יום רביעי, ינואר 27, 2016

דיווה

שירי מימון, אקס פקטור 1, מפגש פסגה בלונדון עם השופטים, 2013, רשת טיוי ביוטיוב
שירי מימון, אקס פקטור 1, מפגש פסגה בלונדון עם השופטים, 2013, רשת טיוי ביוטיוב

 


"הישרדות" הונדורס. משימת שאלון:

המנחה, גיא זוארץ: למי מהמפורסמים יש הכי הרבה גינוני דיווה?

טילטיל: דיווה?

גיא: דיווה זו אחת שמתנהגת כמו מלכת העולם...

גיא (לג'ני, שכתבה את שמה של טיטי): טיטי?

ג'ני (למצלמה): היא המלכה, האלה שיושבת מהאולימפוס שכולם הנתינים שלה ויש לה את המאהב שלה ויש לה את השומר הראש שלה ואין אף אחד חוץ ממנה.

טילטיל (שכתב את שמה של טיטי): אני לא חושב שיש בזה משהו לא בסדר. מלכה משמע מלכה. מה לא בסדר בזה? דיווה זה משהו יפה, מלכת יופי, מה לא בסדר בזה?

טיטי: אבל דיווה ומלכת יופי זה לא בא ביחד.

טילטיל: ההליכה שלך עם התיק, כמו דיווה את הולכת.

טיטי: כי אני... כי ככה אני הולכת, זה לא בהכרח דיווה. (למצלמה): הדרמה קווין, המטר במבה הזה מעז להגיד לי שאני דיווה.

טילטיל: הכל טוב, אני לא מבין מה את מתביישת בזה. הכל טוב.

טיטי: אבל זה לא דיווה... דיווה מבחינתי זה כמו רון שובל ואתה... למה? "איי... עלה עליי זה... אני לא יכול לישון, אני לא יכול לישון פה... כי אני מפחד"... כל הזמן הקערה שלו היא הכי נקייה כי הוא סטרילי. זה גינונים של דיווה.

טילטיל: יש הבדל בין בכיין לדיווה.

גיא: זה בכיין או מפונק?

טילטיל: זה בכיין, אני מודה.

כוכבי: עכשיו כשאני חושב על זה, אני מסכים עם טיטי לחלוטין.

טיטי: לבקש לישון באמצע כי אתה מפחד, זה להיות דיווה.

טילטיל: אז מה?... ביקשתי מהחברים שלי אם אני יכול לישון באמצע.

טיטי: אבל זה התנהגות של דיווה.

טילטיל: אבל זאת לא השאלה... השאלה מי הפחדן בשבט - זה אני. (עולה על הקורה): אני הפחדן בשבט. מודה. לא מתבייש, לא מתבייש.

טיטי: אתה הדיווה בשבט.

גיא: רגע, ומי הבכיין?

טילטיל: גם אני, לא מתבייש.

כוכבי: ולמי יש הכי הרבה טענות?

טילטיל: אבל אני לא דיווה.

כוכבי: גינונים, טענות.

טילטיל: גינונים שמינונים, אני הכול... אני לא אוכל, לא שותה - הכול אני. מה אתה רוצה? אני מודה.

כוכבי: דיווה.

טילטיל: אבל זה לא דיווה.

טיטי: בטח שזה דיווה.

טילטיל: זה בכיין, תגיד מה שאתה רוצה.

כוכבי: זה גינונים.

טילטיל: חביבי, אני מודה בהכל, מה אתה רוצה ממני? זה הכול.

גיא: טילטיל, אתה יודע מה? תשאל את רוסלנה.

רוסלנה (שכתבה את שמו של טילטיל): כן, טילטיל, אתה דיווה. אתה דיווה, לא בקטע רע, אבל אתה הכי דיווה.

טילטיל: בסדר גמור, אין לי בעיה.

גיא: רוב חברי השבט חושבים שהדיווה של השבט הוא... היא... טיטי.

טיטי: מה?

כוכבי: אל תיתממי.

טיטי: מה?

כוכבי: אל"ף כול, זה לא משהו רע.

