יום רביעי, ינואר 20, 2016

אפס


שי מיקה: עצוב לי שהבית ככה.
שי מיקה (יוצאת החוצה, קוראת לחברתה עומר): חבורה של תחתים אפסים, זה מה שיש לי להגיד לך... איזה אפס... איכס. 
(האח הגדול עונה 7, פרק 6, קשת, 2015-16)

חלק מהטור "חתיכת אפס מאופס, איכסססס, יאללה,  תתקדם!", 
התפרסם בהארץ ב-19.1.2016 

אני: ראית מה היה באח הגדול? ראית מה הוא עשה? איזה אפס.
היא: אפס מאופס.
אני: אפס הכי מאופס בכדור הארץ.
היא: איכססססס.
אני: איכססססס.
היא: אין לתאר.
אני: אפס שבאפסים. יאללה, שיתקדם.
היא: תן גז יא אפס, מי סופר אותך בכלל?
אני: וראית איך הוא ליקק לשי חי? כזה אפס לא ראיתי בחיים שלי.
היא: אה... את לא דיברת עכשיו על שי חי?
אני: מה פתאום! שי חי עשר!

המילה "אפס" לא נאמרת רק בתכניות ריאליטי כמו האח הגדול והישרדות, שמענו את זה במליאת הכנסת מפיה של קארין אלהרר, שאמרה לאורן חזן שהוא זבל ואפס, ומאמילי מואטי שאמרה לניר חפץ שהוא אפס ("פגוש את העיתונות", ערוץ 2). ברגע אחד אנחנו מרימים את זה שמולנו, שהופך לאח שלי וחיים של אבא'לה, ומכתירים אותו כמלך, נסיך ואלוף, ובאותה מהירות אנחנו מורידים אותו לתחתית, לאפס.

"אפס" הוא אדם ריקני, כלומניק, עלוב נפש, פחדן, חסר שכל ורגשות, ללא כבוד עצמי, מוסר וערכים, אין לו שום חשיבות וערך בעולם הזה, לא סופרים אותו והוא ראוי לחרם ולנידוי, הוא מחוק, שקוף, פסול, דפוק, פגום, מאוס, מגונה, נתעב, בזוי, שפל, מנוול, מרושע, תת רמה, אדם שהתנהגותו ומעשיו אינם ראויים ואינם מקובלים חברתית ומקומו לא איתנו. אפס הוא בדרך כלל זכר, גבר שאינו גבר. נשים מרשות לעצמן להגיד את זה על גברים, וגברים אומרים את זה על גברים אחרים ולגברים.

המילה "אפס" היא עידון ל"חרא" ו"לך תזדיין", אבל היא חזקה מספיק כדי להביע שאט נפש כלפי האדם או המעשה, ולמי שזה לא מספיק לו כדי לבטא את עוצמת רגשותיו, וזה אף פעם לא מספיק - יש "אפס מאופס" ו"אפס שבאפסים", ומכאן שלאפס יש דרגות. ב"אפס מאופס" יש ניסיון לרמוס עד עפר, לדרוך, לגרום לאפס להאמין שהוא באמת נחות, המיץ של הזבל, חרא של בן אדם, אבל לרוב זה לא מצליח. בעוד שהמאשימים צועקים, בוכים ויוצאים מגדרם כדי להשפיל - האפסים נראים שאננים, זה לא מזיז להם והם לא מבינים על מה המהומה.

כשאנחנו מקטינים לאפס, אנחנו מאדירים את עצמנו. ככל שהוא יותר אפס מאופס, כך אנחנו מוסריים יותר, שפויים יותר, צודקים יותר. תמיד זה טוב שיש איזה אפס בקרבנו, שידגיש עד כמה אנחנו טובים לעומתו. זה מאחד ומחזק אותנו כשיש אפס בקבוצה.

