יום שבת, אוגוסט 22, 2015

אמיתי


 

ארבל: חבר'ה, תעשו לי טובה, תשאירו לי קצת קטשופ. אני לא יכולה לאכול בשר בלי קטשופ.
פלורי (זורקת לה את הקטשופ): הנה, לאור העובדה שחיסלת פה חצי מהקטשופ.
ארבל: מה... אני לא מבינה איך את מתנהגת... לא, מה זה הצורה הזאת לזרוק לי את הקטשופ?
פלורי: לא נורא, לא נורא, יעבור מאמי.
ארבל: תגידי, בת כמה את?
פלורי: יעבור, יעבור.
ארבל: זה אמיתי? את ילדה בת 18?
פלורי: יעבור, נכון.
ארבל: אז תתקדמי.עומרי: מה קרה? מה קרה?
שי מיקה: היא זרקה לה את הקטשופ.
ארבל: לא אמיתי.
(האח הגדול עונה 7, פרק 12, 2015-16 קשת)

שלומית, 17.8.2015, תגובה 24 ל"לגמרי" שכתבתי בהארץ
"את אמיתית? אציע לך עוד מילה שנכנסה לשימוש בזמן האחרון ומקפיצה אותי בכל פעם מחדש: 'את אמיתית?' בתגובה לאמירת משהו שלא נשמע משכנע לשומעת (משום מה רק נשים משתמשות בביטוי העילג הזה). בכל פעם שאני שומעת את זה אני רוצה להגיב: 'לא, אני סינטטית, ברבי מפלסטיק משובח'. מה קרה ל'את רצינית?' "באמת?' או 'אני לא מאמינה!' מה בכלל קורה לעברית?"

מגיב לשלומית, 20.8.2015, הארץ

"שלומית להזכיר לך שפעם כשהביטוי 'באמת?' יצא לאור היו מרימים גבה כשמישהו היה משתמש בזה.... התשובה האוטומטית היתה: נראה לך שאני משקר? או: 'את רצינית?' - לא אני עובדת עלייך.... או: 'אני לא מאמינה' - לא צריך אל תאמיני.... אקיצר... סלנג חדש תמיד נראה מטופש או הזוי :)".

אמיתי
כנראה תרגום מאנגלית ל-real או really. באמת; אכן; כך היה; זאת האמת; אשכרה; באלוהים; נשבע לך; אני מתכוון לזה; ברצינות; תאמין לי; ממש ככה; אני מדבר מהלב; אני לא אומר סתם; היית מאמין?

אתה אמיתי?
באמת? וואלה? השתגעת? מאיפה הבאת את זה? 

זה לא אמיתי / זה אמיתי? 
זה הזוי; זה לא ייאמן; זה נורא; לא יכול להיות; זה לא נורמלי; אין לתאר; אני לא מאמינה שזה מה שקרה; אתה לא מבין

אתה אמיתי? 
אתה רציני?; אתה אומר לי את האמת?; אתה לא עובד עליי?; 
מה קרה לך?; השתגעת?; התחרפנת? מה עובר עליך? הגזמת!; נו די כבר; איזו היסחפות; 

אתה אמיתי? 
בחיבה - הגזמת.

מושיק עפיה לאריאנה מלמד, שהתרגשה מכך שהוא עוזר לה בהרכבת המיטה: "תגידי, מה, את אמיתית?" (האח הגדול וי-איי-פי 2, מאקו, 2015)
שי מיקה: "היא זרקה לה את הקטשופ". ארבל: "לא אמיתי" (האח הגדול עונה 7, פרק 12, מאקו)
"ופתאום, אמיתי, כאילו אני עושה..." (שירי מימון, אקס פקטור 2, 7, רשת)
"לא, זה לא אמיתי, די" (קטיה, האח הגדול VIP, מאקו)
"מה? תגיד, אתה אמיתי?" (פלורי לאח הגדול, שנתן לה מד רעש רגיש לרעשים, האח הגדול 7, 13, מאקו)
"מה קורה אם יש צירים באמצע ההופעה?" ציון ברוך: "אני כבר בהופעות מחזיק את הטלפון ביד. זה לא אמיתי" (חדשות הבידור, 9.11.15)
-"אתה המצאת את זה?". -"כן, אמיתי, נשבע לך" (קובי אריאלי אבי וביטון בתוכנית בישול, ערוץ 10, 2016)
-"את לא אמיתית". -"רגע, אבל חכי" (המהפך, קשת, 2016)

"אם יש גבר בכל העירייה הזאת, הוא גלית לוי. אמיתי" (חדשות סוף השבוע ערוץ 2, 2015)
אסתי לי: "מה חדש?" פלורי: "הנה, אני לוקחת את הדברים" (לקראת עזיבת בית האח). אסתי לי: "אמיתי?" פלורי: "כן כפרה" (האח הגדול 7, מאקו 2016)

שחר לדודו, אחרי ההתפרצות שלו על ארבל: "תגיד לי, אתה אמיתי? מה עובר עליך?" (האח הגדול 7, מאקו 2016)



"תגידי, אני זלזלתי בך? אני זלזלתי בך? את אמיתית?" (סילבי, גולסטאריות 3, הוט, 2021)


ערן, לאליקיר שכועס על כך שחבריו לא מסתכלים על תמונות של שירלי אשתו: "אליקיר, איש מאמין. בכיפור אני צם פעמיים בגללה". אליקיר: "באמיתי?" ("אנחנו במפה", הוט)


אילנה, בת הזוג של דניאל בבית, מקבלת קשה את הבחירה של דינה להזמין את דניאל למסיבה בבית האח מבלי להזמין גם אותה. דניאל ניגש אליה למיטה: "וואי, את לא אמיתית שאת לוקחת את זה ככה." (האח הגדול 4, רשת, 2022)


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.