יום חמישי, ינואר 21, 2016

שיח

בר, האח הגדול עונה 4, רשת, 2022
בר, האח הגדול עונה 4, רשת, 2022


מתוך התוכנית "המשחק המרכזי":

המנחה: מני אברהם, מנכ"ל יפעת, שלום. אתה מביא לנו נתונים שקצת מפתיעים, כי אתה אומר: אין בכלל שיח, יש בעיקר בוץ, בוץ, בוץ, הרבה מאוד בוץ.

מני אברהמי: יש שני דברים, יש המון בוץ, ובעיקר יש שיח של הימין. כלומר אין שיח על הפתרון, אין שיח על מה יהיה, מה נעשה. יש שיח של הטלת אחריות, מי אשם במצב...

המנחה: כלומר, אתה אומר שיש רידוד מוחלט של השיח.

("המשחק המרכזי", ערוץ 2, ינו' 2016)


*************

כתבה בטלוויזיה: ג'קי וישראל אזולאי על סף פרידה, מתראיינים לכתבה:

המראיין: מה פירק את הזוגיות?

ישראל אזולאי: עם הזמן הלך ודעך. בזמנים מסוימים כבר אין תקשורת, הכול נהיה כאילו...

ג'קי אזולאי: איך נדבקת על המילה הזאת. בכל מקום אתה אומר "אין תקשורת".

ישראל: אין תקשורת, אין תקשורת. אם אין שיח לשבת ולפתח שיחה על דברים מסוימים, או בסוף יום או פעם בשבוע.

("ג'קי וישראל אזולאי כבר לא ביחד", "שישי עם אילה חסון", ערוץ 13, נוב' 2020)

*************

"האח הגדול" 4: טליה ודיאן מתעמתות בחצר:

טליה: נראה לך שאחרי שאת אומרת לבן אדם "הדעה שלך לא מעניינת אותי", את יכולה לנהל איתו שיח רגיל?

דיאן: האמת שזה לא מעניין אותי.

טליה: אז איך את יכולה לנהל מפה והלאה שיח רגיל?

דיאן: זה שיח של כולם. קודם כול, זה שיח של כולם, וגם לך היו יציאות במהלך היום והכול בסדר.

טליה: איפה? ספרי לי איפה.

דיאן: את... אני, בניגוד אלייך, אם את רוצה לשאול אותי משהו על הסיטואציה אני לא אשאל את זה מול אנשים. אני סיימתי עם הדבר הזה. אם את רוצה לדבר איתי, את יכולה לדבר איתי בנפרד. אני סיימתי לערב אנשים שלא קשורים. ואם זה שיח קבוצתי, גם אם קאזם היה יושב פה עכשיו, הוא היה יכול לדבר וגם אני הייתי יכולה לדבר.

אחרי שדיאן יורדת על טליה וטליה הולכת משם

בר: דיאן, יש לך יציאות קשות.

דיאן: יופי, אני בן אדם כזה.

בר: אז איך את יכולה לבנות איתה שיח בכלל?

דיאן: לא רוצה לבנות איתה שיח.

(האח הגדול עונה 4, רשת, 2022)

*************

"האח הגדול" 4: טליה מתעמתת עם אופק:

אופק: למה... תגידי, למה את כועסת עליי?

טליה: אני לא אוהבת את ההתנהגות שלך ולא אוהבת את ההתנהלות שלך, ואת השיח שלך, לא מוצא חן בעיניי.   [...] הכול מקטין, הכול מתנשא. לא לרוחי, לא אוהבת. [...] הציניות שאתה מגדיר אותה, הציניות שלך היא בהקטנה. [...]

אופק: מה אמרתי לך שמתנשא והקטנה? [...] מה הקטנתי אותך? [...] השיח שלי הוא שיח ציני מהיום הראשון, והוא נשאר שיח ציני.  [...] זה שיח של 60 יום [...] אם נתתי לך להרגיש קטנה או שהתנשאתי מעלייך, אני מאוד מתנצל, אמיתי [...] אני אומר לך שבעיניים שלי אני לא רואה שום הבדל בשיח ב-60 הימים האחרונים. [...]