טיטי: לא, לא, אני רוצה להבין.

כוכבי: את סוג של דיווה, את אוהבת לשמור על הגינונים האלה.

טיטי: מה זה אומר?

כוכבי: גם נורא אכפת לה מאיך שהיא נראית, ואכפת לה מאיך שהיא יוצאת תמיד. 

(הישרדות הונדורס, רשת, 2015)

*****

"אקס פקטור", פגישה בין שירי מימון ועברי לידר לסימון קאוול. השיחה באנגלית:

סימון: אני מבין שאת הדיווה.

שירי: כן?

סימון: מייד.

שירי: מה זה דיווה? זה טוב או רע?

סימון: תובענית, מפונקת.

שירי: לא.

עברי: לא, אבל היא דיווה ישראלית.

סימון: אז את לא מפונקת?

שירי: דיוות ישראליות לא מפונקות. דיוות ישראליות זה... יש לי את הדרישות שלי.

סימון: אז את לא תובענית, זה מה שאת אומרת.

שירי: לא, אמנם הדרישות שלי גבוהות...

סימון: אז למה את מחייכת?

שירי: לא, רק רגע, תן לי לסיים.

סימון: אוקי, את דיווה.

שירי: רק רגע. הדרישות שלי גבוהות, אני מקצוענית, אבל בישראל אי אפשר להיות דיווה כמו מריה (קארי)... מפונקת וכו'. לא לא לא. כשאני עולה לבמה, אני עולה דרך הקהל. זה ישראל. אי אפשר להיות מפונקת.

סימון: אי אפשר להיות מפונקת.

עברי: זה לא אותו הדבר.

סימון: אפילו לא טיפונת?

שירי: אולי טיפה.

סימון: אוקי, אני מבין.

סימון (למצלמה): שירי היא דיווה מוחלטת. אני חושב שיהיה סיוט לעבוד איתה בפנל, כי היא פשוט תתווכח, תתווכח, תתווכח. אני רואה את זה.

שירי (למצלמה, בעברית): סליחה? אתה דיווה בכלל, לא אני. כאילו, יש בי משהו שהוא דיווה, אבל אני תופסת דיווה כמשהו אחר. אישה חזקה, פרפקציוניסטית, מקצוענית, שלא מוותרת, שכאילו נלחמת. אבל לא מפונקת.

שירי (לסימון): שמעת אותי שרה? מופיעה?

סימון: כן.  

שירי: זה מוצא חן בעיניי.

סימון: כי את דיווה.

(אקס פקטור, רשת, 2013)


דיווה
מאיטלקית - Diva, אלילה.
  • "המונח שימש לתיאור זמרות אופרה, בעיקר זמרות סופרן, בעלות יכולות ווקאליות יוצאות דופן, והתגלגל להיות שם תואר נפוץ לנשים בולטות בעולם הבידור." (ויקיפדיה)
  • נחשבת לווירטואוזית בתחום האומנות שבו היא עוסקת (שירה, אופרה, תיאטרון וכדומה) ובעלת מעמד בלתי מעורער בתחום זה;
  • אישה חזקה, דומיננטית, שמשדרת כוח ועוצמה, מעוררת כבוד, נערצת, אלוהית; אגדית; נחשבת לאחת והיחידה;
  • נאמר כמחמאה או כרמז לתכונות בעייתיות;
  • תכונות שנוטים לייחס לדיווה: מלאת מרץ ולהט; דרמטית; בעלת התנהגות מוחצנת ותיאטרלית; מגיבה בקיצוניות וברגש מוגזם; טוטלית ומשקיעה את כל כולה במה שהיא עושה; שואפת לשלמות; אובססיבית; בלתי מתפשרת; הולכת עד הסוף; אוהבת להיות במרכז; אגוצנטרית, מרוכזת בעצמה ורוצה שיתרכזו סביבה; דורשת תשומת לב מתמדת, הקשבה ותמיכה; מצפה למחמאות, פרגונים והערצה; בעלת אגו; רגישה לכבודה; בעלת הופעה חיצונית בולטת ופרובוקטיבית; מודעת לכישרון המיוחד שלה, לכוחה ולמעמדה; מחזיקה/תופסת מעצמה; אכפת לה ממה שאומרים עליה ומהרושם שהיא עושה על סביבתה; מצפה ליחס מיוחד ומועדף מהסביבה ויודעת לדרוש אותו ולקבל אותו; אימפולסיבית, קריזיונרית, נוטה למצבי רוח ולהתפרצויות זעם; מפונקת; אסרטיבית; חזקה; שתלטנית; וכחנית; דעתנית; קיצונית; בעלת גחמות מוזרות ודרישות גבוהות ומוגזמות; תובענית; קשה לרצות אותה; קשה לעבוד איתה ובשבילה; מתנהגת כמו מלכה שצריך לציית לה, פרימדונה; מעסיקה שורה של אנשים שעובדים בשבילה; אסור לסרב לה.

