יום רביעי, דצמבר 23, 2015

קטע

שירי, "מטומטמת", הוט 3
שירי, "מטומטמת", הוט 3


המראיינת: תן איזה טיזר כזה. אתה בלי חולצה, בלי מכנסיים, יש קצת עירום?
יהודה לוי: לא, לא, לא.
המראיינת: בכלל?
לוי: לא, לא, לא.
המראיינת: באיזה קטע?
לוי: אנחנו מדגמנים בגדים, אנחנו לא מדגמנים עירום.

(על צילומי קטלוג רנואר אביב-קיץ 2016, "חדשות הבידור", 25.1.16, הוט בידור ישראלי)


**************

ליאור: טעים לך?
קטיה: מאוד, תודה. וואי, מחר יש לנו עוד שבוע.
ליאור: נכון, ואני חושב שיהיה לנו ימים אחד בלי השנייה.
קטיה: איך אתה מרגיש?
ליאור: זה קטע של הפורמט הזה שהוא כאילו באיזשהו מקום מעצים את הרגשות. אני חושב שמעניין יהיה לראות כמה עוצמתי זה יהיה שאנחנו ניפגש אחרי שלושה ימים. זה יותר, לא יודע איך להגיד את זה אפילו מה אני מרגיש כלפי הדבר הזה.
קטיה: כאילו זה (הנתק בינינו בתוכנית, שנעשה לפני ההחלטה הסופית אם להמשיך בזוגיות) אמור להיות יומיים אבל בגללי זה שלושה ימים. בגלל התורנות. מה אתה מרגיש?
ליאור: אני מרגיש שזאת מתנה. כן, פרצוף מופתע. חשבתי על זה קצת. אבל נגיד, זוגות של דתיים, הם לא שוכבים, נגיד, לפני חתונה. זה משהו שהוא כאילו, יש בזה קטע. זה מעצים מאוד את הרגע שאחרי.

(חתונה ממבט ראשון עונה 5, קשת 12, יולי 2022)


מתוך "זאת היתה שנה וואו", התפרסם בהארץ ב-23.12.2015

"קטע" היא מילה ישנה שחזרה לאופנה (כמו "להיט", "בול", "שרופה על" ועוד). בעבר היה שימוש מצומצם יותר ב"קטע" (איזה קטעים, קטע מסריח, מה הקטע שלו ועוד). לאחרונה זה חזר לאופנה בקטע מסיבי עם שימושים רבים נוספים, בין היתר בהשראת האנגלית (deal; thing; issue; it; in). 
    נתקלתי בזה לראשונה בחנות בגדים, כשהמוכרת הצעירה אמרה על צעיף שבקצוות שלו היו חרוזים: "יש לזה קטע". "מה? מה אמרת?" שאלתי אותה. "יש לזה קטע", היא אמרה שוב. "את מתכוונת שזה משהו מיוחד?" שאלתי. "כן, משהו כזה".

