יום חמישי, ינואר 21, 2016

פתט

שירי, נתי ולירז, מטומטמת 1, הוט, 2016
שירי, נתי ולירז, מטומטמת 1, הוט, 2016


"האח הגדול" 7: בין פלורי לדודו מתנהל ריב קשה במטבח ואחר כך בסלון. פלורי מאיימת שהיא תגיד עליו מילה אחת שתרסק אותו, ודודו מתעמת איתה ואומר: "כל הבית גילה והבין מי את". בתום העימות פלורי הולכת למטבח ויושבת ליד שי חי וטניה:

פלורי: עאלק "כל הבית שונא אותך". כל הבית נגעל ממך, יא פאתט."

(האח הגדול עונה 7, קשת, 2016)

*****

"האח הגדול" 4: אחרי שנשארו בבית האח 10 דיירים, המשימה הייתה שכל דייר יבחר בדייר שלדעתו לא מגיע לו להיות בגמר. שחף בחר בבר, ואמר שהסיבה לכך היא הקנסות הרבים שמוטלים עליה (ובעקבותיהם מקזזים להם בתקציב האוכל והסיגריות). בר נפגעה לא מהבחירה אלא מהסיבה, משום שגם על דיירים אחרים, כמו טליה למשל, הוטלו קנסות רבים. במשימה אחרת, כל דייר התבקש לבחור בדייר שמגיע לו להיות בגמר. דרור בחר בטליה. מאוחר יותר בר ודרור מדברים בחצר. בר שואלת אותו איך ייתכן שהוא בחר בטליה לגמר כשיש לה הרבה קנסות, ושואלת אותו למה הוא לא בחר בה (בבר) לגמר. דרור משיב שלטליה יש את הלב הכי ענק שהוא ראה:

[...]

בר: אין לי בעיה עם הבחירה, דרור. אבל להגיד לי, בעוד שהחברים הכי טובים שלכם מקבלים יותר קנסות במשך שבועיים, איפה פה האמת? כשאתה נמצא במעמד כזה, וזה התירוצים שלכם לזה שבן אדם (אני) לא ראוי אחרי כל כך הרבה ימים, להגיע לגמר, בעיניי - פאתטי. יצאת פתט.

(האח הגדול 4, רשת, 2022)


פתט (לעיתים נכתב "פאתט")
גרסה וקיצור של "פתטי", תרגום מאנגלית של pathetic - חזק יותר מ"פתטי".
מגוחך; מביך; מעורר רחמים; חסר מודעות עצמית; חסר כבוד עצמי; לא מגניב; עולב; עלוב; לא נראה טוב

"האח הגדול" 7: הדיירים מדברים על המשימה ששי חי אמר עליה שהיא באה מפיו של האח, ולפיה עומרי צריך לעמוד על כיסא בסלון עד הפסילה הבאה. פלורי לעומרי: "תצא מה זה פאתט אם תעמוד". עומרי: "ברור שאני אצא פאתט" (האח הגדול עונה 7, מאקו, 2016)
"האח הגדול" 7: הדיירים מדברים על המשימה ששי חי אמר עליה שהיא באה מפיו של האח, ולפיה עומרי צריך לעמוד על כיסא בסלון עד הפסילה הבאה. פלורי לעומרי: "תצא מה זה פאתט אם תעמוד". עומרי: "ברור שאני אצא פאתט" (האח הגדול עונה 7, מאקו, 2016)
"האח הגדול" 7: במריבה קשה בין פלורי לדודו כהן, דודו אמר לה: "כל הבית גילה והבין מי את". בתום המריבה פלורי יושבת ליד שי חי וטניה ואומרת: "עאלק 'כל הבית שונא אותך'. כל הבית נגעל ממך, יא פאתט" (האח הגדול עונה 7, מאקו, 2016)
"האח הגדול" 7: במריבה קשה בין פלורי לדודו כהן, דודו אמר לה: "כל הבית גילה והבין מי את". בתום המריבה פלורי יושבת ליד שי חי וטניה ואומרת: "עאלק 'כל הבית שונא אותך'. כל הבית נגעל ממך, יא פאתט" (האח הגדול עונה 7, מאקו, 2016)
"אחותי ג'קי" 1: ג'קי אזולאי מספרת על עצמה בפתיח לסדרה עליה, ומפרטת באילו סדרות השתתפה, ו"תופסת" את עצמה: "איזה פאתט, (כבר) מכירים אותי" (חדשות הבידור, הוט, ינו' 2016, מתוך "אחותי ג'קי" 1, הוט, 2016)
"אחותי ג'קי" 1: ג'קי אזולאי מספרת על עצמה בפתיח לסדרה עליה, ומפרטת באילו סדרות השתתפה, ו"תופסת" את עצמה: "איזה פאתט, (כבר) מכירים אותי" (חדשות הבידור, הוט, ינו' 2016, מתוך "אחותי ג'קי" 1, הוט, 2016)

