יום שבת, אוקטובר 20, 2012

מי ישמע


"מי ישמע אני בלשנית" פורסם בתפוז ב-20.10.2012; "1. מה קשור; 2. מי ישמע" פורסם בהארץ ב-28.1.2013

שמעתם על הצירוף בסלנג "מי ישמע"? לא שמעתם? אז תשמעו:

דוגמאות:

  • מי ישמע איזה פשע היא ביצעה?
  • אוי אוי אוי מי ישמע... קורה לכולם...
  • יאללה יאללה, מי ישמע רצחתי מישהו
  • כותבים על כל דבר פטנט, כאילו מי ישמע איזה פטנטים
  • איזה לקק... מי ישמע איזה גורו של הדמיות פורום הדמיה ואנימציה
  • מי ישמע, היא לא כזו יפה, מה היא עפה על עצמה
  • ז'אנר: דרמה (מי ישמע, ממש תכינו את הממחטות)
  • פתאום כולם פה מיתממים מאמינים גדולים. מי ישמע צדיקים אחד אחד
  • כולם נראים רציניים. מי ישמע אנחנו מגישי חדשות באולפן שישי
  • מי ישמע כמה אופציות יש לך, כולה מנו ספנות
  • מי ישמע חסר למדינות האלה כסף ומחצבים
  • מי ישמע אכלת מנת קרב לפני זה
  • מה קרה כל האתרים עושים כתבה על המבחן ריסוק. מי ישמע זה מדד.

תרגום:
אפשר לחשוב; איזו הגזמה/היסחפות/יומרנות; אעלק; כאילו; לא נכון; מי שישמע יחשוב כאילו זה ממש ככה, בעוד שזה ממש לא ככה.

"מי ישמע" הוא קיצור שמשתמשים בו בשפת הדיבור ובטוקבקים. במקום להגיד "מי שישמע את דבריך יחשוב כאילו… בעוד שזה ממש לא ככה" – מייעלים ומקצרים. 

שמתי לב שגם בצירוף "נראה לי" יש השמטה: "נראָה לי אני זז", ולא "נראה לי ש-אני" (הגיית האות א' בקמץ במקום בסגול היא חלק בלתי נפרד מהתופעה).

ראיתם איך הפכתי את הדיון לאקדמי? מי ישמע אני אבשלום קור. טוב, נראָה לי אני זזה.


אפשר לחשוב: "לא, כאילו מי ישמע. הוא אדון לעצמו? הוא לבד?" ("מפונקים", רשת, 2010)
"באה מעוני, מי ישמע, כמו בובה הלבשנו אותך, היה חסר לך פעם משהו?" ("אשתו של גיורא", נענע 10, 2015)
איזה מגוחך: "מי ישמע 'בת חסות'" (האסירה צוחקת על ג'קי שמספרת לה על בת החסות שלה. תרגום לסדרה "האחות ג'קי" עונה 7, 2015)
אפשר לחשוב: "למה? מה? מי שישמע" (האח הגדול VIP2, קשת, 2015)
אפשר לחשוב ש: "יאלה פלורי, מי ישמע רצת מרתון" (האח הגדול עונה 7, מאקו, 2015-16)

-"עלה מידע שקושר אותו למעבדת סמים שיחב"ל תפסו בכפר קאסם.". -"מעבדה, מי ישמע, כולה כמה עציצים" (מנאייכ עונה 2, כאן 11, 2022)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.