שבעצם מעיין אומרת: 'אני צריכה שהרבה יותר נדייק את המקומות האלה ככה. ככה אני נפגעת.'" "חתונה ממבט ראשון", עונה 4, קשת 12, 2021
צילום מסך: דני פרידלנדר. "חתונה ממבט ראשון", עונה 4, קשת 12, מאקו, 2021

צילום מסך: דובי עמירה: "לא, אני חייבת, אני חייבת לדייק את זה."  "חתונה ממבט ראשון", עונה 4, קשת 12, מאקו, 2021
צילום מסך: דובי עמירה. "חתונה ממבט ראשון", עונה 4, קשת 12, מאקו, 2021

צילום מסך: טיילור מלכוב: "ועכשיו אני רוצה שכל הדברים יהיו הכי מדויקים והכי מושלמים.""גולסטאריות" 3, הוט 3, 2021
צילום מסך: טיילור מלכוב. "גולסטאריות" 3, הוט 3, 2021

צילום מסך: ניר צוק: "אני בודק עם עצמי כל דבר שאני מקיים איפה הוא פוגש אותי, מה מדויק לי, מה אני חושב שנכון וראוי". "אולפן שישי", קשת 12, מאקו, 3.6.2022
צילום מסך: ניר צוק. "אולפן שישי", קשת 12, מאקו, 3.6.2022


צילום מסך: ציון ברוך: "זה מדויק להביא מישהי שלא מדברת ברור, כי אז אתה לא יודע למה הסכמת." "פוליאקובים", 2, הוט 3, 2016
צילום מסך: ציון ברוך"פוליאקובים", 2, הוט 3, 2016







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.