(האח הגדול עונה 4, רשת, 2022)

שיח

  • מבעים מילוליים בכתב או בעל פה / דיבורים / דיון / עיסוק פומבי בנושא מסוים, נושא שנמצא במרכז סדר היום הציבורי - הבאים לידי ביטוי בדרכים שונות (מאמרים, תוכניות טלוויזיה, פוסטים ברשתות החברתיות ועוד);
  • עימות, ויכוח, פולמוס, העלאת טיעונים, דעות, עמדה, גישה, רעיונות, הסברים וכדומה בנושא מסוים;
  • הד תקשורתי; באז; שיחת היום; התעניינות ציבורית; 
  • תכנים; התייחסות; עמדה דומיננטית; תפיסה בולטת; מנטליות; דרך מחשבה; הלך רוח; אווירה; ראייה/דרך הסתכלות על הנושא.
  • שיחה אישית; דיבור; דיבורים; אמירה/אמירות; סגנון דיבור; סגנון תקשורת; תרבות שיחה; התייחסות; עיסוק; התעסקות; אמירות; טענות; מוקד העניין; נושא שיחה; אינטראקציה; קשר; דיון קבוצתי; כיוון


מני אברהמי, מנכ"ל יפעת מידע תקשורתי: "כלומר אין שיח על הפתרון, אין שיח על מה יהיה, מה נעשה" ("המשחק המרכזי", קשת, ינו' 2016)
"המשחק המרכזי". מני אברהמי, מנכ"ל יפעת מידע תקשורתי: "כלומר אין שיח על הפתרון, אין שיח על מה יהיה, מה נעשה" (המשחק המרכזי, קשת, ינו' 2016)

משה ושחף מדברים, אחרי ששחף נפגע ממרינה שעקצה אותו על התנהגותו התוקפנית בריב הגדול על הקציצות שהיה שבועיים-שלושה קודם לכן. משה: "אני חושב שהלקית את עצמך מספיק על זה, לא?". שחף - מתכוון לעיסוק באירוע, לדיבורים עליו: "זה בדיוק למה אני לא צריך עקיצות מאנשים, בדיוק במיוחד כשאין שיח סביב זה." (האח הגדול עונה 4, רשת, 2022)
"האח הגדול" 4: שחף נפגע ממרינה שעקצה אותו על התנהגותו התוקפנית בריב הגדול על הקציצות שהיה שבועיים-שלושה קודם לכן. שחף ומשה מדברים: "אני חושב שהלקית את עצמך מספיק על זה, לא?". שחף: "זה בדיוק למה אני לא צריך עקיצות מאנשים, בדיוק במיוחד כשאין שיח סביב זה." (האח הגדול עונה 4, רשת, 2022)


"האח הגדול" 4, המנחה גיא זוארץ: "אתמול הראינו לכם את הווידוי המרגש של אופק על החרם שעבר בילדותו. הווידוי הזה יצר שיח מאוד גדול ברשתות החברתיות. אני אישית לא הפסקתי לקרוא ולהזדהות עם הפוסטים שלכם. וכולנו תקווה שעצם זה שהנושא הזה חזר לסדר היום, יעזור למגר את התופעה הזאת: חרם". (הכתובית לא במקור. "האח הגדול" עונה 4, רשת, 2022)
"האח הגדול" 4. המנחה גיא זוארץ: "אתמול הראינו לכם את הווידוי המרגש של אופק על החרם שעבר בילדותו. הווידוי הזה יצר שיח מאוד גדול ברשתות החברתיות. אני אישית לא הפסקתי לקרוא ולהזדהות עם הפוסטים שלכם. וכולנו תקווה שעצם זה שהנושא הזה חזר לסדר היום, יעזור למגר את התופעה הזאת: חרם". (הכתובית לא במקור. האח הגדול עונה 4, רשת, 2022)