"הישרדות" הונדורס. טיטי על טילטיל: "הדרמה קווין, המטר במבה הזה מעז להגיד לי שאני דיווה" (הישרדות הונדורס, רשת, 2015)
"הישרדות" הונדורס. טיטי על טילטיל: "הדרמה קווין, המטר במבה הזה מעז להגיד לי שאני דיווה(הישרדות הונדורס, רשת, 2015)

"אקס פקטור" 1 - מפגש פסגה בלונדון. שירי מימון על סימון קאוול, שאמר לה שהיא דיווה: "סליחה? אתה דיווה בכלל, לא אני. כאילו, יש בי משהו שהוא דיווה, אבל אני תופסת דיווה כמשהו אחר. אישה חזקה, פרפקציוניסטית, מקצוענית, שלא מוותרת, שכאילו נלחמת. אבל לא מפונקת" (אקס פקטור 1, מפגש פסגה בלונדון עם השופטים, 2013, רשת טיוי ביוטיוב)
"אקס פקטור" 1 - מפגש פסגה בלונדון. שירי מימון על סימון קאוול, שאמר לה שהיא דיווה: "סליחה? אתה דיווה בכלל, לא אני. כאילו, יש בי משהו שהוא דיווה, אבל אני תופסת דיווה כמשהו אחר. אישה חזקה, פרפקציוניסטית, מקצוענית, שלא מוותרת, שכאילו נלחמת. אבל לא מפונקת" (אקס פקטור 1, מפגש פסגה בלונדון עם השופטים, 2013, רשת טיוי ביוטיוב)

"האח הגדול" 7. אחרי מריבה של פלורי עם ברק, שבמהלכה היא מאבדת את העשתונות כשהוא מזכיר את האחיינים שלה, היא מחליטה לעזוב את הבית. איציק מנסה לשכנע אותה לא לעזוב: "אני אמרתי לך, את דיווה, את לא מבינה שאת דיווה". פלורי: "אם הייתי ממשיכה להישאר כאן, אז אנשים היו מורידים את הדיווה הזאת לגמרי למטה ואני לא רוצה לתת לזה מקום". איציק: "כן אבל  התפקיד שלך זה להרים את הדיווה כל הזמן, אבל את עדיין לא סיימת את התהליך שלך כדי לעשות את זה וחבל." (האח הגדול 7, מאקו, 2016)
"האח הגדול" 7. אחרי מריבה של פלורי עם ברק, שבמהלכה היא מאבדת את העשתונות כשהוא מזכיר את האחיינים שלה, היא מחליטה לעזוב את הבית. איציק מנסה לשכנע אותה לא לעזוב: "אני אמרתי לך, את דיווה, את לא מבינה שאת דיווה". פלורי: "אם הייתי ממשיכה להישאר כאן, אז אנשים היו מורידים את הדיווה הזאת לגמרי למטה ואני לא רוצה לתת לזה מקום". איציק: "כן אבל  התפקיד שלך זה להרים את הדיווה כל הזמן, אבל את עדיין לא סיימת את התהליך שלך כדי לעשות את זה וחבל." (האח הגדול 7, מאקו, 2016)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.