יום ראשון, יוני 14, 2015

להרים לו; מוריד

דינה, האח הגדול 4, רשת, 2022
דינה, האח הגדול 4, רשת, 2022

"חדשות הבידור" בהנחיית ירדן הראל:

ירדן הראל: אז אחרי ששדרגנו את המראה הנשי, מיטל ברונר כאן כדי להראות לנו את המראות המשודרגים של הגיי אייקונס.

מיטל ברונר: אני היום פה כדי להרים לקהילה.

ירדן: אוחתי, תרימי.

מיטל: "אוחתי תרימי", בול! אז אני לא יודעת אם אני אצליח להגיע למצעד, אז אני מקווה שזה ייחשב כהרמה לפחות של ה... כאילו, ברמת המצעד.

[...]

ירדן: ברונר, תודה רבה, תודה לך על ההרמה.

(חדשות הבידור 6, הוט, יוני 2015)

*****

"הכוכב הבא" 7: הזמר רותם כהן מתארח בתוכנית, מדבר עם רותם סלע ואסי עזר:

רותם סלע: רותם מה נשמע?

רותם כהן: מצוין.

רותם ס': אנחנו מתרגשים שאתה כאן.

רותם כ': איזה כיף, איזה כיף. (לאסי עזר): אהלן.

רותם ס': יש לך ריח ממש טוב.

רותם כ': תודה.

אסי: מה זה "ריח", אתה שפכת על עצמך חצי בקבוק בושם.

רותם כ' (מצביע על רותם): מרימה (מצביע על אסי): מוריד.

(הכוכב הבא 7, קשת, דצמ' 2019)

*****

"האח הגדול" 4: בין קאזם לבין נתנאל ודיאן היה ריב גדול.  במשימת התנ"ך קאזם נבחר להיות בדמות הנחש מסיפור אדם וחוה, והוא זה שקובע על מי להטיל את ה"מכות". בר צוחקת איתו ואומרת לו שנחש מכיש, וקאזם אומר שנחש יכול לנקום. דיאן שומעת ולא מרוצה. במהלך היום בר שמה לב שדיאן לא מדברת איתה. היא פונה אליה ושואלת אותה מה קרה:

[...]

דיאן: אני לא אוהבת שאת מתסיסה אותו (את קאזם) ואומרת לו "בסדר, אז מה, נחש מכיש". מה שאת לא מבינה זה איך שזה נראה ואיך שהוא מקבל את זה בתור כאילו...

בר: הוא כאילו מקבל את זה כאילו אני מעלה אותו.

דיאן: מאוד.

בר: אוקי, לא יקרה.

[...]

דיאן: נפגענו (אני ונתנאל) מאוד, מאוד. אנחנו מרגישים שאת כביכול מרימה לו, ואז כאילו באה לדבר איתנו ואז עוד פעם איתו, זה מה שאנחנו מרגישים. 

(האח הגדול 4, רשת, 2022)


*****

"האח הגדול" 4: דניאל ואילנה זוג בבית האח. לאחרונה דניאל אומר לאילנה דברים שמפריעים לו בקשר. הם מדברים כמה פעמים, ובשיחה הנוכחית אילנה אומרת לו איך היא מרגישה:

אילנה: אני מרגישה שכבר מאוד קשה לי. אני כל הזמן מרגישה שאני רק מרימה לך ואתה רק מוריד לי.

דניאל: אוקי.

אילנה: אז אני חושבת שאתה צריך קצת זמן עם עצמך, כי אני לא עושה שום דבר לא בסדר.

דניאל: אני אף פעם לא אמרתי לך שאת עושה משהו לא בסדר.

אילנה: "את לא דעתנית", "את מדברת רק על ציפורניים", "את שותקת", "אני לא מרגיש מספיק", "קשה לי עם זה". אני לא יכולה לשמוע את זה יותר, באמת.

דניאל: אוקי.

אילנה: כי בחיים שלי אף פעם לא שמעתי מה שאני שומעת ממך. בחיים. [...] ואתמול פשוט חשבתי על זה ואמרתי "אילנה, תתעוררי, מה יש לך?" אני בקשר שלי תמיד חזקה, תמיד המילה שלי קובעת, אין מצב שאני מרגישה שמורידים ממני. כל הזמן רק מעלים, ופה אני מרגישה הפוך לגמרי. אני איתך מאוד מאוד חלשה, מאוד, שאני לא רגילה להיות ככה בחיים שלי. 

