יום רביעי, דצמבר 23, 2015

מלא


במסעדה, אחרי שמסיימים לאכול את ארוחת הערב:


היא: וואו מאמי, מה זה, יש כאן מלא אוכל.
הוא: כן, אוכל טעים.
היא: ומלא אנשים.
הוא: כן, זאת מסעדה נחשבת. את יודעת כמה פעמים התקשרתי להזמין ואמרו לי שאין מקום?
היא: כמה?
הוא: מלא פעמים.
היא: כזה אוכל אני רוצה בחתונה שלנו.
הוא: ...
היא: מאמי אל תעשה ככה עם העיניים. אתה יודע שאנחנו ביחד כבר מלא מלא זמן...
הוא: כן...
היא: ואני אוהבת אותך מלא.
הוא: גם אני אוהב אותך מלא.
היא: ואני אוהבת איך שאתה מביע אליי מלא רגש, במלא צורות, מלא דרכים.
הוא: אני נותן לך מלא מלא מלא אהבה.
היא: כן אבל מה עם החתונה?
הוא: אוי, כבר דיברנו על זה מלא. אמרנו שקודם מסיימים את הלימודים.
היא: כן, אבל אני מתה לזה כבר מלא זמן. אני חולמת על מלא פרחים בחתונה, ומלא מלא אוכל...
הוא: את יודעת שזה מלא כסף. זוגות בגיל שלנו לא צריכים להתחתן כל כך מהר.
היא: למה? אני ראיתי מלא.
הוא: מה מלא.
היא: מאמאל'ה? מאיפה הבאת לי את זה עכשיו?
הוא (מזמין את החשבון): טוב, נמאס לי.
היא: רגע, תגמור את הקינוח.
הוא: אני כבר מלא.

מתוך "זאת היתה שנה וואו", התפרסם בהארץ ב-23.12.2015; ומתוך "כאילו, ההורים שלי גרושים", התפרסם בהארץ ב-2.10.2016

אל תאמרו "הרבה", "המון", "מאוד" - זה רציני, זה סתמי, זה משעמם. אמרו: "מלא מלא מלא". "מלא" היא שפה של ילדים, אבל כשעברי לידר אומר "האמת היא שיש לכן מלא מלא אומץ", הוא אומר את זה עם ביטחון עצמי של בוגר שמרשה לעצמו לדבר בשפה שלקוחה מעולמם של ילדים. "מלא" זה צעיר, זה מיוחד, זה דינמי, יש בו תעוזה וקלילות. הילדותיות שב"מלא" היא ניגוד לאישיות הבוגרת שבו, ובכך היא מדגישה אותה. 

מלא: "1. מכיל בכל קיבולו, תפוס כולו, מחזיק בתוכו עד גדותיו: ... כָּל-הַנְּחָלִים הֹלְכִים אֶל-הַיָּם, וְהַיָּם אֵינֶנּוּ מָלֵא (קֹהלת א ז)...

2. שיש לו הרבה: ... וִיהוֹשֻׁעַ בִּן-נוּן מָלֵא רוּחַ חָכְמָה (דברים לד ט). 'אֲנִי מְלֵאָה הָלַכְתִּי, וְרֵיקָם הֱשִׁיבַנִי ה'' (רות א כא).

3. שמן, בעל איברים מגודלים: הֲדוּרַת-קוֹמָה, חֲסִינַת-גּוּף וּמְלֵאַת-חָזֶה (סוקולוב, במראות 58). בְּלוֹנְדִּינִית זְקוּפִית וּמְלֵאָה עִם עֵינַיִם טוֹבוֹת (עגנון, אורח 390)..."

(מילון אבן שושן המלא)
"עברתי מלא מלא מקומות בחיים" (משתתף באקס פקטור, רשת, 2015)

"כשאני הייתי ילד הייתי צופה בערוץ הילדים מלא" (טום באום, חדשות הבידור, הוט, יולי 2015)

"כן, אבל אני מת לזה כבר מלא זמן" (טום באום, בא לחדש לכם, רשת, ספט' 2015)

"חבר'ה, תנו מלא מלא מלא אהבה לעדי" (טום באום, בא לחדש לכם, רשת, ספט' 2015)

"יאללה, יש לי מלא דברים לקנות" ("איט גירלס" בתוך חדשות הבידור, הוט, יולי 2015)

-"בטח כמה משפטי פתיחה מטומטמים אתן שומעות, נכון?". -"מלא". (מלחמת המינים, רשת, יולי 2015)

"מלא מלא מלא פלפלים" (לנה, משתתפת במאסטר שף, קשת, ינו' 2016)

"מלא פיליפינים אנחנו רואים" (רמי פורטיס, אקס פקטור2, רשת, יולי 2015)
"שיש לה מלא מלא מלא ילדים" (מיכל אנסקי, מאסטר שף 5, קשת יולי 2015)
"האמת, אני רואה שיש לכן מלא מלא אומץ" (עברי לידר, אקס פקטור2, רשת, יוני 2015)
"אבל מלא מלא מלא סיפוק וזה כיף" (מיכל אפשטיין, מאסטר שף 5, קשת, יולי 2015)

"מה זה, יש מלא אוכל" (מפגש זוגות, חתונה ממבט ראשון, עונה 5, מאקו, 2022)

"אנחנו אוהבים אותך, קאזם. אני אוהבת אותך מלא מלא" (החברים מעודדים את קאזם שהתבאס ממשימת החושך שנאלץ להטיל על דיאן, שמשמעותה - דיאן לא תוכל לראות את המשפחה ולקבל ממנה הודעות עד הודעה חדשה. האח הגדול עונה 4, רשת, 2022)

"אני אוהב אותך מלא, אחי, מלא, מלא, מלא." (נתנאל לשחף אחרי שהקריא מכתב מרגש מאביו. האח הגדול עונה 4, רשת, 2022)

"התגעגעתי אלייך מלא" (ליאור לקטיה. חתונה ממבט ראשון, עונה 5, מאקו, 2022)

"גם דיברנו על זה מלא" (החברות של רינת לרינת מתייחסות לשיחות שלהן לקראת החתונה. חתונה ממבט ראשון, עונה 5, מאקו, 2022)


החברים על מעיין: "היא מבקשת ממך ביטחון כרגע". בן: "יש לה מלא, היא לא צריכה לבקש ממני כלום." (חתונה ממבט ראשון, עונה 5, מאקו, 2022)
"הוא מביע אליי המון רגש, במלא צורות, מלא דרכים." (מעיין על בן בשיחה עם סבתא של בן. חתונה ממבט ראשון, עונה 5, מאקו, 2022)



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.