יום שלישי, ינואר 19, 2016

תתקדם ; סע; תנוח; לך תעשה חמוצים

אלירז שדה, האח הגדול 2, מאקו, 2009-2010
אלירז שדה, האח הגדול 2, מאקו, 2009-2010

 

"האח הגדול" 7: הדיירים יושבים לאכול:

ארבל: חבר'ה, תעשו לי טובה, תשאירו לי קצת קטשופ. אני לא יכולה לאכול בשר בלי קטשופ.

פלורי (זורקת לה את הקטשופ): הנה, לאור העובדה שחיסלת פה חצי מהקטשופ.

ארבל: מה... אני לא מבינה איך את מתנהגת... לא, מה זה הצורה הזאת לזרוק לי את הקטשופ?

פלורי: לא נורא לא נורא, יעבור מאמי.

ארבל: תגידי, בת כמה את?

פלורי: יעבור, יעבור.

ארבל: זה אמיתי? את ילדה בת 18?

פלורי: יעבור, נכון.

ארבל: אז תתקדמי.

(האח הגדול עונה 7, קשת 12, 2016)

 *********


"האח הגדול" 4: נתנאל מדבר במטבח בגנותה של טליה:

טליה: דיברת איתי?

נתנאל: לא, לא, הכול טוב.

טליה: מהבוקר אני שומעת זריקות.

נתנאל: הכול טוב. ניקית את הצלחת של עצמך? ניקית אותה? יאללה, תתקדמי, תשחררי אותי, תשחררי אותי טליה, תתקדמי.

טליה: קודם כול, נשמה שלי, הצרחות שצרחת בבוקר...

נתנאל: תתקדמי טליה, ביי.

טליה: פעם אחרונה...

נתנאל: מה את אומרת?

טליה: פעם אחרונה שאתה מרים עליי את הקול.

נתנאל (צועק): מה את אומרת? את רוצה לשמוע עוד פעם איך אני מרים את הקול?

טליה: פעם אחרונה... תנסה.

נתנאל: אז תתקדמי, יאללה.

טליה: תנסה, יא בהמה.

נתנאל: בהמה מי עשה אותך.

טליה: בהמה, אפס.

דיאן: הוא לא אפס.

טליה: חוסר גבריות בעליל.

נתנאל: יאללה יאללה, תתקדמי תתקדמי תתקדמי.

טליה: מי אתה שתגיד לי להתקדם? מי אתה?

נתנאל: תתקדמי נשמה, תתקדמי.

(האח הגדול עונה 4, רשת 13, 2022)

*******

"האח הגדול" 4: שרון פעל בניקוד לחוקי המשחק (משימת הצייד) ופסל אותה, ולכן האח הודיע שהמשחק נפסק ושהדיירים ייאלצו להסתפק בתקציב בסיסי לאותו שבוע. הדיירים כועסים על שרון והוא מנסה להתגונן:

שרון: קודם כול את העונש שלי קיבלתי.

דיאן: איזה עונש קיבלת?

נתנאל: אנחנו קיבלנו עונש של תקציב בסיסי.

דיאן: אני אגיד לך, שאני קשה לי להסתכל לכם בעיניים.

אופק: איזה באסה לך, אין לי מה לאכול ואין לי סיגריות, קשה לך להסתכל לי בעיניים? נו תתקדם, יאללה.

(האח הגדול עונה 4, רשת 13, 2022)

*******

"חתונה ממבט ראשון" 3: מור ומאור בדייט במסעדה, מנהלים שיחה פתוחה, קלילה ומשוחררת. מור מספרת שמחר יהיה לה יום קשוח בעבודה:

מור: בסדר, דווקא נחמד, סוף סוף אני נוהגת קצת, שמה את המוזיקה שלי.

מאור: בסדר.

מור (שרה בחיוך): "שתיים בלילה, אני יושב לי..."

מאור: אוי ואבוי.

מור: לא, אני גם מגוונת. יש שלומי, יש איתי, יש נוי. תתחיל להיפתח לסוגים חדשים של מוזיקה.

מאור: אני מכיר את כל השירים הרבה יותר ממך, יותר ממה שאת חושבת.

מור: איזה נוי?

מאור: נוי פדלון.

