יום שבת, 6 בפברואר 2016

חייב להודות



"אני חייבת להודות שבכל פעם שמישהו פותח משפט במילים 'אני מודה' או 'אני חייב להודות' אני חושבת שזוהי תחילתו של וידוי כן ואמיתי שבו הוא יגלה את האמת שהוא הסתיר מאיתנו, או שהוא יחשוף בפנינו שהוא מכיר בדבר מה שהוא סירב להכיר בו – אבל לא. אף אחד לא מודה בכלום".
(אני)

חייב להודות
במשמעות המקורית הכוונה היא שלמרות שזה לא נוח לי להגיד את זה וזה סותר את העמדה שהחזקתי בה או את מה שאמרתי עד היום, ההגינות מחייבת אותי להודות במידע החדש שנגלה לפניי. במשמעות החדשה "אני חייב להודות" נאמר בציניות וכהקדמה להאשמה ולביקורת.



"אני צופה בך 24/7 ואני חייבת להודות שאני עדיין לא מכירה אותך. אין ספק שאתה איש רב כישרונות, אמן בחסד... אבל כל מה שרואים זה מישהו שמנסה להצחיק, להופיע, להרשים, לזכות בתשומת לב ולקבל את אור הזרקורים. זה כאילו מוטי גלעדי מנסה להסתיר את מוטי".
(צופה בשיחת טלפון עם מוטי גלעדי, האח הגדול VIP2, קשת)

"אני מודה שמוזר בעיני שמפלגת יש עתיד היא המפלגה היחידה שמנסה לשנות את העניין, אך נמשיך לפעול כדי לשנות את המציאות העקומה הזו" (יאיר לפיד, 3.2.14, פייסבוק)
______________
לפוסט "אינו אומר מודים", הארץ, 08.02.2014
לעמוד הראשי