יום רביעי, 17 בפברואר 2016

מערכת יחסים


ג'רי: אולי לא תאהבי את זה.
איליין: איך אני יכולה לא לאהוב את זה? ברור שאוהב את זה.
ג'רי: ייתכן שלא תאהבי את זה.
איליין: העובדה שזכרת, זה אומר הכל.
ג'רי: כמובן שזכרתי. הזכרת לי את זה בכל יום בחודשיים האחרונים. אה, כרטיס הברכה...
איליין (פותחת את הקופסה): מזומן?
ג'רי: מה דעתך?
איליין: אתה נותן לי מזומן?
ג'רי: ככה תוכלי לקנות לעצמך מה שתרצי. זה לא טוב?
איליין: מה, אתה דוד שלי?
ג'רי: יש כאן 182 דולר, אל תזלזלי בזה.
איליין: תן לי לקרוא את הברכה. "לאישה נפלאה, סחבקית נהדרת, ויותר"?
קרמר (נכנס): היי. או, איליין, אני שמח שאת כאן. אל תזוזי, אני כבר חוזר.
איליין (לג'רי): סחבקית? זה מה שאני? סחבקית? אני לא סחבקית שלך.
ג'רי: כתבתי "ויותר".
איליין: אני לא סחבקית שלך.
ג'רי: מה הבעיה עם סחבקית? למה זה כזה נורא?
(קרמר חוזר)
איליין: מה זה? קנית לי משהו?
קרמר: כן, תפתחי את זה.
איליין: הספסל! קנית לי את הספסל שרציתי! אלוהים!
קרמר (לג'רי): יפה, לא?
ג'רי (בציניות): נהדר.
קרמר: אתה זוכר שדיברנו והיא הזכירה את זה? רשמתי את זה לעצמי בזיכרון.
ג'רי: יופי לך.
קרמר: כן, אני מאוד רגיש לדברים כאלה. כשיום הולדת של מישהו מתקרב, אני פותח את האוזניים שלי. מה אתה קנית לה?
ג'רי: 182 דולר.
קרמר: כסף מזומן? אתה צוחק עליי. איזו מתנה זאת? זה משהו שהדוד שלה היה נותן לה.
איליין (קוראת מכרטיס הברכה של קרמר): "זכור במה מתחילה ונגמרת תחילת אדם, ואמור 'תהילתי היתה שיש לי חברה כזאת'".
קרמר: ייטס.
איליין (מחבקת את קרמר): הו, קרמר.
ג'רי: תוכל לסלוח לנו בבקשה?
קרמר: מה?
ג'רי: אנחנו מדברים.
קרמר: אה, מערכת היחסים.
(סיינפלד עונה 2 פרק 9 "ההסכם")


"כשבן זוגי אומר שהוא נמצא 'במערכת יחסים', מתעורר בי מיד הצורך לצאת מהמערכת הזאת ולו רק כדי לא להיות שותפה פסיבית לביטוי סתמי כל כך".
(עינת קדם, "מחשבות אגב", תפוז, 1.3.2009)

מערכת יחסים
צמד מילים אהוב כאן במיוחד, כשהכוונה היא לזוגיות; קשר זוגי; קשר רומנטי עמוק ורציני עם מחויבות כלפי בן/בת הזוג.

ג'רי: "תוכל לסלוח לנו בבקשה?" קרמר: "מה?" ג'רי: "אנחנו מדברים". קרמר: "אה, מערכת היחסים". (סיינפלד 2, 9, "ההסכם", הוט פלוס)
"בדיוק יצאתי עכשיו ממערכת יחסים" (אהבה מעבר לפינה 2, 198, 2004, הוט בידור ישראלי 
"אני לא יכול לקיים מערכת יחסים שמבוססת על שקרים" (אהבה מעבר לפינה 2, 194, 2004, הוט בידור ישראלי) 


"מה, זה... אתם במערכת יחסים רצינית?" (אהבה מעבר לפינה 3, 254, 2005, הוט בידור ישראלי)
"לא הגיע הזמן למסד את המערכת הזאת?" (אהבה מעבר לפינה 3, 254, 2005, הוט בידור ישראלי) 
"אז איפה יש לך זמן למערכת יחסים?" (דייט בחשכה 2012, רשת)
"למרות המערכות שהיו לי" (רות, מאסטר שף 5, 13, קשת, 2015)
"עברתי לא הרבה מערכות יחסים בחיים, וזאת מערכת יחסים רצינית עם מישהי שאני מאוד מאוד אוהב ומעריך". (מאור אדרי, חדשות הבידור, פבר' 2016, הוט בידור ישראלי)
"זה כאילו יום הזיכרון לחללי מערכות היחסים, אתה יודע" (ברק על ולנטיין דיי, האח הגדול 7, 19, קשת, 2016)
____________________
לפוסט "להתמודד עם המילים, מאמרים, 12.5.2009