"האח הגדול" 4: דניאל דיבר עם מרינה על כך שהפריע לו שבמהלך הריב הקשה בינו לבין נתנאל היא צחקה. דיאן ישבה קרוב ושמעה את השיחה ביניהם. אחר כך היא אמרה למרינה: "איך הוא (דניאל) אוהב לעשות את זה, לקחת (אותך לידי), שגם אני אשמע את השיח הזה, במקום ללכת ולדבר איפה שהוא רוצה לדבר." (האח הגדול עונה 4, רשת, 2022)
"האח הגדול" 4: דניאל דיבר עם מרינה על כך שהפריע לו שבמהלך הריב הקשה בינו לבין נתנאל היא צחקה. דיאן ישבה קרוב ושמעה את השיחה ביניהם. אחר כך היא אמרה למרינה: "איך הוא (דניאל) אוהב לעשות את זה, לקחת (אותך לידי), שגם אני אשמע את השיח הזה, במקום ללכת ולדבר איפה שהוא רוצה לדבר." (האח הגדול עונה 4, רשת, 2022)

"חתונה ממבט ראשון" 5: אחרי הפרידה מדניאל ששודך לה, רינת נפגשת עם הפסיכולוגים ומספרת על ההתלבטויות שלה בנוגע אליו בתחילת הקשר: "אני זוכרת גם שהייתי מדברת עם עצמי, וכל לילה לפני שהייתי הולכת לישון אז הייתי אומרת: 'מה, אולי אני מפספסת משהו. אולי אני פשוט מפספסת משהו'. באמת, זה גם היה השיח הקבוע שלי עם חברות שלי ועם אבא שלי כל הזמן." (חתונה ממבט ראשון עונה 5, מאקו, 2022)

"חתונה ממבט ראשון" 5: אחרי הפרידה מדניאל ששודך לה, רינת נפגשת עם הפסיכולוגים ומספרת על ההתלבטויות שלה בנוגע אליו בתחילת הקשר: "אני זוכרת גם שהייתי מדברת עם עצמי, וכל לילה לפני שהייתי הולכת לישון אז הייתי אומרת: 'מה, אולי אני מפספסת משהו. אולי אני פשוט מפספסת משהו'. באמת, זה גם היה השיח   הקבוע שלי עם חברות שלי ועם אבא שלי כל הזמן." (חתונה ממבט ראשון עונה 5, מאקו, 2022)


"האח הגדול" 4: עימות בחצר בין טליה ודיאן. טליה: "נראה לך שאחרי שאת אומרת לבן אדם 'הדעה שלך לא מעניינת אותי', את יכולה לנהל איתו שיח רגיל?"; דיאן: "קודם כול, זה שיח של כולם... ואם זה שיח קבוצתי, גם אם קאזם היה יושב פה עכשיו, הוא היה יכול לדבר וגם אני הייתי יכולה לדבר." (האח הגדול עונה 4, רשת, 2022)
"האח הגדול" 4: עימות בחצר בין טליה ודיאן. טליה: "נראה לך שאחרי שאת אומרת לבן אדם 'הדעה שלך לא מעניינת אותי', את יכולה לנהל איתו שיח רגיל?"; דיאן: "קודם כול, זה שיח של כולם... ואם זה שיח קבוצתי, גם אם קאזם היה יושב פה עכשיו, הוא היה יכול לדבר וגם אני הייתי יכולה לדבר." (האח הגדול עונה 4, רשת, 2022)


"חתונה ממבט ראשון" 5: מאי ומשה רבו. משה למצלמה: "השיח ביני לבין מאי מגיע לעוצמות שאני לא רוצה בחיי." (חתונה ממבט ראשון עונה 5, מאקו, 2022) 


"האח הגדול" 4: אחרי שטליה קמה הולכת, בר מבקרת את דיאן על הדברים שאמרה לטליה: "אז איך את יכולה לבנות איתה שיח בכלל?". דיאן: "לא רוצה לבנות איתה שיח." (האח הגדול עונה 4, רשת, 2022)
"האח הגדול" 4: בחצר יש עימות בין דיאן לטליה. אחרי שטליה הולכת, בר מבקרת את דיאן על הדברים שאמרה לטליה: "אז איך את יכולה לבנות איתה שיח בכלל?". דיאן: "לא רוצה לבנות איתה שיח." (האח הגדול עונה 4, רשת, 2022)


