יום שני, מאי 18, 2015

להכיל

האח הגדול: מי את רוצה שייכנס לבית?  שי מיקה: בא לי שייכנסו גברים שאוהבים להקשיב, שאוהבים להכיל, בא לי שיהיה לי פה חבר ממש טוב כזה. אנשים שאוהבים לעשות שמח, רגישים.  (האח הגדול 7, סודות מחדר האח 1, קשת)
"צריך לתת לילד מקום, להכיל אותו, לומר לו בעדינות: 'מה, אתה קוקסינל? שבע שנים יורים עליך קסאמים, תתרגל!'" (שבוע סוף - דוד קיגלר)


להכיל
מילה אופנתית בהשראת עולם הפסיכולוגיה והניו אייג'.
  • לספוג; לשאת/לסבול את זה; להתמודד עם זה; 
  • לעכל את זה; להאמין שזה קורה לי; להבין מה קורה; לדעת איך להגדיר/לתפוס/"לאכול" את זה.
  • להפוך את זה לחלק ממני; לקבל את חוקי המקום; להשלים עם זה; לאצור בפנים.
  • להיות בהתאמה בהרמוניה עם זה; להרגיש טוב ונוח עם זה;
  • לבטא יחס חם, קבלה, תמיכה, אהבה, סבלנות, הקשבה; לתת זמן ותשומת לב; לעודד; להתייחס יפה; לא להתעלם.
"קשה לי להכיל את זה" (ישי גרין, "מחוברים", הוט)
"אני חושבת שלא ידענו איך להכיל אותך, את דרשת תשומת לב כל הזמן" (החברות לאיילת סווטיצקי, מחברת הטרילוגיה "תחרה וצבע", חדשות שישי, ערוץ 10, 1.5.15)
"אם אמי רואה שאותו בן זוג לא יוכל להכיל את המקום, היא ישר מוציאה אותו מהמקום" (חדשות ערוץ 10, 26.6.15)
"הוא מאוד משרדי, הוא לא מכיל" (אור על חדר השינה שלהם. בא לחדש לכם5, 4, אוג' 15, רשת)
"הוא לא יכול להכיל את מה שבעיניך קליל, מובן וברור, אתה מבין?" (איציק זוהר לסתיו אחרי שישראל גודוביץ' כעס עליו במשימה, האח הגדול וי איי פי, 3, קשת)
"מקום מכיל ומחבק ואוהב" (היועצת, "זמן מיסטיקה" עונה 5, ערוץ 10)
"להכיל אותו, להיות שם בשבילו" (היועצת, "זמן מיסטיקה" עונה 5, ערוץ 10)
"לפעמים קשה לי להכיל את זה" (שלי הרמן, "מאסטר שף" עונה 3, קשת, מאקו)
"אני לא יודע להסביר את זה, אני לא יודע עוד להכיל את זה" (יובל, אחרי האודישן המוצלח, מאסטר שף 5, 4, מאקו)
"קשה לי להכיל את כל הטוב הזה פתאום, אני רגילה רק לרע" (לירון, הישרדות הונדורס 2015, פרק 18, רשת)
"כמה אני מתגעגעת לבת שלי, זה הרג אותי היום. הכל עלה לי יחד, לא יכולתי יותר, לא יכולתי להכיל את זה יותר" (ג'ני, אחרי שנכשלה במשימה וידעה שהיא לא תוכל לראות את הסרטון מהבית. הישרדות הונדורס 2015, פרק 23, רשת)
"למדתי איך להכיל" (אירית רחמים מתייחסת לביקורת על השמלה שלה במסיבת בר המצווה לבנה, הצינור, ינו' 16, ערוץ 10) 
"כי בא לי גבר שיכול להקשיב ולהכיל ושיהיה לו כוח אליי ולבנות פה בבית כי אין פה אף אחד שעושה את זה" (שי מיקה, האח הגדול 7, 15, קשת)
 _____________
"אייל שני; להכיל; מתרסק; כי מה?", הארץ, 11.1.2013

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.