יום חמישי, אוגוסט 26, 2021

מערער

צילום מסך: דני פרידלנדר ("אתה יודע מה ערער אותה? תנסה להגיד מה ערער אותה."), "חתונה ממבט ראשון", עונה 4, קשת 12, מאקו, 2021
צילום מסך: דני פרידלנדר"חתונה ממבט ראשון", עונה 4, קשת 12, מאקו, 2021


מערער

מעולם הפסיכולוגיה.

1. מעשים, אמירות, אירועים וכדומה, שיוצרים בלבול; חוסר ביטחון; סערת רגשות; אי שקט; פחדים; חששות; איום; לחץ; ריחוק; מאיימים על היציבות; מקלקלים; מוציאים ממצב של איזון ויציבות; מפרים את השקט.

***

"אני חושב שיותר משאתה מאוכזב מאתמול, קצת נבהלת, שכשהיא [רוני] תיחלש היא תלך החוצה ולא תבוא פנימה [...] [אתה] כאילו אומר לה: 'בוא'נה זה הדבר הכי אמיתי הדבר הזה [שבנינו], אל תיתני בכל לקולות המערערים לערער אותנו. ומה את הולכת ומשתכרת?'"

(הפסיכולוג דני פרידלנדר - לנעם, "חתונה ממבט ראשון", עונה 3, קשת 12, 2020)

***

"אתה יודע מה ערער אותה? תנסה להגיד מה ערער אותה".

(הפסיכולוג דני פרידלנדר - לעומרי, "חתונה ממבט ראשון", עונה 3, קשת 12, 2020)

***

"דווקא על הרקע הזה של הזוגיות הכל כך מוצלחת וקלה לכאורה, זה קצת מפתיע עד כמה היא מעורערת בדרך למפגש זוגות. היא מלאת חששות". 

(הפסיכולוגית יעל דורון, "חתונה ממבט ראשון", עונה 5, קשת 12, 2022) 

***

"זה היה מאוד מפתיע. בעצם חשבנו שהנסיעה הזו מאוד תקרב ביניהם, אבל באופן מפתיע זה דווקא ערער אותם".

(הפסיכולוגית יעל דורון, "חתונה ממבט ראשון", עונה 5, קשת 12, 2022)

***

מעיין: "זה לבטל מאמי. כי אתה הופך כל רגע משמעותי ל'לא יודע אם זה בגללנו או לא'".

בן: "למה אי אפשר שאני אהיה מספיק לך במה שאני עושה וזהו?" מעיין: "כי אתה כל פעם כאילו מערער אותי".

("חתונה ממבט ראשון", עונה 5, קשת 12, 2022)

  

2. אדם שנוכחותו ומאפייניו מאיימים לגזול את הטוב שיש ויוצרים חוסר ביטחון.

***

"תקשיבי, אני מהיום הראשון ידעתי שאם אני רוצה את אליאב, אליאב יהיה פה. אני אומרת לך את זה תכלס. אין פה אף בחורה שמערערת אותי". 

(בר, "האח הגדול" 4, רשת 13, 2022)


צילום מסך: רוני לוי (דני פרידלנדר: "'אל תיתני בכלל לקולות המערערים לערער אותנו'."), "חתונה ממבט ראשון", עונה 3, קשת 12, מאקו, 2020
צילום מסך: רוני לוי. "חתונה ממבט ראשון", עונה 3, קשת 12, מאקו, 2020


צילום מסך: יעל דורון ("זה קצת מפתיע עד כמה היא מעורערת בדרך למפגש זוגות.") "חתונה ממבט ראשון", עונה 5, קשת 12, מאקו, 2022
צילום מסך: יעל דורון. "חתונה ממבט ראשון", עונה 5, קשת 12, מאקו, 2022


צילום מסך: בר כהן ("אין פה אף בחורה שמערערת אותי."), "האח הגדול" 4, רשת 13, 2022
צילום מסך: בר כהן. "האח הגדול" 4, רשת 13, 2022


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.