בתחרות שעשיתי בין שי חי מהאח הגדול לבין גברים אחרים - מושיק גלאמין מהישרדות (רון שובל: "אתה אפס מאופס!"), אורן חזן (קארין אלהרר: "אתה אפס, זבל"), ניר חפץ (אמילי מואטי: "אפס, מלקק את הישבן של נתניהו"), היועהמ"ש יהודה וינשטיין (מירי רגב: "איזה זבל"), גילי כהן מהישרדות (אור: "אפס הכי מאופס בכדור הארץ") ועומרי מהישרדות (שי מיקה: "איכס", "אפס") - שי חי צבר את מקסימום מילות הגנאי. הוא לא הוריד את משקפי השמש? אפס! הוא אמר על עומר שהיא ילדותית? אפס! הוא טען טענות שחברי הבית לא מסכימים איתן? אפס. הוא העליב? אפס, מלקק תחת, איכס, שיתקדם.

והוא עדיין נשאר בבית, לא מודח, ובסקר שנערך בין הגולשים ובו הם נשאלו עם מי הם היו רוצים להיתקע על אי בודד, הם בחרו בו. מסתבר שכדי שתצליח ותתקדם במובן החיובי של המילה, כדאי שתוגדר כאפס על ידי אלה שסביבך, ועדיף "אפס מאופס".


"אתה אפס" (עומר שפגועה מהדברים ששי חי אמר לה בפינת "כל האמת בפרצוף", האח הגדול 7, פרק 3, מאקו)
"אפס שבאפסים" (שי מיקה על עומרי שהחליט ללכת לישון בסוף המסיבה במקום לבלות איתה. האח הגדול 7, 6, מאקו)
עומר: "אתה אפס, אתה אפס". שי חי: "ערב טוב". עומר: "אפס מאופס". שי חי: "ערב טוב גם לך, עומר" (עומר ושי חי אחרי הדברים שאמר לה בפינת "כל האמת בפרצוף", האח הגדול 7, פרק 3, מאקו)
"רמאי, אפס מאופס" (מושיק גלאמין אומר ללירון מה כנראה יגידו עליו אחרי שלירון תספר שהקלף נגנב, הישרדות הונדורס, רשת)
"אפס" (אמילי מואטי לניר חפץ. "מה נסגר" ערוץ 10, מתוך "פגוש את העיתונות", ערוץ 2, אוק' 2015)
"כי הוא אפס מבחינתי" (עומרי על שי חי, האח הגדול 7, פרק 9, קשת)
"הוא נוכל, אופס מאופס ושקרן בן שקרנים" (מושיק גלאמין מצטט את מה שרון שובל אמר עליו, הישרדות הונדורס, רשת)
"אבל בזמן שהוא רב עם האף שלו ויוצא האפס הכי מאופס בכדור הארץ" (אור לברק, על גילי כהן שאמר שיש קבוצת בנות שמזדנבות אחרי ברק, האח הגדול 7, 10, מאקו)
"אתה אפס" (קארין אלהרר לאורן חזן במליאת הכנסת, חדשות ערוץ 2 עם דנה ויס, מאקו)
"הוא אמר לי לך תז... אמרתי לו 'יא חתיכת אפס, יא הומו'" (ברק מספר לעומרי על הוויכוח שהיה לו עם שי חי אחרי שהוא ביקש ממנו להוריד את משקפי השמש, האח הגדול 7, 8, קשת)
אור: "לא הוריד?" ברק: "לא". אור: "סתם אפס" (על שי חי שלא הוריד את משקפי השמש, האח הגדול 7, 8, קשת)
"ואני מתחילת הרגע ראיתי את זה. כזה אפס לא ראיתי בחיים שלי" (עומר לשי חי אחרי הדברים שאמר לה בפינת "כל האמת בפרצוף", האח הגדול 7, פרק 3, מאקו)
"יאללה, אפס מאופס" (ברק על גילי כהן, האח הגדול 7, 10, מאקו)


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.