יום שלישי, 16 בפברואר 2016

כאילו



ג'קי: אני יודעת שלפעמים אני כאילו מראה לו שאני לא מעריכה. או שיש לנו מין צחוק כזה, שאנחנו אומרים טוב, יאללה, נביא לך מדליה, מדליה.
אושרת: אבל זה לא טוב ג'קי. את יודעת כמה זה עושה לבן אדם שאת אומרת? ואת אלופה בזה. לכולם כאילו את אומרת.
ג'קי: נכון.
אושרת: וכאילו לו את הכי צריכה להגיד. הכי כל הזמן את צריכה להגיד לו. 'אתה זה' ו'בלעדיך אני כאילו לא הייתי מסתדרת ולא הייתי מגיעה לאן שהגעתי'... אבל כאילו יש את הקטע שאתה מצפה לשמוע מהבן זוג שלך את הדברים האלה.
ג'קי: את יודעת איך אני אוכלת את הלב על זה?
אושרת: שמה?
ג'קי: שכאילו אני לא מצליחה להגיד לו.
(אחותי ג'קי, 1, הוט בידור ישראלי, פבר' 2016)

כאילו

בהשאלה מאנגלית - like, kind of
מילה סתמית כמו "כזה" שממלאת את המשפט ונותנת לו נפח;
הרגל שאי אפשר להיפטר ממנו;

  • במשמעות של "באמת"; "אשכרה"; "בעצם"; "בעיקרון"; "ממש"; תכלס"; "לגמרי";
  • מילת קישור: "ובכן"; "תראה"; "תשמע"; "תקשיב"; "אתה יודע"; "בוא";
  • מילת הסבר: "כלומר"; "אני אסביר"; "אני מתכוון"; "אפשר להגיד ש..."; "משהו בסגנון הזה"; "זוהי רוח הדברים"; "דֵי"; "שתדע ש..."; וכדומה.
  • ניסיון להעיר או לנער את הצד השני: הרי; הלו.
  • מילה שמנסה להסתיר מבוכה;
  • מילה שמרככת את האמירה כדי שלא תישמע קשה או תקיפה;
  • יחס של כבוד ויראה כלפי הצד השני;
  • סגנון שאמור להעיד על הדובר כטיפוס קליל, צעיר ומעודכן בשפה הסלנג השלטת.
"זה כואב שלא אוהבים. כאילו אני בן אדם עם רגשות" (הודא, אחרי שכולם כתבו שלא ישמרו איתה על קשר בעתיד. הישרדות הונדורס 2016, 25, רשת)
"אני כן רוצה להוביל לשינוי כאילו בהתייחסות לערבים פה בארץ" (הודא, חדשות הבידור, 30.12.15, הוט בידור ישראלי)
"האמת היא, אני מתה לדבר איתך אבל אנחנו נדבר כאילו מחר" (שי מיקה לעומר? האח הגדול 7, 7, מאקו, 2016)
"אני שומעת הרבה אר אנד בי וסול והיפ הופ וגם ראפ, שאני חושבת שזה דרך ביטוי כאילו מדהימה. הם שרים מהלב, זה כאילו משהו שבמוזיקה כיום כאילו, נראה לי, קצת חסר" (הכוכב הבא 3 13, 2016, מאקו)
"כאילו זו אחת הדרכים הכי הכי רלוונטיות כיום" (משיב למוקי ששואל אותו למה הוא השתתף פעמיים בריאליטי. הכוכב הבא 3, 13, 2016, מאקו)
"הוא אמר שעוד 20 דקות את כבר נכנסת כאילו" (חלומות מפלסטיק 4, 2015, הוט בידור ישראלי)
גבי: "והלחץ פשוט שבר אותי והתגבר עליי, ואני יודע שכאילו בפעם שעברה שהיה לי את האודישן הזה היה לי איזשהו עניין לא סגור איתך... כאילו יחסית היו בעדי פה, בשולחן השופטים, ואת דווקא היית יותר כזה... כאילו אני לא יודע, אולי התכוונת שכזה...". שירי מימון: "איך תגרום הפעם ללחץ לא להכריע אותך?" גבי: "את יודעת, בואי נראה כאילו". (אקס פקטור 2, 8, רשת, 2015)
"באמת שאם אני ואת עוברים, כאז כאילו אני ממש רוצה לעשות איתך דואט" (אקס פקטור 2, 2015, רשת)
"אז כאילו את בתחום, את מכירה, היית על במות" (בר רפאלי, אקס פקטור 2, 2015, רשת)
"פשוט בתחום הזה אני כאילו מחפשת ואני לא מוצאת. אני מחפשת ואני מרגישה כאילו משהו חסום. זה רק דמיונות שלי? להמשיך לחפש? או שכאילו... אני לא... אני פשוט הולכת וכל הזמן כאילו... הם רוצים ניסיון נגיד בתחום הזה וכאילו אני מרגישה שאני כאילו לא מצליחה לשבור איזושהי..." (שיחה בין שירן למתקשר ליאור מרדכי, זמן מיסטיקה, עונה 5, יולי 2015, ערוץ 10)
"איזה שירים כאילו הוצאת?" (מלחמת המינים, רשת, יולי 15)
"וואו, אני כאילו, אני לא מאמינה" (מאסטר שף 5, 2015, קשת)
אייל שני: אני רוצה לשאול אותך, כדורי האורז האלה, זה טעות שיצא לך כל כך מופלא, או מחושב עד הפרט האחרון? ... דניאל: "האמת כאילו, אני עושה הרבה ניוקי בבית". אייל שני: "דניאל, למה באת למסטר שף?". דניאל: "זה החלום שלי. כאילו... תמיד". אייל שני: "החלום שלך מהו?" דניאל: "החלום שלי זה להיות שף. כאילו אני רוצה ללכת ללמוד בישול. בגיל... כאילו תמיד זה משך אותי. ומגיל 4 כבר כאילו הייתי, יש לי תמונות שאני עם סינר". (מאסטר שף 5, 4, קשת, 2015)
השופטים: "כליזמר? זה על שם החנות?". עמנואל כליזמר: "לא, זה לא על שם החנות, זה כאילו בדורות הקודמים שלי, המשפחה שלי, כאילו הרוב היו נגנים" (אקס פקטור 2, יולי 2015, רשת)
"כאילו" (גאיה, תרגום של like, גולשי ספות 2, 2015, הוט 3)
"כאילו ההורים שלי גרושים" (אקס פקטור 2, יולי 2015, רשת)

"וברור שהצעד הבא שלנו זה הרחבת המשפחה, כאילו אין פה בכלל צל של ספק" (מיכל, מאסטר שף 5, 13, מאקו, 2015)
"כאילו, להיות יותר חי עם אנשים ולא מבודד" (אורי גוטליב, גולשי ספות 2, 2015, הוט 3)
"וכאילו לו את הכי צריכה להגיד. הכי כל הזמן את צריכה להגיד לו" (אחותי ג'קי, 1, הוט בידור ישראלי, פבר' 2016)
"מה זה 'כאילו'. מספיק עם הכאילו הזה" (מושיק עפיה תופס את עצמו אומר כל הזמן "כאילו". האח הגדול VIP2 חוזרים הביתה, מאקו, 2015)
___________