מור: יפה. איזה איתי?

מאור (מרוצה, לוחץ לה את היד בחיוך בזמן שמור צוחקת): איתי לוי. יאללה, תתקדמי, תתקדמי. תתקדמי.

(חתונה ממבט ראשון 3, קשת, 2020)


חלק מהמאמר "חתיכת אפס מאופס, איכסססס, יאללה, תתקדם!",   התפרסם בהארץ ב-19.1.2016


"אז אני פה, אבל לאותם צופים (שאמרו עליי שאני צבוע ודו פרצופי) אגיד, שאתה יודע, מה זה שיתקדמו - שייקחו גם ג'ילדה ויבואו לנקות אחריי" (ברק, האח הגדול עונה 7, משחקי האח פרק 3, קשת).

תתקדם 1 / תנוח 1 / סע / תן גז / לך תעשה חמוצים: 
  • נאמר בכעס; בהתרסה; בזלזול.
  • מילת גנאי, ביטוי לכעס ומורת רוח;
  • עוף לי מהעיניים; תתקדם עד שתיעלם; תתעסק בעניינים שלך ותניח לי; תשחרר אותי; מיצית; נמאסת; לך לעזאזל; יאללה יאללה; שמענו עליך; הבנתי את הקטע שלך; תפסיק; תפסיק לבלבל ת'שכל; תרגיע; תשתוק; אני לא שם עליך; לא מתרגש ממך; למה מי אתה?!; הגזמת בגדול.

תתקדם 2 / תנוח 2
  • נאמר ברוגע; בחיבה; בציניות; בצחוק. במטרה להיטיב; לתמוך; לעודד; לעורר חשיבה; להשתמש בביטוי אופנתי; להיות שנון;
  • צא מהקיבעון; תתבגר; תשחרר; אל תתרגש; תמשיך הלאה; לטיעון שלך אין בסיס רציני; אתה לא יכול להעלות את הטיעון הזה; השאלה הבאה; תשב בשקט; תשתחרר מהלחץ; קדימה בוא נמשיך.
תתקדם 1 / תנוח 1 / סע

"האח הגדול" 2: אלירז שדה וסער שיינפיין מתעמתים. אלירז: "חמודי, 'תתקדם' אומרים 'תתקדם! ויאללה, עוף'" (האח הגדול 2, מאקו, 2009-2010)
"האח הגדול" 2: אלירז שדה וסער שיינפיין מתעמתים. אלירז: "חמודי, 'תתקדם' אומרים 'תתקדם! ויאללה, עוף'" (האח הגדול 2, מאקו, 2009-2010)

"האח הגדול" 7: ברק מגיב לצופים שאמרו עליו שהוא דו פרצופי: "אז אני פה, אבל לאותם צופים אגיד, אתה יודע, מה זה שיתקדמו - שייקחו גם ג'ילדה ויבואו לנקות אחריי" (האח הגדול 7, מאקו, 2015)
"האח הגדול" 7: ברק מגיב לצופים שאמרו עליו שהוא דו פרצופי: "אז אני פה, אבל לאותם צופים אגיד, אתה יודע, מה זה שיתקדמו - שייקחו גם ג'ילדה ויבואו לנקות אחריי" (האח הגדול 7, מאקו, 2015)
"הישרדות" הונדורס: עומר מדבר על חברי השבט שמנסים להשפיע על החלטתו במועצת השבט: "תתקדמו" (הישרדות הונדורס, רשת, 2015)
"הישרדות" הונדורס: עומר מדבר על חברי השבט שמנסים להשפיע על החלטתו במועצת השבט: "תתקדמו" (הישרדות הונדורס, רשת, 2015)
"האח הגדול" 7: פלורי זורקת לארבל את הקטשופ בזלזול ומעירה לה בציניות. ארבל: "תגידי, בת כמה את?" פלורי: "יעבור, יעבור". ארבל: "זה אמיתי? את ילדה בת 18?" פלורי: "יעבור, נכון". ארבל: "אז תתקדמי"   (האח הגדול 7, מאקו, 2015)
"האח הגדול" 7: פלורי זורקת לארבל את הקטשופ בזלזול ומעירה לה בציניות. ארבל: "תגידי, בת כמה את?" פלורי: "יעבור, יעבור". ארבל: "זה אמיתי? את ילדה בת 18?" פלורי: "יעבור, נכון". ארבל: "אז תתקדמי"   (האח הגדול 7, מאקו, 2015)
"הישרדות" הונדורס: הודא מגיבה על החלטתה של ג'ני לצרף את טיטי לסוויטה כהוקרת תודה על כך שטיטי ויתרה למען חבריה על זכותה לצפות בסרטונים מהבית. "ג'ני היא נחש. היא רוצה את טיטי נטו בגלל אסטרטגיה, לא בגלל משהו אחר. ושלא תבוא ותשחק אותה עכשיו שזה בגלל הסרטון כאילו. על מי את עובדת פה? חמודה, תתקדמי" (הישרדות הונדורס, רשת, 2015)
"הישרדות" הונדורס: הודא מגיבה על החלטתה של ג'ני לצרף את טיטי לסוויטה כהוקרת תודה על כך שטיטי ויתרה למען חבריה על זכותה לצפות בסרטונים מהבית. "ג'ני היא נחש. היא רוצה את טיטי נטו בגלל אסטרטגיה, לא בגלל משהו אחר. ושלא תבוא ותשחק אותה עכשיו שזה בגלל הסרטון כאילו. על מי את עובדת פה? חמודה, תתקדמי" (הישרדות הונדורס, רשת, 2015)


