יום שבת, יוני 06, 2015

איני (בני ציפר)

אקס פקטור, רשת

פורסם לראשונה באתר עריכה לשונית וב"תפוז" ב-4.7.2010

מדי פעם אני מציצה בבלוג של בני ציפר בהארץ, המכונה "לא בבית ציפרנו". מצד אחד יש תחושה שציפר רוצה שנחשוב שהוא כותב חופשי מה שבא לו, בכתיבה שלא עושה חשבון ושמטיחה לנו את האמת בפרצוף, תוך שרבוב מילים של סלנג:
  • "יאללה יאללה. עוד מעט, כל אמא שהתינוק שלה לא התקבל לפעוטון מסוים, תפנה לבג"ץ. מה זה פה?";
  • "זו תהיה די פאדיחה לא לקבל את הפרס".
  • "הלך עלי".
  • "יעני בשביל להראות לצופים הישראלים"

מצד שני, בנשימה אחת מורגשת בבירור עריכה לשונית שמקלקלת את הרושם הזה והופכת את הבלוג, שמתיימר להיות חצוף, רענן וקליל, למייגע וארכאי. ואני לא מתכוונת רק לפסיקים שעוצרים את שטף הקריאה:

"יאללה יאללה. עוד מעט, כל אמא שהתינוק שלה לא התקבל לפעוטון מסוים, תפנה לבג"ץ";
"כמובן, שבברלין קראתי על כך באתר האינטרנט של הארץ"; "כמובן, שכל אלה חלומות באספמיה" (כשהביטוי קצר אין חובה להפריד אותו בפסיקים; כמו כן, הכללים מבחינים בין כַּמּוּבָן - שאחריה לא באה ש' השעבוד, לבין מוּבָן), אלא גם לאיני הזה:

  • "ואיני רוצה להיכנס לזה עכשיו";
  • "איני טוען שכל ההומואים בארץ הם קונפורמיסטים";
  • "אבל איני מסכים";
  • "שבסך הכל איני מבייש אותם, לא כן?"

אקס פקטור, רשת
"מחנה האימונים אינו מבוסס על חברות" (אקס פקטור, רשת)
יאללה יאללה, די עם ה"איני" הזה. זה לא מתאים לבלוג שמתיימר להיות משהו קצת שונה.

*****************
הערות:
1. במאמר שפרסמו רות אלמגור-רמון וקרן דובנוב ("במה שוללין ובמה אין שוללין" - על שלילת הנשוא הבינוני הקודם לנושא", אקדם 39, תמוז תשס"ט) הן מתירות בהקשרים מסוימים את השלילה ב"לא" גם כשלילה לבינוני.
2. ייתכן שתמצאו את "איני" בכמה ממאמריי. ברובם אני כבר לא משתמשת בזה.



תגובות בתפוז:
 אני מתאפקת ולא כותבת לך שאני אישית 
גגג האחת ו04/07/2010 12:35
סבורה שהבלוג שלך בכלל, והרשומה הזו בפרט הם ממש אחלה.
אני מתאפקת גם כדי להמנע מלהרגיזך, וגם כי במקרה זה אני ממש משוכנעת שזו לא דעת יחיד כלל וכלל אלא נחלתם של רבים וטובים
רשומתך לגמרי מתחברת לי לרשומתי האחרונה שביקרה את הפלצנות לסוגיה. גם אני לא יכולה לשאת זאת
אז תודה רבה עינת, ושדיהיה לך שבוע מצויין
♥ 

 הסגנון הוא הבעיה הקטנה של הבלוג הזה 
365מעלות ו04/07/2010 12:47
הבעיה היותר גדולה היא התוכן: טיעונים שטחיים, נעדרי כל יושרה, שכל מטרתם לעורר פרובוקציה. 

 אני אישית 
motior ו04/07/2010 14:39
חשבתי מיד על מר ציפר מהסרטים המצוירים של ילדותי :-) 

 לא מכירה. מה שמוזר הוא שהוגים את 
המילים של עינת ו05/07/2010 07:12
שם המשפחה, כך הבנתי מראיונות איתו, tzifer. חשבתי שזה tzipar

 גם אני חשבתי ככה... 
motior ו07/07/2010 12:04
פרטים על מר ציפר שלי

 ככה היה כתוב : כמובן, שבברלין...? 
לשונאי10 ו04/07/2010 14:44
לפי זה ולפי דוגמות אחרות הבאת , אני לא בטוח בכלל שהבלוג שלו עובר עריכה
מובן שיש לומר ולכתוב `מובן שבברלין...`. או `כמובן, בברלין` (הסגר) או `מובן שבברלין..." (נשוא ופסוקית נושא). 

 כמובן, שכן :) 
המילים של עינת ו05/07/2010 07:10
דווקא יש סימנים רבים שמעידים על עריכה לשונית. כל ה"איני", "בייחוד" (מי שלא עורך לשון לא מקפיד על בייחוד ולא במיוחד במקרים שבהם זה נדרש) ועוד. 

°
 ערב טוב 
ל_ת 
מביאה ברכה ו04/07/2010 21:55
  
 על "כמובן ש" ידעתי 
תושב חוץ ו05/07/2010 16:10
ואני משתדל לא להוסיף את ה-ש`. 
אני גם משתדל לכתוב בצורה פשוטה ולא להתחכם, כי זה מזויף ועלול לגרום לטעויות
אני חוסך בפסיקים אבל עדיין יש לי הרבה


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.