"האח הגדול" 4: שרין נפגעה מטליה כשבאה לקחת מהעוגיות שהכינה וטליה אמרה לה לחכות שזה יתקרר, לעומת אחרים שכן לקחו. אחרי ששרון אמר לשרין שטליה לא מבינה מה היא עשתה לה, שרין פונה לטליה והן מדברות. טליה: "אני יכולה להגיד לך שעל בן אדם שאין לי איתו כלום במשותף, שאני כאילו לא רואה את הפוטנציאל, אני גם לא הייתי יושבת ואומרת למה שרין כועסת עליי כל הזמן. היה עובר לידי. ובגלל שהיה לי שיח איתך טוב ביום שנכנסתי, אני כאילו אמרתי חבל, זה על כלום ושום דבר." (האח הגדול 4, רשת, 2022)
"האח הגדול" 4: שרין נפגעה מטליה כשבאה לקחת מהעוגיות שהכינה וטליה אמרה לה לחכות שזה יתקרר, לעומת אחרים שכן לקחו. אחרי ששרון אמר לשרין שטליה לא מבינה מה היא עשתה לה, שרין פונה לטליה והן מדברות. טליה: "אני יכולה להגיד לך שעל בן אדם שאין לי איתו כלום במשותף, שאני כאילו לא רואה את הפוטנציאל, אני גם לא הייתי יושבת ואומרת למה שרין כועסת עליי כל הזמן. היה עובר לידי. ובגלל שהיה לי שיח איתך טוב ביום שנכנסתי, אני כאילו אמרתי חבל, זה על כלום ושום דבר." (האח הגדול 4, רשת, 2022)
"חתונה ממבט ראשון" 5: בשיחה עם הפסיכולוגים רינת אומרת שהיא לא רצתה למשוך יותר את ההודעה שלה לדניאל על סיום הקשר ביניהם, כדי לא לקלקל את היחסים: "כי באמת היינו ביחסים טובים ובאמת היה בינינו אחלה שיח והיינו ממש בטוב." (חתונה ממבט ראשון עונה 5, מאקו, 2022)

"חתונה ממבט ראשון" 5: בשיחה עם הפסיכולוגים רינת אומרת שהיא לא רצתה למשוך יותר את ההודעה שלה לדניאל על סיום הקשר ביניהם, כדי לא לקלקל את היחסים"כי באמת היינו ביחסים טובים ובאמת היה בינינו אחלה שיח והיינו ממש בטוב." (חתונה ממבט ראשון עונה 5, מאקו, 2022) 


ישראל למראיין - מתייחס לחוסר תקשורת: "אין תקשורת, אין תקשורת. אם אין שיח לשבת ולפתח שיחה על דברים מסוימים, או בסוף יום או פעם בשבוע." (מתוך "שישי עם אילה חסון" - "הקרדישיאנס - גרסה מקומית", ערוץ 13, נוב' 2020, צילום מסך מאתר יוטיוב של ישראל מזרחי)
כתבה על הפרידה של ג'קי וישראל אזולאי. ישראל: "אין תקשורת, אין תקשורת. אם אין שיח לשבת ולפתח שיחה על דברים מסוימים, או בסוף יום או פעם בשבוע." (מתוך "שישי עם אילה חסון" - "הקרדישיאנס - גרסה מקומית: ג'קי וישראל כבר לא. כוכבת הריאליטי חושפת הכול מול המצלמות", ערוץ 13, נוב' 2020, צילום מסך מאתר יוטיוב של ישראל מזרחי)




"חתונה ממבט ראשון" 3: מאור נפגש עם המשפחה של מור ואוהב לראות את החיבור בין מור לבינה: "ראיתי את החיבור ביניהם, את   השיח ביניהם." (חתונה ממבט ראשון עונה 3, מאקו, 2020) 