(האח הגדול 4, רשת, 2022)


להרים לו / לעצמו
להעלות אותו; להרים את מצב הרוח שלו; לתת לו הרגשה טובה; לגרום לו להרגיש אהוב, חשוב, מוצלח; לפרגן לו; להחמיא  לו; להלל אותו; להריע לו; לפאר אותו; לשבח אותו; לטפח את האגו שלו; לטפוח לו על השכם; להבליט אותו; לפרסם אותו; למנף אותו; להחזיק ממנו; לשמח אותו; להלהיב אותו; לתמוך בו; לעודד אותו; לחזק אותו; לתת לו מוטיבציה; לעוף עליו

מוריד
מוריד אותו; מוריד את ההתלהבות; מוריד את האנרגיות; מוריד את המוטיבציה; פוגע; מאכזב; מבאס; מחליש; מכבה; שובר את רוחו; פוגע באמונה העצמית; מקטין

המעצבת טובה חסין (טובהל'ה) לבתה המעצבת נעמה חסין: "לא, אני רוצה להרים לך כי זה כל כך יפה." (6 אימהות 2, רשת, 2015)
"6 אימהות" 2: המעצבת טובה חסין (טובהל'ה) אומרת לבתה המעצבת נעמה חסין: "לא, אני רוצה להרים לך כי זה כל כך יפה." (6 אימהות 2, רשת, 2015)


מיטל, חדשות הבידור: "אני היום פה כדי להרים לקהילה." (חדשות הבידור, הוט בידור ישראלי, יוני 2016)
"חדשות הבידור": מיטל: "אני היום פה כדי להרים לקהילה." (חדשות הבידור, הוט, יוני 2016)
"חדשות הבידור": המרואיינת: "אני נותנת לעצמי פה מחמאה על הדרך", המראיין: "כן, הרמת לעצמך". "הרמתי לעצמי" (חדשות הבידור, הוט, יוני 2015)
רוסלנה: "את באמת חיה בסרט שמפחדים ממך, את מאוד מרימה לעצמך". לירון: "את לא רוצה לקבל... אני מרשה לעצמי, אחרי מה שעברתי אני מרשה לעצמי להגיד את זה". רוסלנה: "אז תרימי לעצמך, לא אנחנו נרים לך" (הישרדות הונדורס, רשת, 2015)
"הישרדות" הונדורס: רוסלנה: "את באמת חיה בסרט שמפחדים ממך, את מאוד מרימה לעצמך". לירון: "את לא רוצה לקבל... אני מרשה לעצמי, אחרי מה שעברתי אני מרשה לעצמי להגיד את זה". רוסלנה: "אז תרימי לעצמך, לא אנחנו נרים לך" (הישרדות הונדורס, רשת, 2015)
רוסלנה על טילטיל: "ואין ספק שאני כן עוזרת לו באיזשהו מקום לאזן אותו ולקחת דברים בפרופורציות, ומרימה לו" (הישרדות הונדורס, רשת, 2015)
"הישרדות" הונדורס: רוסלנה על טילטיל: "ואין ספק שאני כן עוזרת לו באיזשהו מקום לאזן אותו ולקחת דברים בפרופורציות, ומרימה לו" (הישרדות הונדורס, רשת, 2015) 
רוסלנה על בעלה אז, אייל גולן: "מבחינה ציבורית תמיד מדביקים משהו לאייל כדי לפרסם משהו, שיהיה יותר מעניין, או כדי להרים למישהו אחר." (חדשות הבידור, הוט, אוג' 2015)
"חדשות הבידור": רוסלנה על בעלה אז, אייל גולן: "מבחינה ציבורית תמיד מדביקים משהו לאייל כדי לפרסם משהו, שיהיה יותר מעניין, או כדי להרים למישהו אחר." (חדשות הבידור, הוט, אוג' 2015)
מושיק על הודא: "צריך קצת להרים להודא" (הישרדות הונדורס, רשת, 2015)
"הישרדות" הונדורס: מושיק אומר על הודא: "צריך קצת להרים להודא" (הישרדות הונדורס, רשת, 2015)

רון אלוף: "הישרדות זה משהו שנורא הרים לקריירה שלי" (חדשות הבידור, הוט, דצמ' 2015)
"חדשות הבידור": רון אלוף מדבר בריאיון על השתתפותו ב"הישרדות": "הישרדות זה משהו שנורא הרים לקריירה שלי" (חדשות הבידור, הוט, דצמ' 2015)

"חדשות הבידור": רון אלוף מדבר בריאיון על השתתפותו ב"הישרדות": "וזה מרים לי ברמות וכיף לי להיות בהרגשה הזו" (חדשות הבידור, הוט, דצמ' 2015)

