יום שלישי, פברואר 14, 2012

הסגנון ששואל ועונה

שחף וקאזם, האח הגדול 4, רשת, 2022
שחף וקאזם, האח הגדול 4, רשת, 2022


מתוך "חשבתם שזה מעצבן? אז צדקתם!" פורסם ב"תפוז"  ב-31.8.2008; ו"להגיד או לא להגיד?" פורסם בתפוז ב-14.2.2012


הסגנון ששואל ועונה מופיע בעיקר בדיבור. שמתי לב אליו לראשונה באחד הפרקים של "סיינפלד", עונה 7, פרק 133 "ההמתנה" (The wait out).

ג'רי ואיליין שמחים שההערה של ג'ורג' לבת' על דיוויד ("אני חייב להגיד לך, יכולת למצוא מישהו יותר טוב ממנו") גורמת לה לעזוב אותו, משום שג'רי מעוניין בבת', ואיליין מעוניינת בדיוויד.

בשיחה עם ג'רי, בת' מספרת למה היא נפרדה מדיוויד. זה לא רק בגלל ההערה של ג'ורג'. "אחרי שלוש שנים של נישואים אני מרגישה שהמוזרויות הקטנות של דיוויד קצת עולות לי על העצבים", היא אמרה, "כמו למשל שבאמצע הוויכוח שלנו אתמול בלילה הוא עשה את הקטע הזה שהוא עושה תמיד - שואל את עצמו שאלות בקול רם ואז עונה עליהן".

בהמשך רואים את דיוויד מדבר עם איליין על בת': 

"האם אני מאושר מכך שבת' עזבה אותי? כמובן שלא. האם אוכל להתגבר על זה ולהמשיך הלאה? ללא ספק."

אחר כך איליין, שיוצאת איתו, מרוצה מהמצב ומאמצת את הסגנון של דיוויד: 

"האם נהניתי אתמול עם דיוויד לוקנר? אין ספק. האם אני חושבת שיש לזה עתיד? אין סיבה שלא."

לפני שבוע מצאתי את הסגנון השואל-עונה בתוכנית "פנים אמיתיות" של אמנון לוי (ערוץ 10, 8.2.2012). שדרן הרדיו אליקו מספר ללוי על האיומים כלפיו: 
"אז להגיד לך שהיו ימים שהייתי הולך עם הילד והילדה ברגל? כן, אבל להגיד לך שזה מפחיד אותי? לא".

ועכשיו גם שחף, דייר ב"האח הגדול", שמדבר עם קאזם על מה שהוא מרגיש כלפי טליה: 

"טליה כרגע, בהסתכלות שלי, היא הבן אדם, האישה, כאישה, כמיניות, כזה, הכי מעניינת אותי בבית. האם זה הסטייל שלי בדרך כלל? האם זו משיכה אמיתית? לא. האם זה משפיע עליי רגשית? יכול להיות." (האח הגדול 4, רשת, 2022)

"סיינפלד". דיוויד: "האם אני מאושר מכך שבת' עזבה אותי? כמובן שלא." (סיינפלד, NBC, 1989-1998, שודר בהוט)
"סיינפלד"דיוויד: "האם אני מאושר מכך שבת' עזבה אותי? כמובן שלא." (סיינפלד, NBC, 1989-1998, שודר בהוט) 
"סיינפלד". דיוויד: "האם אוכל להתגבר על זה ולהמשיך הלאה? ללא  ספק."  (סיינפלד, NBC, 1989-1998, שודר בהוט)
"סיינפלד"דיוויד: "האם אוכל להתגבר על זה ולהמשיך הלאה? ללא  ספק."  (סיינפלד, NBC, 1989-1998, שודר בהוט) 

"סיינפלד". איליין: "האם נהניתי אמש עם דיוויד לוקנר? אין ספק." (סיינפלד, NBC, 1989-1998, שודר בהוט)
"סיינפלד". איליין: "האם נהניתי אמש עם דיוויד לוקנר? אין ספק." (סיינפלד, NBC, 1989-1998, שודר בהוט) 
"סיינפלד". איליין: "האם אני חושבת שיש לזה עתיד? אין סיבה שלא." (סיינפלד, NBC, 1989-1998, שודר בהוט)
"סיינפלד". איליין: "האם אני חושבת שיש לזה עתיד? אין סיבה שלא." (סיינפלד, NBC, 1989-1998, שודר בהוט) 

"האח הגדול" 4. שחף לקאזם, על טליה: "האם זה הסטייל שלי בדרך כלל? האם זו משיכה אמיתית? לא." (האח הגדול 4, רשת, 2022)
"האח הגדול" 4. שחף לקאזם, על טליה: "האם זה הסטייל שלי בדרך כלל? האם זו משיכה אמיתית? לא." (האח הגדול 4, רשת, 2022)
"האח הגדול" 4. שחף לקאזם, על טליה: "האם זה משפיע עליי רגשית? יכול להיות." (האח הגדול 4, רשת, 2022)
"האח הגדול" 4. שחף לקאזם, על טליה: "האם זה משפיע עליי רגשית? יכול להיות." (האח הגדול 4, רשת, 2022)


"האח הגדול" 4. משה לשרין: "להגיד לך שאת עוברת ולא יורד לי הלב? אני אשקר לך. אשקר לך. להגיד לך שאתמול, כשישבת לידי והריח שלך שהגיע אליי לא הזכיר לי את הימים הראשונים? אני אשקר לך." (האח הגדול 4, רשת, 2022)

"האח הגדול" 4. משה לשרין: "להגיד לך שאת עוברת ולא יורד לי הלב? אני אשקר לך. אשקר לך. להגיד לך שאתמול, כשישבת לידי והריח שלך שהגיע אליי לא הזכיר לי את הימים הראשונים? אני אשקר לך." (האח הגדול 4, רשת, 2022)


"האח הגדול" 4. זוכת "האח הגדול" לשעבר, טהוניה רובל, מספרת לדיירים שהגיעו לשלב הגמר על חוויותיה כשיצאה מבית האח: "להגיד לכם שלא קראתי טוקבקים? קראתי טוקבקים. להגיד לכם שזה לא שבר אותי? זה שבר אותי." (האח הגדול 4, רשת, 2022)
"האח הגדול" 4. זוכת "האח הגדול" לשעבר, טהוניה רובל, מספרת לדיירים שהגיעו לשלב הגמר על חוויותיה כשיצאה מבית האח: "להגיד לכם שלא קראתי טוקבקים? קראתי טוקבקים. להגיד לכם שזה לא שבר אותי? זה שבר אותי." (האח הגדול 4, רשת, 2022)




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.