יום ראשון, יולי 19, 2015

היוש

אקס פקטור 2, רשת TV

חופית (נכנסת הביתה): היי.
אפיק: ...
חופית: מה, מה קרה? למה אתה מסתכל עליי ככה?
אפיק: את כועסת עליי?
חופית: לא. למה אתה חושב שאני כועסת עליך?
אפיק: כי אמרת "היי".
חופית: אז מה, כבר אסור להגיד "היי"?
אפיק: לא שאסור, אבל אני מכיר אותך, אם את לא אומרת "היוש" זה סימן לא טוב.
חופית: ...
אפיק: נראה לי שהפסקת לאהוב אותי.
חופית: נו באמת...
אפיק: אולי יש לך מישהו אחר...
חופית: אפיק, אל תגזים. 
אפיק: אפיק? איפה "אפיקוש"?  
חופית: אפיק די...
אפיק: עוד פעם "אפיק". אולי את כבר לא רוצה להתחתן איתי...
חופית: אפיק אם אתה ממשיך ככה אני הולכת.
אפיק: זהו, את כבר לא רוצה אותי.
חופית: טוב, אני הולכת, ביי!
אפיק (צועק): את רואה? לא אמרת "ביוש".
(הדלת נטרקת)
אפיק: יאללה יאללה, ילדה קטנה של אינסטוש שלא התבגרה מהבת מצווש. לכי לאימוש ואבוש שלך.

 

היוש (היי), ביוש (ביי), אימוש (אימא), אבוש (אבא), סבתוש (סבתא), בת מצווש (בת מצווה), אינסטוש (אינסטגרם) וכו'
הסיומת "וש", הנהוגה בישראל ומוצמדת לשם הפרטי להבעת חיבה  (עומריקוש, אמירוש, מרגליתוש), הורחבה למילים רבות אחרות  בהשראת דמותה של קשת ליבליך מהתוכנית "ארץ נהדרת" (קשת) עונה 8 (2011), בגילומה של שני כהן. קשת - ילדה בגיל בת מצווה, מפונקת, תובענית וילדותית, מרוכזת בעצמה ובמסיבת בת המצווה שלה - נוהגת להצמיד את הסיומת הזאת כמעט לכל מילה, ובייחוד לצמד המילים "בת מצווה". 


היוש, ביוש
  • משדרים מסר של קלילות, עליצות, מצב רוח טוב ומשועשע
  • היוש - משדר גם שמחה והתלהבות מהמפגש
  • הפגנת שליטה בשפה החדשה

אימוש, אבוש, סבתוש
הבעת אהבה לאימא, אבא וסבתא

בת מצווש, אינסטוש
נאמר / נכתב בנימה מבודחת.
לעיתים "בת מצווש" מרמזת על הפקה מושקעת, יקרה ותובענית לאירוע נוצץ של מסיבת בת המצווה לבת.


אני לא מאמינה שאתמול הייתה הבת מצווש שלי ואני לא זוכרת כלום" (קשת ליבליך בגילומה של שני כהן, ארץ נהדרת עונה 8, קשת, אפריל 2011)

"אבוש! אבוש!" (חלומות מפלסטיק 4, הוט בידור ישראלי)
"ראינו את התמונות שלך באינסטוש" (חדשות הבידור, הוט בידור ישראלי)
"ביי אימוש". -"ביי". (אקס פקטור 2, פרק 6, רשת TV)
"היי, היוש" (האח הגדול VIP 2, תכנית 7, קשת)
"היוש" (מלחמת המינים 3.7.15, רשת)
"ביוש" (שירי מימון, אקס פקטור 2, רשת TV)

סבתא של בן: "מתי החתונה?" בן: "הייתה כבר, סבתוש" (חתונה ממבט ראשון, עונה 5, מאקו, יולי 2022)


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.