יום שבת, ינואר 02, 2016

לערבב אותו, לערבל אותו



חלק מ"אל תיתנו למלכת הלבבות לערבב אתכם", פורסם בהארץ ב-2.1.2016

טילטיל, אמסלם, רוסלנה ודנה מתכוונים להדיח את לירון, אבל הם לא יודעים שיש לה פסלון חסינות. אם אמסלם יעביר לטילטיל את שרשרת החסינות שלו, ועומר (הזומבי שיש לו זכות הצבעה) ולירון יצביעו נגד אמסלם, הקולות נגד לירון לא ייחשבו (בגלל פסלון החסינות), ואמסלם יודח. עומר ולירון מתכננים את המהלך:
עומר: הגיע הזמן להתחיל לעבוד. אמסלם ניצח, אני רוצה להוציא ממנו את השרשרת ולהעביר אותה לטילטיל.
לירון: הוא לא יעשה את זה.
עומר: אני רוצה לנסות... אני הולך לערער את מה שאמסלם הכי יקר לו. מה הכי יקר לאמסלם?
לירון: טילטיל...
עומר: אני הולך להגיד לטילטיל: "טילטיל, תקשיב, אני הבטחתי להגיד לך כשאנחנו הולכים לסמן אותך. אנחנו עכשיו מסמנים אותך, ויכול להיות מאוד שדנה תתהפך, אתה יודע איך דנה".
עומר (למצלמה): לערבל את טילטיל זה בערך הדבר הכי קל שיש בעולם הזה. בשנייה שאני אגיד לו שהוא בסכנה, טילטיל הולך להיכנס ללחץ אטומי ולעשות המון דרמה על זה שהוא הולך ללכת הביתה.
עומר (ללירון): בזמן שאני מדבר עם טילטיל, את תיקחי את דנה הצידה, שהוא יוכל להתחיל לחשוש.
עומר (למצלמה): הוא הולך ללכת לאמסלם, ה"אבא" שלו, "אבא" שלו ירגיש הרבה רגשות אבהיים... וכמו כל אבא טוב - יעביר לו את שרשרת החסינות... אני מתכונן לשבת בכיסא המלך ולראות איך הילדים משחקים לפניי.

(הישרדות הונדורס, רשת, 2015)


לערבב אותו; לערבל אותו 

להטעות אותו; לעבוד עליו; לתעתע בו; לבלבל אותו; להוליך אותו שולל; לשחק לו במוח; להציג בפניו מצג שקרי; לגרום לו לא להבין מה קורה; לערער את הביטחון שלו.


"היחידי שמערבב פה אנשים זה אני. אותי לא מערבבים" (עומר רוזן, הישרדות הונדורס, רשת, 2015)

"או שכנראה עבדו עלינו, או שכנראה ערבבו אותנו" (שפרה שחר, מנכ"ל בית חם לכל חייל, אולפן שישי, ינו' 2016)

"מה אתה חושב, שאתה יכול לערבב אותי?" (תמיר שמעיה תוקף את מארק אחרי שזה הציע לו חבילת מניות במקום החוב. מנאייכ עונה 2, כאן 11, 2022)


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.