    קטע

    • מאנגלית: issue ;thing; deal
    • נושא; עניין; העניין המרכזי; אישיו; "אבל הקטע, שהולכים להאשים אותך שגנבת אותו"; "כי הוא הכי מתלונן פה על קטע של ניקיון שהוא רוצה מקלחת"
    • תחום; נושא; שלב; חלק; מצב; סצנה; רמה; מובן; היבט; פן; צד; נקודת ראות; זווית ראייה; ממד; אספקט; 
    • משהו; משהו רע; משהו לא צפוי; משהו שלא ניתן להגדיר אותו "ג'ני בת ברית שלי, למה שהיא תעשה לי קטע?" ;
    • התנהגות; מעשה; כוונה; אובססיה
    • בעיה; תופעה; רעיון; 
    • כישרון; תכונה מיוחדת "יש לי את זה, יש לי את הקטע של ההנחיה"; 
    • בא לתאר את האופן; הצורה; הדרך; הסיבה.
    • בא לפני ציון; תיוג; תואר; מעמד; דרגה; הבעת דעה או רגש; נקודת מבט אישית
    • זה קטע/איזה קטע: its something; זה משהו מיוחד ; מעניין "האמת היא שיותר מעניין אותי לראות את אימא שלי, זה קטע"; "כל הפינה שלו, איך שהוא מדבר, אמרתי הכנות, הבוטות, זה קטע";
    • מצחיק; מטורף; מוזר; מפתיע; לא ברור; תופעה 
    • יש לו קטע: 1. יש לו/בזה משהו, ערך מוסף, שהופך אותו לשונה ומיוחד בקטע טוב ("זוגות של דתיים שלא שוכבים לפני החתונה – יש בזה קטע. זה מעצים מאוד את הרגע שאחרי"); 2. בקטע רע: יש לו שריטה; בעיה; משהו לא מוגדר; משהו לא ברור; משהו לא פתור; יש לו את העניין הזה ("יש לה קטע, כאילו היא באה בהתנשאות")
    • יש לו קטע איתך:  יש לו בעיה איתך; יש לו משהו לא פתור איתך; הוא לא מניח לך; יש לו משהו לא מוסבר כלפיך
    • בקטע טוב/לא בקטע רע: in a good way; במובן החיובי; לא מתוך כוונה רעה או שנאה ("לא בקטע רע, אבל אתה הכי דיווה") 
    • בקטע טוב: מתוך כוונה טובה ("אתה באת בקטע הכי טוב"; "ואני רואה שהם כאילו מרחרחים סביבי בקטע טוב")
    • קטע / קטע מסריח: מעשה לא הוגן; לא ראוי; מביש; לא נעים; פוגע; לא צודק; מקומם; לא צפוי; פסיכי; שמציג את זה שעשה אותו באור שלילי
    • לדפוק קטע: לעשות משהו רע לא צפוי; לעשות משהו מדהים
    • באיזה קטע?; למה?; מה הסיבה?; מה עומד מאחורי זה?; מה גרם לך לעשות את זה?; מה פתאום עשית את זה?; למה הכוונה?; תפרט; בקטע טוב או בקטע רע?. ("באיזה קטע אתה מעדכן אותה על המעשים שלנו ועל התכנונים שלנו? לא הבנתי, באיזה קטע?")
    • בקטע של: בגלל; ממקום של; קשור ל... ("לא אישרתי אותו באינסטגרם, לא בקטע של דת או הלכה")
    • מה הקטע? / מה הקטע שלו?: מה הסיפור שלו?; מה העניין? על מה המהומה? מה זה ההתנהגות הזאת?; מה הוא רוצה?; מה השריטה שלו?
    • אני בקטע (Im in)/אני לא בקטע אני בעניין/לא בעניין; אני מעוניין/לא מעוניין; אני רוצה/לא רוצה להיות מעורב בזה.
    • זה הקטע: this is it; זה זה; לזה התכוונתי; זה מה שאני רוצה.

    "אבל הקטע, שהולכים להאשים אותך שגנבת אותו" (לירון למושיק, הישרדות הונדורס 2015, 22 רשת)
    "לא בקטע רע, אבל אתה הכי דיווה" (רוסלנה לטילטיל, אחרי שבחרה בו כדיווה. הישרדות הונדורס 2015, 25, רשת)
    "ג'ני בת ברית שלי, למה שהיא תעשה לי קטע?" (הישרדות הונדורס 2015, 25, רשת)
    "ויש את הקטע שאני אומרת 'איזה מוש'. מוש זה מושלם. ואז אני עושה: 'מוש בן ארי'" (האח הגדול 7, מאקו)
    "אתה באת בקטע הכי טוב" (ברק לדודו, שבחר את עצמו להיות מודח לאורך כל העונה ולא במישהו אחר (האח הגדול 7, 2 מאקו)

    "יש לה קטע, כאילו היא באה בהתנשאות" (קוקו ואור, האח הגדול 7, קשת, 2015-16)
    "זוגות של דתיים, הם לא שוכבים, נגיד, לפני חתונה. זה משהו שהוא כאילו, יש בזה קטע. זה מעצים מאוד את הרגע שאחרי." (ליאור לקטיה, חתונה ממבט ראשון עונה 5, קשת 12, יולי 2022)

