יום חמישי, 28 בינואר 2016

אמיתי



ארבל: חבר'ה, תעשו לי טובה, תשאירו לי קצת קטשופ. אני לא יכולה לאכול בשר בלי קטשופ.
פלורי (זורקת לה את הקטשופ): הנה, לאור העובדה שחיסלת פה חצי מהקטשופ.
ארבל: מה... אני לא מבינה איך את מתנהגת... לא, מה זה הצורה הזאת לזרוק לי את הקטשופ?
פלורי: לא נורא, לא נורא, יעבור מאמי.
ארבל: תגידי, בת כמה את?
פלורי: יעבור, יעבור.
ארבל: זה אמיתי? את ילדה בת 18?
פלורי: יעבור, נכון.
ארבל: אז תתקדמי.
עומרי: מה קרה? מה קרה?

שי מיקה: היא זרקה לה את הקטשופ.
ארבל: לא אמיתי.
(האח הגדול עונה 7, פרק 12, 2015-16 קשת)

אמיתי
בשפת הדיבור. 
  • אמיתי = באמת; באלוהים; נשבע לך; אני מתכוון לזה; ברצינות; תאמין לי; ממש ככה; אני מדבר מהלב; אני לא אומר סתם; היית מאמין?
  • אמיתי? = באמת? וואלה?
  • זה לא אמיתי/ זה אמיתי? = זה הזוי; זה לא ייאמן; לא יכול להיות; אין לתאר; אני לא מאמינה שזה מה שקרה
  • אתה אמיתי? = אתה רציני?; אתה אומר לי את האמת?; אתה לא עובד עליי?; מה קרה לך?; השתגעת?; התחרפנת? מה עובר עליך? הגזמת!; נו די.
"תגידי, מה, את אמיתית?" (מושיק עפיה לאריאנה מלמד, שמתרגשת מזה שהוא עוזר לה בהרכבת המיטה, "האח הגדול וי-איי-פי 2", פרק 3, מאקו)
שי מיקה: "היא זרקה לה את הקטשופ". ארבל: "לא אמיתי" (האח הגדול עונה 7, פרק 12, מאקו)
"ופתאום, אמיתי, כאילו אני עושה..." (שירי מימון, אקס פקטור 2, 7, רשת)
"לא, זה לא אמיתי, די" (קטיה, האח הגדול VIP, מאקו)
"מה? תגיד, אתה אמיתי?" (פלורי לאח הגדול, שנתן לה מד רעש רגיש לרעשים, האח הגדול 7, 13, מאקו)
"באמיתי?" (אליקיר. "אנחנו במפה", הוט)
לפני ש"אמיתי" נכנס לאופנה: "אני אומרת לך דברים מהלב, שתדע" (בובות, הוט 3, 2008-2007)
לפני ש"זה לא אמיתי" נכנס לאופנה: "אני לא מאמין. טוב..." (בובות, הוט 3, 2008-2007)
אסתי לי: "מה חדש?" פלורי: "הנה, אני לוקחת את הדברים" (לקראת העזיבה). אסתי לי: "אמיתי?" פלורי: "כן כפרה" (האח הגדול 7, 18, 2016, מאקו)
"תגיד לי, אתה אמיתי? מה עובר עליך?" (שחר לדודו, אחרי ההתפרצות שלו על ארבל, (האח הגדול 7, 18, 2016, מאקו) 
____________