יום שבת, 13 בפברואר 2016

להציף לך



משה גלאמין: איזה רגעים קשים יש?
הדר: וואי, יש מלא.
גלאמין: תציפי לי.
("בא לחדש לכם", עונה 5, פרק 4, רשת)

להציף לך
מושג נרדף ל"לשתף אותך", בהשראת עולם הפסיכולוגיה והניו אייג'. כשדבר מה צף ועולה מהמעמקים, הוא חשוף וגלוי ואי אפשר להסתיר אותו. "מציף" שודרג ל"מציף לך": לשתף אותך; לספר לך; לסמוך עליך ולפתוח את הלב שלי בפניך; להעלות בפניך את הנושא; לשקף לך; להמחיש לך, להביא למודעות. במושג "להציף לך" יש הדדיות והסכמה בין הצדדים,  לעומת "להציף" שנעשה בדרך כלל באופן חד צדדי או שהוא יוצר איום.


"אז הציף אותי פחד מאוד גדול של מה זה בעצם אומר" (איילת סווטיצקי, חדשות 1.5.15, מאקו)
"מה צף לך? דבר אליי" (תניה לשי חי, האח הגדול 7 2016, מאקו)
"במשימה הזאת אתה קולט מי מסומן בשבט על מי מכוונת האש, מי הולך להיצלות על המנגל. זאת אומרת הכל הולך לצוף"(כוכבי, הישרדות הונדורס 2015, 25, רשת)
"היצרים, הרגשות שצפו כאן" (הישרדות הונדורס 2015, רשת)
"דברים יצופו" (מושיק גלאמין, הישרדות הונדורס 2015, רשת)
-"מישהו התחיל את זה". יהודה:"לא, דנה הציפה את זה כבעיה בסך הכל"" (הישרדות הונדורס 2015, רשת)
"כל מה שלירון הציפה גרם לאיזו בעירה מאוד גדולה אצל כולם כאן" (דנה ברגר, הישרדות הונדורס 2015, רשת)
"תציפי לי" (מושיק גלאמין, "בא לחדש לכם", 5, 4, רשת)
"התפקיד שלי היה לעורר את המודעות לזה, להציף את הבעיה הזאת נון סטופ" (חדשות ערוץ 2, 26.1.16, מאקו)
______________