"האח הגדול" 7: דודו וארבל מתעמתים. דודו: "לכי תעשי חמוצים". ארבל: "[...] סבבה, אני אלך לעשות חמוצים" (האח הגדול 7, מאקו, 2015)
"האח הגדול" 7: דודו וארבל מתעמתים. דודו: "לכי תעשי חמוצים". ארבל: "[...] סבבה, אני אלך לעשות חמוצים" (האח הגדול 7, מאקו, 2015)

"היחידה" 2. טהוניה רובל ועדי שילון בסכסוך. בישיבה של היחידה משה קפטן מציע ללבן את הדברים וטהוניה מגיבה "בעשירי". עדי אמרה בתגובה שזה לא הסגנון שלה ושהיא, עדי, מדברת בכבוד ובדרך ארץ. טהוניה מגיבה: "בואי, תשאירי את הוויכוח הזה ואת הדיונים האלה לאחרי החזרה ואז נדבר על זה. אז בואי, בואי ננוח קצת, תנוחי." (היחידה 2, הוט, 2016)
"היחידה" 2. טהוניה רובל ועדי שילון בסכסוך. בישיבה של היחידה משה קפטן מציע ללבן את הדברים וטהוניה מגיבה "בעשירי". עדי אמרה בתגובה שזה לא הסגנון שלה ושהיא, עדי, מדברת בכבוד ובדרך ארץ. טהוניה מגיבה: "בואי, תשאירי את הוויכוח הזה ואת הדיונים האלה לאחרי החזרה ואז נדבר על זה. אז בואי, בואי ננוח קצת, תנוחי." (היחידה 2, הוט, 2016)


"האח הגדול" 4. טליה ונתנאל רבים. נתנאל: "יאללה יאללה, תתקדמי תתקדמי תתקדמי". טליה: "מי אתה שתגיד לי להתקדם? מי אתה?" נתנאל: "תתקדמי נשמה, תתקדמי." (האח הגדול 4, רשת, 2022)
"האח הגדול" 4. טליה ונתנאל רבים. נתנאל: "יאללה יאללה, תתקדמי תתקדמי תתקדמי". טליה: "מי אתה שתגיד לי להתקדם? מי אתה?" נתנאל: "תתקדמי נשמה, תתקדמי." (האח הגדול 4, רשת, 2022)
"האח הגדול" 4. בר ואופק (ברקע) מתווכחים בחצר על תקציב הסיגריות. בר: "לא רוצה להקשיב לך כבר". אופק: "אז אל תקשיבי, תתקדמי כבר! אז למה את שואלת שאלות?." בר: "'תתקדמי' תגיד לסבתא שלך". אופק: "סבבה". בר: "תתקדמי אתה יודע למי תגיד [...] יושב לי פה בזחיחות ואומר לי 'תתקדמי'. תתקדם אתה." (האח הגדול 4, רשת, 2022)
"האח הגדול" 4. בר ואופק (ברקע) מתווכחים בחצר על תקציב הסיגריות. בר: "לא רוצה להקשיב לך כבר". אופק: "אז אל תקשיבי, תתקדמי כבר! אז למה את שואלת שאלות?." בר: "'תתקדמי' תגיד לסבתא שלך". אופק: "סבבה". בר: "תתקדמי אתה יודע למי תגיד [...] יושב לי פה בזחיחות ואומר לי 'תתקדמי'. תתקדם אתה." (האח הגדול 4, רשת, 2022)