"מטומטמת" 1: אחרי שנמרוד נפרד משירי ולא ישן אצלה, שירי, נתי ולירז אורבים מחוץ לבית של ניקולטה, הבחורה ששירי חושבת שנמרוד ישן אצלה. לירז עוקץ את שירי ואומר לה שהאיטלקיות טובות במיטה. שירי: "למה אתה קקה? למה אתה עושה לי את זה?". לירז: "כי הוא (נמרוד) זרק אותך, יא חתיכת פאתט. כמה עולב את יכולה להיות?" (מטומטמת 1, הוט, 2016)
"מטומטמת" 1: אחרי שנמרוד נפרד משירי ולא ישן אצלה, שירי, נתי ולירז אורבים מחוץ לבית של ניקולטה, הבחורה ששירי חושבת שנמרוד ישן אצלה. לירז עוקץ את שירי ואומר לה שהאיטלקיות טובות במיטה. שירי: "למה אתה קקה? למה אתה עושה לי את זה?". לירז: "כי הוא (נמרוד) זרק אותך, יא חתיכת פאתט. כמה עולב את יכולה להיות?" (מטומטמת 1, הוט, 2016)


"האח הגדול" 4: אחרי שדרור בחר בטליה כמי שראויה להיות בגמר למרות שיש לה קנסות, כשמנגד בר נבחרה על ידי שחף כמי שלא ראויה להיות בגמר בגלל קנסות, בר מדברת עם דרור ושואלת למה הוא בחר בטליה למרות הקנסות שלה. דרור משיב שלטליה יש לב ענק. בר: "אין לי בעיה עם הבחירה, דרור. אבל להגיד לי, בעוד שהחברים הכי טובים שלכם מקבלים יותר קנסות במשך שבועיים, איפה פה האמת? כשאתה נמצא במעמד כזה, וזה התירוצים שלכם לזה שבן אדם (אני) לא ראוי אחרי כל כך הרבה ימים, להגיע לגמר, בעיניי - פתטי. יצאת פתט." (האח הגדול 4, רשת, 2022)

"האח הגדול" 4: אחרי שדרור בחר בטליה כמי שראויה להיות בגמר למרות שיש לה קנסות, כשמנגד בר נבחרה על ידי שחף כמי שלא ראויה להיות בגמר בגלל קנסות, בר מדברת עם דרור ושואלת למה הוא בחר בטליה למרות הקנסות שלה. דרור משיב שלטליה יש לב ענק. בר: "אין לי בעיה עם הבחירה, דרור. אבל להגיד לי, בעוד שהחברים הכי טובים שלכם מקבלים יותר קנסות במשך שבועיים, איפה פה האמת? כשאתה נמצא במעמד כזה, וזה התירוצים שלכם לזה שבן אדם (אני) לא ראוי אחרי כל כך הרבה ימים, להגיע לגמר, בעיניי - פתטי. יצאת פתט." (האח הגדול 4, רשת, 2022)



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.