ליה מסבירה בחדר האח הגדול למה היא בחרה להדיח את נתנאל - מתכוונת לשיחות, קשר, אינטראקציה: "אין שום שיח איתו, אין שום שיחה איתו." (האח הגדול עונה 4, רשת, 2022)
"האח הגדול" 4: ליה מסבירה בחדר האח למה היא בחרה להדיח את נתנאל: "אין שום שיח איתו, אין שום שיחה איתו." (האח הגדול עונה 4, רשת, 2022)

שחף ודניאל מדברים על המשימה אתמול שקירבה בינם לבין נתנאל ודיאן - מתכוונים לקשר, תקשורת טובה: "גם איתי וגם זה, יש יותר שיח" (האח הגדול עונה 4, רשת, 2022)
"האח הגדול" 4: שחף ודניאל מדברים על המשימה אתמול שקירבה בינם לבין נתנאל ודיאן, אחרי הריב הגדול שהיה ביניהם: "גם איתי וגם זה, יש יותר שיח" (האח הגדול עונה 4, רשת, 2022) 

"האח הגדול" 4: אחרי שבר ודיאן תקפו את טליה וכינו אותה "שכונה", דניאל מדבר עם בר: "את לא באמת מבטלת אנשים, אבל בשיח שאת מצטרפת אליו, זה שיח שמבטל אנשים." (האח הגדול עונה 4, רשת, 2022)
"האח הגדול" 4: אחרי שבר ודיאן תקפו את טליה וכינו אותה "פרחה" ו"שכונה", דניאל מדבר עם בר: "את לא באמת מבטלת אנשים, אבל  בשיח שאת מצטרפת אליו, זה שיח שמבטל אנשים." (האח הגדול עונה 4, רשת, 2022)


"האח הגדול" 4: בשיחה הנ"ל בר שואלת את דניאל: "כאילו מפריע לך שאני נגררת קצת לשיח ה... הלא מתחשב?" (האח הגדול עונה 4, רשת, 2022)
"האח הגדול" 4: בשיחה הנ"ל בר שואלת את דניאל: "כאילו מפריע לך שאני נגררת קצת לשיח ה... הלא מתחשב?" (האח הגדול עונה 4, רשת, 2022)

דיאן ושרין מתווכחות על האמירה של קאזם "ברוך שפטרנו מעונשו של זה" אחרי שרחל הודחה מבית האח הגדול. דיאן ונתנאל חשבו שזה לא יפה להגיד את זה, ושרין חשבה שזה לגיטימי, אחרי שרחל אמרה לריווא "תחזרי לכפר". שרין - מתכוונת לאמירה, דיבור, סגנון: "'תחזרי לכפר' זה גם לא שיח מתורבת" (האח הגדול עונה 4, רשת, 2022)
"האח הגדול" 4: אחרי שרחל הודחה, קאזם אמר "ברוך שפטרנו מעונשו של זה". דיאן ונתנאל חשבו שזה לא יפה להגיד את זה, ושרין חשבה שזה לגיטימי אחרי שרחל אמרה לריווא "תחזרי לכפר". שרין: "'תחזרי לכפר' זה גם לא שיח מתורבת" (האח הגדול עונה 4, רשת, 2022)

דינה, על הריב בחוץ בין אליאב ושרון - מתכוונת לתרבות שיחה: "די, בא לי להקיא כבר, אין לאנשים שיח" (האח הגדול עונה 4, רשת, 2022)

"האח הגדול" 4: מחוץ לנסט מתנהל ריב בין אליאב ושרון. דינה: "די, בא לי להקיא כבר, אין לאנשים שיח" (האח הגדול עונה 4, רשת, 2022) 


"היחידה" 2: במאי הלהקה משה קפטן רוצה לדבר על היחסים בין טהוניה רובל ועדי שילון, וטהוניה אומרת לו "בעשירי" (מעין "לא יקרה"). עדי שילון מגיבה: "אני בן אדם שיודע להתנהל בשיח נורמלי, בכבוד, בדרך ארץ. 'בעשירי' זאת לא תגובה לגיטימית בעיניי." (היחידה 2 הוט, 2016)
"היחידה" 2: במאי הלהקה משה קפטן רוצה לדבר על היחסים בין טהוניה רובל ועדי שילון, וטהוניה אומרת לו "בעשירי". עדי שילון מגיבה: "אני בן אדם שיודע להתנהל בשיח נורמלי, בכבוד, בדרך ארץ. 'בעשירי' זאת לא תגובה לגיטימית בעיניי." (היחידה 2 הוט, 2016)