"האח הגדול" 4. שרון גרם לפסילת משימת "הצייד" ולקבלת תקציב בסיסי והדיירים כועסים עליו. שרון אומר שאת העונש שלו הוא כבר קיבל - שהוא לא יכול להסתכל לדיירים בעיניים, ואופק כועס: "איזה באסה לך, אין לי מה לאכול ואין לי סיגריות, קשה לך להסתכל לי בעיניים? נו תתקדם, יאללה." (האח הגדול 4, רשת, 2022)
"האח הגדול" 4. שרון גרם לפסילת משימת "הצייד" ולקבלת תקציב בסיסי והדיירים כועסים עליו. שרון אומר שאת העונש שלו הוא כבר קיבל - שהוא לא יכול להסתכל לדיירים בעיניים, ואופק כועס: "איזה באסה לך, אין לי מה לאכול ואין לי סיגריות, קשה לך להסתכל לי בעיניים? נו תתקדם, יאללה." (האח הגדול 4, רשת, 2022)

"האח הגדול" 4. אחרי ערב הברביקיו נתנאל שכב במיטה בזמן שהבנות ניקו במטבח. בר כועסת וצועקת עליו: "יאללה יאללה סע סע, סע". נתנאל: "סע סע תגידי למי, את יודעת למי". בר: "סע בזריז. [...] סע, סע." (האח הגדול 4, רשת, 2022)
"האח הגדול" 4. אחרי ערב הברביקיו נתנאל שכב במיטה בזמן שהבנות ניקו במטבח. בר כועסת וצועקת עליו: "יאללה יאללה סע סעסע". נתנאל: "סע סע תגידי למי, את יודעת למי". בר: "סע בזריז. [...] סעסע." (האח הגדול 4, רשת, 2022)


תתקדם 2 / תנוח 2


"תיק תקשורת": אמילי מואטי מדברת על הדיון התקשורתי סביב חזרתו של אריה דרעי למשרד הפנים: "תתקדמו, בני אדם. רוצים דיון רציני? קדימה! רוצים קמפיין? לא על חשבון מנועי הצדק." (תיק תקשורת, חינוכית, ינו' 2016)
"תיק תקשורת": אמילי מואטי מדברת על הדיון התקשורתי סביב חזרתו של אריה דרעי למשרד הפנים: "תתקדמו, בני אדם. רוצים דיון רציני? קדימה! רוצים קמפיין? לא על חשבון מנועי הצדק." (תיק תקשורת, חינוכית, ינו' 2016)

"חדשות הבידור". המראיין לרוסלנה: "הולכים לראות רוסלנה אחרת לגמרי". רוסלנה (מחייכת): "לגמרי, לא זאת שקוטעת ראיונות ו(אומרת) 'יאללה   תתקדם'. לא". (חדשות הבידור, הוט, אוג' 2015)
"חדשות הבידור". המראיין לרוסלנה: "הולכים לראות רוסלנה אחרת לגמרי". רוסלנה (מחייכת): "לגמרי, לא זאת שקוטעת ראיונות ו(אומרת) 'יאללה   תתקדם'. לא". (חדשות הבידור, הוט, אוג' 2015)

טיטליל מ"הישרדות" נלחץ שהולכים להדיח אותו, למרות שאין לו סיבה. אמסלם, חבר טוב שלו בתוכנית, מנסה להרגיע אותו: "בוא תתקדם" (הישרדות הונדורס, רשת, 2015)
"הישרדות" הונדורס: טיטליל חושב שעומדים להדיח אותו ונלחץ מזה. אמסלם, חבר טוב שלו בתוכנית, מנסה להרגיע אותו: "בוא תתקדם" (הישרדות הונדורס, רשת, 2015)