"הכוכב הבא" 7: הזמר רותם כהן מצביע על רותם סלע שאמרה לו שיש לו ריח טוב: "מרימה". מצביע על אסי עזר שאמר לו שהוא שפך על עצמו חצי בקבוק בושם: "מוריד(הכוכב הבא 7, מאקו, 2019)


"הכוכב הבא" 9: לפני האודישן אריאל שאול מתראיינת אצל אסי ועזר ורותם סלע ומספרת על אביה: "ושלחתי לאבא שלי סרטון כי אני חולה על זה שהוא מחמיא לי, אני מתה על זה. הוא תמיד מרים לי וזה, לשמיים." (הכוכב הבא 9, מאקו, 2022)
"הכוכב הבא" 9: לפני האודישן אריאל שאול מתראיינת אצל אסי ועזר ורותם סלע ומספרת על אביה: "ושלחתי לאבא שלי סרטון כי אני חולה על זה שהוא מחמיא לי, אני מתה על זה. הוא תמיד מרים לי וזה, לשמיים." (הכוכב הבא 9, מאקו, 2022)


"האח הגדול" 4. נתנאל בהצהרת אהבה לדיאן: "את רק מחזקת אותי ורק מרימה לי ורק גורמת לי לאהוב את עצמי יותר." (האח הגדול 4, רשת, 2022)
"האח הגדול" 4. נתנאל בהצהרת אהבה לדיאן: "את רק מחזקת אותי ורק מרימה לי ורק גורמת לי לאהוב את עצמי יותר." (האח הגדול 4, רשת, 2022)

"האח הגדול" 4. נתנאל לדיאן: "יש לי הרבה פחד כזה שפתאום בגלל משהו שאני אעשה או התנהגות שאני אעשה זה יוריד לך." (האח הגדול 4, רשת, 2022)
"האח הגדול" 4. נתנאל לדיאן: "יש לי הרבה פחד כזה שפתאום בגלל משהו שאני אעשה או התנהגות שאני אעשה זה יוריד לך." (האח הגדול 4, רשת, 2022)

"האח הגדול" 4: בריב בין קאזם ואופק, קאזם מטיח באופק מילים שפגעו בו ושמהן הוא הבין שקאזם כיוון לילדותו שבה הוא ספג חרם חברתי. טליה, חברה טובה של אופק בבית, הבינה שקאזם התכוון לדברים אחרים. אופק לא מוכן לשמוע וכועס עליה. מבחינתו היא מצדדת בקאזם. בחדר הארונות הוא אומר לה: "לכי תרימי לו קצת, שהוא לא ירגיש אדם רע." (האח הגדול 4, רשת, 2022)

"האח הגדול" 4: בריב בין קאזם ואופק, קאזם מטיח באופק מילים שפגעו בו ושמהן הוא הבין שקאזם כיוון לילדותו שבה הוא ספג חרם חברתי. טליה, חברה טובה של אופק בבית, הבינה שקאזם התכוון לדברים אחרים. אופק לא מוכן לשמוע וכועס עליה. מבחינתו היא מצדדת בקאזם. בחדר הארונות הוא אומר לה: "לכי תרימי לו קצת, שהוא לא ירגיש אדם רע." (האח הגדול 4, רשת, 2022)


"האח הגדול" 4: אילנה מדברת עם דניאל על מה שהיא מרגישה בקשר הזוגי ביניהם: "אני מרגישה שכבר מאוד קשה לי. אני כל הזמן מרגישה שאני רק מרימה לך ואתה רק מוריד לי. 'את לא דעתנית', 'את מדברת רק על ציפורניים', 'את שותקת', 'אני לא מרגיש מספיק', 'קשה לי עם זה'. אני לא יכולה לשמוע את זה יותר, באמת. כי בחיים שלי אף פעם לא שמעתי מה שאני שומעת ממך. בחיים. [...] אני בקשר שלי תמיד חזקה, תמיד המילה שלי קובעת, אין מצב שאני מרגישה שמורידים ממני. כל הזמן רק מעלים, ופה אני מרגישה הפוך לגמרי. אני איתך מאוד מאוד חלשה, מאוד, שאני לא רגילה להיות ככה בחיים שלי."  (האח הגדול 4, רשת, 2022)
"האח הגדול" 4: אילנה מדברת עם דניאל על מה שהיא מרגישה בקשר הזוגי ביניהם: "אני מרגישה שכבר מאוד קשה לי. אני כל הזמן מרגישה שאני רק מרימה לך ואתה רק מוריד לי. 'את לא דעתנית', 'את מדברת רק על ציפורניים', 'את שותקת', 'אני לא מרגיש מספיק', 'קשה לי עם זה'. אני לא יכולה לשמוע את זה יותר, באמת. כי בחיים שלי אף פעם לא שמעתי מה שאני שומעת ממך. בחיים. [...] אני בקשר שלי תמיד חזקה, תמיד המילה שלי קובעת, אין מצב שאני מרגישה שמורידים ממני. כל הזמן רק מעלים, ופה אני מרגישה הפוך לגמרי. אני איתך מאוד מאוד חלשה, מאוד, שאני לא רגילה להיות ככה בחיים שלי."  (האח הגדול 4, רשת, 2022)