    "ואני רואה שהם כאילו מרחרחים סביבי בקטע טוב" (טניה לשי חי, האח הגדול 7, קשת, 2015-16)


    "האמת היא שיותר מעניין אותי לראות את אימא שלי, זה קטע" (המהפך 5, מאקו)
    "כי הוא הכי מתלונן פה על קטע של ניקיון שהוא רוצה מקלחת" (רוסלנה מסבירה למה היא כתבה שטילטיל זקוק למקלחת. הישרדות הונדורס 2015, 25, רשת)
    "קצת וינטג', לא בקטע טוב" (המעצב מבקר את המלתחה של המשתתפת, המהפך 7, מאקו)
    השראה מאנגלית ל"לא בקטע טוב": "יש מכשירי האזנה בבית. סינקלר דופקת אותנו, ולא במובן הטוב" (המדריך לרוצח 2, פבר' 16, הוט 3)
    המראיינת: "באיזה קטע?" ("חדשות הבידור", 25.1.16, הוט בידור ישראלי)
    טילטיל: "יש לי את זה, יש לי את הקטע של ההנחיה" (הישרדות הונדורס 2015, רשת)
    גורי אלפי: "יש לך שני ילדים, נכון?" ערן זרחוביץ': שני ילדים בקטע מטורף" (היום בלילה1 6, קשת)
    "כל הפינה שלו, איך שהוא מדבר, אמרתי הכנות, הבוטות, זה קטע" (ארבל קינן על שי חי, האח הגדול 7, מאקו)
    קסניה, אחרי ששי חי מחבק אותה: "זה כבר יותר מדי בשבילי, בוא נשאיר את זה ככה". שי חי: "באיזה קטע?" (משחקים את הסצנה בין קסניה לשי חי, האח הגדול 7 9, קשת)
    "שזה קטע, כי אף אחד לא מגיע לשם בעצם חוץ מבעלי הבית" (נועה תשבי למעצב שמספר שכולם רוצים שחדר השינה שלהם יהיה הכי גדול. החיים עפ"י נועה תשבי 9, קשת)
    "מה הקטע שלך איתה?" (what is your deal with her?) (המדריך לרוצח 2, הוט)
    "אני אוציא את הקטע הכיפי שלו (של שי חי - ע.ק.), של השטויות" (חדשות הבידור, ינו' 16)
    "אנחנו מחמירים עם המדינה, אנחנו מסלימים עם המדינה. לא שהיא מסלימה בקטע רע, כן? חלילה". (ערן זרחוביץ' על העונה החדשה של ארץ נהדרת, חדשות הבידור, ינו' 16, הוט)
    "באיזה קטע אתה מעדכן אותה (את לירון) על המעשים שלנו ועל התכנונים שלנו? לא הבנתי, באיזה קטע?" (רוסלנה למושיקו בהישרדות, רשת, חדשות הבידור, ינו' 16, הוט)
    "החברים מ'מה קשור' כבר היו שם לפניו (לפני ציון ברוך) בקטע של האבהות" (חדשות הבידור, נוב' 15, הוט)
    "זה בקטע טוב" (דודו לאור, אחרי שבחר בה כדיירת שלדעת הגולשים היא הכי סכסכנית בבית. משחקי האח 6, מאקו)
    "חלילה, מה, אמרתי לך את זה בקטע רע?" (כוכבי לטילטיל, אחרי שאמר שהוא צמוד לרוסלנה, הישרדות הונדורס 2015, 26, רשת)
    "אבל אומרים לי את זה (שאני דומה לאושרי כהן) וזה קטע" (חדשות הבידור, דצמ' 15, הוט)
    מירה: "האמת שאני באופן אישי הכי אוהבת את האתרים האוסטריים". ארז שמול: "אז זהו, יש קטע באוסטריים. האוסטריים בדרך כלל יותר מיוערים, והרבה פעמים אנשים מעדיפים את הנוף הזה מאשר את הנוף המדברי, המושלג הזה" (החיים על פי נועה תשבי, 12, מאקו)
    "היא בקטע של פיות" (נועה תשבי, החיים על פי נועה תשבי, קשת, פבר' 16)
    "לא, גם יש לה קטע איתך" (רותם סלע לאסי עזר על המתמודדת שפעם ביקשה להצטלם עם אסי עזר והוא לא נענה לה. הכוכב הבא 3, פבר' 16, קשת מאקו)