"חתונה ממבט ראשון" 3. מור ומאור בדייט במסעדה. מור: "תתחיל להיפתח לסוגים חדשים של מוזיקה". מאור: "אני מכיר את כל השירים הרבה יותר ממך, יותר ממה שאת חושבת". מור: "איזה נוי?" (הזמרת) מאור: "נוי פדלון". מור: "יפה. איזה איתי?" (הזמר) מאור (מרוצה, לוחץ לה את היד בחיוך, מור צוחקת): "איתי לוי. יאללה, תתקדמי, תתקדמי. תתקדמי". (חתונה ממבט ראשון 3, מאקו, 2020)
"חתונה ממבט ראשון" 3. מור ומאור בדייט במסעדה. מור: "תתחיל להיפתח לסוגים חדשים של מוזיקה". מאור: "אני מכיר את כל השירים הרבה יותר ממך, יותר ממה שאת חושבת". מור: "איזה נוי?" (הזמרת) מאור: "נוי פדלון". מור: "יפה. איזה איתי?" (הזמר) מאור (מרוצה, לוחץ לה את היד בחיוך, מור צוחקת): "איתי לוי. יאללה, תתקדמי, תתקדמי. תתקדמי". (חתונה ממבט ראשון 3, מאקו, 2020)


אחרי עימות בין נתנאל לדיירים אחרים, רחל ונתנאל יושבים מחובקים ומדברים בנינוחות. נתנאל : "לא, האמת היא שדווקא עשו לי פה שמח עכשיו". רחל: "אז תתקדם". נתנאל: "כן, לגמרי. חד משמעית." (האח הגדול 4, רשת, 2022)
"האח הגדול" 4. אחרי עימות בין נתנאל לדיירים אחרים, רחל ונתנאל יושבים מחובקים ומדברים בנינוחות. נתנאל : "לא, האמת היא שדווקא עשו לי פה שמח עכשיו". רחל: "אז תתקדם". נתנאל: "כן, לגמרי. חד משמעית." (האח הגדול 4, רשת, 2022)

"האח הגדול" 4. טליה עמלה והשקיעה בארוחה מיוחדת לדניאל ודוד במסגרת המשימה. היא מתוסכלת מכך שריווא הפריעה לה ואכלה מהדברים שהכינה. דניאל מרגיע אותה: "אי אפשר לבכות על חלב שנשפך. תתקדמי, יאללה, קדימה." (האח הגדול 4, רשת, 2022)
"האח הגדול" 4. טליה עמלה והשקיעה בארוחה מיוחדת לדניאל ודוד במסגרת המשימה. היא מתוסכלת מכך שריווא הפריעה לה ואכלה מהדברים שהכינה. דניאל מרגיע אותה: "אי אפשר לבכות על חלב שנשפך. תתקדמי, יאללה, קדימה." (האח הגדול 4, רשת, 2022)

אילן לוקץ' בכתבה על פירוק הצמד סטטיק ובן אל: "הטקסטים מצד אחד לא היו נתן זך או נתן יונתן (שהלחין צביקה פיק) [...] אבל מצד שני הם לא נפלו מהטקסט של 'דיווה' שהלחין אותו אליל על אותו פסנתר. אז בקיצור, תנוחו. סטטיק היה המוח, בן אל היה הקול." ("מתפרקים: מה עומד מאחורי הפרידה של סטטיק ובן אל?", אולפן שישי, חדשות 12, מאקו, 26 באוגוסט 2022)
אילן לוקץ' בכתבה על פירוק הצמד סטטיק ובן אל: "הטקסטים מצד אחד לא היו נתן זך או נתן יונתן (שהלחין צביקה פיק) [...] אבל מצד שני הם לא נפלו מהטקסט של 'דיווה' שהלחין אותו אליל על אותו פסנתר. אז בקיצור, תנוחו. סטטיק היה המוח, בן אל היה הקול." ("מתפרקים: מה עומד מאחורי הפרידה של סטטיק ובן אל?", אולפן שישי, חדשות 12, מאקו, 26 באוגוסט 2022)



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.