"האח הגדול" 4: במסגרת המשימה, הדיירים חולקו לשתי קבוצות ואילנה ודניאל נבחרו להיות בצמד דו קרב שבו הם מראיינים זה את זה. דניאל שאל את אילנה אם היא הייתה יכולה לחזור בזמן, האם היא הייתה בקשר איתו?. אילנה משיבה שפה בבית - לא, ואומרת:  "בהתחלה, הרגש הזה שהיה לי הוא באמת היה אמיתי וניסיתי באמת לעשות כל הזמן טוב, טוב, טוב, טוב, לתת את המקסימום שלי, ואתה היית, מרגישה איתך כאילו אני יורדת למטה. 'את טובה, את זה - אבל...'. כל הזמן ה'אבל' הזה שהוא היה מפריע לי בראש, מנדנד לי בראש, בלילות הייתי חושבת: אני כל הזמן מרימה לך, אתה אומר לי בסוף 'אבל'." (האח הגדול 4, רשת, 2022)
"האח הגדול" 4: במסגרת המשימה, הדיירים חולקו לשתי קבוצות ואילנה ודניאל נבחרו להיות בצמד דו קרב שבו הם מראיינים זה את זה. דניאל שאל את אילנה אם היא הייתה יכולה לחזור בזמן, האם היא הייתה בקשר איתו?. אילנה משיבה שפה בבית - לא, ואומרת:  "בהתחלה, הרגש הזה שהיה לי הוא באמת היה אמיתי וניסיתי באמת לעשות כל הזמן טוב, טוב, טוב, טוב, לתת את המקסימום שלי, ואתה היית, מרגישה איתך כאילו אני יורדת למטה. 'את טובה, את זה - אבל...'. כל הזמן ה'אבל' הזה שהוא היה מפריע לי בראש, מנדנד לי בראש, בלילות הייתי חושבת: אני כל הזמן מרימה לך, אתה אומר לי בסוף 'אבל'." (האח הגדול 4, רשת, 2022)


