יום חמישי, 4 בפברואר 2016

מדויק





"אני יודעת שמה שקורה לי פה זה שאני לא מדויקת עם עצמי, זאת אומרת אני לא מרגישה אני, לא מרגישה בשיאי, אבל אני רואה שזה משתחרר לאט לאט"
(קוקו, האח הגדול 14, קשת)

מדויק (נכתב ב-י' אחת, כמו מסוים, מצוין)

לא יותר מדי ולא פחות מדי, לא מתאמץ, לא מוגזם, נעים, לא צורם, מעודן, ברור, מעניין, זורם, ענייני, ממוקד, משקף, מעביר את המסר, קולע, מתאים, מתאר בדיוק רב, שאפשר להזדהות איתו ולהתחבר אליו, מוקפד, לא מתפזר, ישיר וברור, נותן מעצמו את המיטב, לא צעקני, לא רועש, לא מנסה לשאת חן. במילים אחרות, "מדויק" הוא מילה אחרת למושלם, נפלא, הכי טוב שיכול להיות, מעולה, מצוין, בול.
"אני יודעת שמה שקורה לי פה זה שאני לא מדויקת עם עצמי, זאת אומרת אני לא מרגישה אני, לא מרגישה בשיאי" (קוקו, האח הגדול 14, קשת)
"זה לא קשור, תקשיב, היא לא מדויקת בכלל" (אטדגי, הכוכב הבא 3, 9, קשת)
"אבל זה היה מדויק מכל הבחינות האחרות" (קרן פלס על אותה זמרת, הכוכב הבא 3, 9, קשת)
"הכל נורא עדין, נורא מדויק" (השופטים על האוכל של המתמודד, מאסטר שף 5, 8, קשת)
"אני חושב שאייל הוא מדויק מאוד" (יונתן רושפלד או אייל שני על אייל, מאסטר שף 5, 8, מאקו)
"זה מדויק להביא מישהי שלא מדברת ברור, כי אז אתה לא יודע למה הסכמת" (ציון ברוך, פוליאקובים, 2, הוט, יוני 16)
__________
לפוסט "ונא לדייק בהתנהלות", הארץ, 6.6.16
לעמוד הראשי