טליה לאופק - מתכוונת לתכנים בדיבור ולמשמעויות שעולות מהם: "אני לא אוהבת את ההתנהגות שלך ולא אוהבת את ההתנהלות שלך, ואת השיח שלך, לא מוצא חן בעיניי." (האח הגדול עונה 4, רשת, 2022)
"האח הגדול" 4: טליה מתעמתת עם אופק: "אני לא אוהבת את ההתנהגות שלך ולא אוהבת את ההתנהלות שלך, ואת השיח שלך, לא מוצא חן בעיניי." (האח הגדול עונה 4, רשת, 2022)


אופק לטליה - מתכוון לסגנון הדיבור שלו: "השיח שלי הוא שיח ציני מהיום הראשון, והוא נשאר שיח ציני." (האח הגדול עונה 4, רשת, 2022)
"האח הגדול" 4: טליה מתעמתת עם אופק. אופק משיב: "השיח שלי הוא שיח ציני מהיום הראשון, והוא נשאר שיח ציני." (האח הגדול עונה 4, רשת, 2022)

"האח הגדול" 4: טליה מאוכזבת משחף. בישיבת התקציב הוא הודיע שהוא יוצא מהתקציב כדי שיפחיתו בסיגיות ויזמינו יותר אוכל. כשבר הודיעה שהיא מפחיתה בסיגריות, הוא חזר לתקציב, אמר לה שהוא מעריך את זה וקרא לה "חיים שלי". טליה: במילים שהשתמשת בהן בדרך, לא אהבתי. יש לבוא ולדבר בנועם, ויש לבוא ולהגיד מילים נחמדות יתר". שחף: "בסדר, שוב, זה השיח שלי." (האח הגדול עונה 4, רשת, 2022).  


"האח הגדול" 4: באסיפת דיירים, טליה אומרת שכשנתנאל צעק עליה (במטבח), כולם שתקו ואף אחד לא התערב לטובתה. שרין לא מסכימה עם הטענה הזאת: "לא, השיח הזה הוא לא נכון, הוא לא נכון!" (האח הגדול עונה 4, רשת, 2022)
"האח הגדול" 4: באספת דיירים טליה אומרת שכשנתנאל צעק עליה כולם שתקו ואף אחד לא התערב לטובתה. שרין לא מסכימה עם הטענה הזאת: "לא, השיח הזה הוא לא נכון, הוא לא נכון!" (האח הגדול עונה 4, רשת, 2022) 

דניאל: "הנקודה היא שהפכתם את זה לכמו מועדון, ואם אני רוצה להיכנס אליכם זה חבר מועדון". ריווא (רוח הדברים - לא ציטוט): אין כאן חבורה אלא חברים, כמו חברים שהולכים לקפה כל יום. אם אתה בוחר להיות כל היום עם אילנה אני לא אומרת לך כלום. דניאל - מתכוון לנושא שאליו כיוון: "זה לא באמת השיח, השיח הוא זה שאני באמת מרגיש... עזבו נו יאללה" (האח הגדול עונה 4, רשת, 2022)
"האח הגדול" 4: דניאל מדבר עם ריווא על החבורה שכוללת אותה, את קאזם, דינה ושרין: "הנקודה היא שהפכתם את זה לכמו מועדון, ואם אני רוצה להיכנס אליכם זה חבר מועדון". ריווא (רוח הדברים): אין כאן חבורה אלא חברים, כמו חברים שהולכים לקפה כל יום. אם אתה בוחר להיות כל היום עם אילנה אני לא אומרת לך כלום. דניאל: "זה לא באמת השיח, השיח הוא זה שאני באמת מרגיש... עזבו נו יאללה" (האח הגדול עונה 4, רשת, 2022)







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.