"האח הגדול" 4: באספת דיירים, הדיירים הוותיקים התבקשו לכתוב ולתאר בפני כולם על ההתרשמות שלהם מהדיירים החדשים. בר מדברת על דנה: "דנה, רוצה קצת להרים לך, את קצת מזכירה לי אותי לפני כמה שנים [...] אבל בפנים לב גדול, נתינה אינסופית, את ילדה נדירה. באמת, מיומיים אני יכולה להגיד לך שאת לגמרי נותנת לי תחושה של בית ועבורי זה חשוב פה". דנה דומעת: "אני מתרגשת." (האח הגדול 4, רשת, 2022)
"האח הגדול" 4: באספת דיירים, הדיירים הוותיקים התבקשו לכתוב ולתאר בפני כולם על ההתרשמות שלהם מהדיירים החדשים. בר מדברת על דנה: "דנה, רוצה קצת להרים לך, את קצת מזכירה לי אותי לפני כמה שנים, אולי אפילו גם קצת עכשיו, של הרבה כאלה (עושה תנועות חזקות בידיים), אבל בפנים לב גדול, נתינה אינסופית, את ילדה נדירה. באמת, מיומיים אני יכולה להגיד לך שאת לגמרי נותנת לי תחושה של בית ועבורי זה חשוב פה". דנה דומעת: "אני מתרגשת." (האח הגדול 4, רשת, 2022)
"האח הגדול" 4: במשימת התנ"ך, המשימה של "בני ישראל" הייתה ללכת ב"מדבר" עד שיגיעו ל-40 ק"מ. במסגרת משימה סודית, דינה ושרין היו צריכות למצוא דרכים שימנעו מהם להגיע ל-40 ק"מ, ולכן הן אמרו לדיירים משפטים כמו: "זה לא בריא ללכת כל כך הרבה"; "מרינה בקושי עומדת, בסוף יפנו אותך באמבולנס למיון"; "את חושבת שתסיימי? היום? לא נראה לי"; "שרון אני רואה שאתה לא מרגיש טוב", ועוד. נתנאל אומר לה: "דינה, דינה, אנחנו רוצים שתרימי, אל תורידי אותנו". דינה: "אני לא מורידה". נתנאל: "את מורידה, כל אחד 'לא מרגיש טוב'. כולם מרגישים ממש מצוין". שרין: "נתנאל זה ממש לא מוריד, אנחנו מאוד מתחשבים בכם, זה בכלל לא מוריד". נתנאל: "זה מוריד, חיים שלי. אל תתחשבו, אנחנו רוצים לסיים את המשימה". שחף לנתנאל: "כוונה טובה, אבל זה פוגע גם בנו וגם בהן." (האח הגדול 4, רשת, 2022)
"האח הגדול" 4: במשימת התנ"ך, המשימה של "בני ישראל" הייתה ללכת ב"מדבר" עד שיגיעו ל-40 ק"מ. במסגרת משימה סודית, דינה ושרין היו צריכות למצוא דרכים שימנעו מהם להגיע ל-40 ק"מ, ולכן הן אמרו לדיירים משפטים כמו: "זה לא בריא ללכת כל כך הרבה"; "מרינה בקושי עומדת, בסוף יפנו אותך באמבולנס למיון"; "את חושבת שתסיימי? היום? לא נראה לי"; "שרון אני רואה שאתה לא מרגיש טוב", ועוד. נתנאל אומר לה: "דינה, דינה, אנחנו רוצים שתרימי, אל תורידי אותנו". דינה: "אני לא מורידה". נתנאל: "את מורידה, כל אחד 'לא מרגיש טוב'. כולם מרגישים ממש מצוין". שרין: "נתנאל זה ממש לא מוריד, אנחנו מאוד מתחשבים בכם, זה בכלל לא מוריד". נתנאל: "זה מוריד, חיים שלי. אל תתחשבו, אנחנו רוצים לסיים את המשימה". שחף לנתנאל: "כוונה טובה, אבל זה פוגע גם בנו וגם בהן." (האח הגדול 4, רשת, 2022)

"האח הגדול" 4:  הדיירת החדשה לירן מציגה את עצמה לפני הכניסה לבית האח: "לא אכפת לי מה המשקל שלי. אני נראית טוב, בעיניי, אני שלמה עם עצמי". האח: "שאפו על הביטחון העצמי. תמיד היית כזאת?" לירן: "[...] שלא תטעה, עד היום יש קטעים של חוסר ביטחון או שיש איזושהי הערה שמורידה קצת. ברור שפוגעים בי." (האח הגדול 4, רשת, 2022)
"האח הגדול" 4:  הדיירת החדשה לירן מציגה את עצמה לפני הכניסה לבית האח: "לא אכפת לי מה המשקל שלי. אני נראית טוב, בעיניי, אני שלמה עם עצמי". האח: "שאפו על הביטחון העצמי. תמיד היית כזאת?" לירן: "[...] שלא תטעה, עד היום יש קטעים של חוסר ביטחון או שיש איזושהי הערה שמורידה קצת. ברור שפוגעים בי." (האח הגדול 4, רשת, 2022)
"האח הגדול" 4:  לירן מודחת מבית האח ויוצאת לבמה. המנחה גיא זוארץ: "קהל יקר, בואו נשמע אתכם מרימים ללירן." (הכתובית לא במקור. האח הגדול 4, רשת, 2022)
"האח הגדול" 4:  לירן מודחת מבית האח ויוצאת לבמה. המנחה גיא זוארץ: "קהל יקר, בואו נשמע אתכם מרימים ללירן." (הכתובית לא במקור. האח הגדול 4, רשת, 2022)

"האח הגדול" 4: בין קאזם לבין נתנאל ודיאן היה ריב גדול. במשימת התנ"ך קאזם נבחר להיות בדמות הנחש מסיפור אדם וחוה, והוא זה שקובע על מי להטיל את ה"מכות". בר צוחקת איתו ואומרת לו שנחש מכיש, וקאזם אומר שנחש יכול לנקום. דיאן לבר: "נפגענו (אני ונתנאל) מאוד, מאוד. אנחנו מרגישים שאת כביכול מרימה לו, ואז כאילו באה לדבר איתנו ואז עוד פעם איתו." (האח הגדול 4, רשת, 2022)




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.