    ריבי לשירי: "דיר באלאק דוּט, אם אני מגלה שאת דופקת לי פה קטע דוט קטע אני לועסת לך את הוודג'" (מטומטמת, הוט)
    ריבי לשירי: "דיר באלאק דוּט, אם אני מגלה שאת דופקת לי פה קטע דוט קטע אני לועסת לך את הוודג'" (מטומטמת, הוט)

    באבא, אחרי שריבי מודיעה לו שהאיש שהם עמדו לעשות איתו עסקה נעלם ושאין עסקה: "באיזה קטע נעלם?" (מטומטמת 3, הוט)
    באבא, אחרי שריבי מודיעה לו שהאיש שהם עמדו לעשות איתו עסקה נעלם ושאין עסקה: "באיזה קטע נעלם?" (מטומטמת 3, הוט)

    עמית קאפח מספרת לרותם סלע ואסי עזר שבתחילת ההיכרות בינה לבין ינון, מי שהפך להיות בעלה, כשביקש שתאשר אותו כעוקב באינסטגרם היא לא אישרה: "לא בקטע של דת או הלכה, פשוט אני לא מאשרת בנים שאני לא מכירה" (הכוכב הבא 9, מאקו, 2022)
    עמית קאפח מספרת לרותם סלע ואסי עזר שבתחילת ההיכרות בינה לבין ינון, מי שהפך להיות בעלה, כשביקש שתאשר אותו כעוקב באינסטגרם היא לא אישרה: "לא בקטע של דת או הלכה, פשוט אני לא מאשרת בנים שאני לא מכירה" (הכוכב הבא 9, מאקו, 2022)
    לירז לנתי בכעס, אחרי שהיא אומרת לו שהיא מתכוונת לעבור מהדירה בתל אביב שבה הם גרים ביחד: "באיזה קטע לעבור מתל אביב, נתי? באיזה קטע?" (מטומטמת, הוט)
    לירז לנתי בכעס, אחרי שהיא אומרת לו שהיא מתכוונת לעבור מהדירה בתל אביב שבה הם גרים ביחד: "באיזה קטע לעבור מתל אביב, נתי? באיזה קטע?" (מטומטמת, הוט)

    בשיחה מתוחה בין שירי ולירז, לירז מחייך אחרי ששירי מזכירה את "ברייקינג באד" (הסדרה "שובר שורות") והוא מבין איך להפחיד את ריבי: "בוא'נה". שירי: "מה?". לירז: "בת זונה את. את בת זונה". שירי מחייכת: "באיזה קטע?"
    בשיחה מתוחה בין שירי ולירז, לירז מחייך אחרי ששירי מזכירה את "ברייקינג באד" (הסדרה "שובר שורות") והוא מבין איך להפחיד את ריבי: "בוא'נה". שירי: "מה?". לירז: "בת זונה את. את בת זונה". שירי מחייכת: "באיזה קטע?" (מטומטמת, הוט)

    "דודי: איך קוראים לך?". שירי: "אני... אני לא בקטע". דודי: "שום קטע, סתם רוצה לדעת איך קוראים לך". (מטומטמת 1, הוט)

    לפני ש"קטע" נכנס לאופנה: "הרעיון הוא שאתה כאילו חוזר הביתה אחרי שאתם נפרדתם" (בובות 35, 2007-8, הוט וואלה)

    לפני ש"קטע" נכנס לאופנה: "חכי שנייה. כל העניין הוא, אנחנו קבענו לעוד כמה חודשים" (בובות 35, 2007-8, הוט וואלה)


    אין תגובות:

    הוסף רשומת תגובה

    שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.