יום רביעי, 13 בינואר 2016

מוטיב האש והשריפה




לשרוף
מוטיב חוזר שמעיד על עוצמת הרגשות. מצטרף לרשימת המילים הקיצוניות, המוחלטות.
  • שורף: כואב, מכאיב, אוכל מבפנים; מלכלך, מוחק, מבטל; הורס, מקלקל 
  • שורף אותו: 1. חושף את הזהות האמיתית שלו, את הכיסוי שלו; 2. מלכלך עליו; מבטל אותו; מוחק אותו; 3. להלהיב אותו, לסחוף אותו.
  • שורף את עצמו: הורס לעצמו, מקלקל לעצמו
  • שרוף של - אוהד; 
  • שרוף עליו (לאדם או לחפץ) אוהב אותו מאוד; מת עליו; מתלהב ממנו; חש כלפיו חיבה עזה.
  • לשרוף את: להלהיב; לקלקל, להרוס, למחוק, לבטל
  • שיישרף לך (נשמע לראשונה על ידי שירי מימון באקס פקטור עונה 2): לך לעזאזל
"והיא שורפת אותי שאני לא חברה" (עומר על שי מיקה, האח הגדול 7, פרק 7, קשת)
"היא מדברת כאילו מתוך מקום חברי, אבל שורפת אותך בחוץ וגם בפנים" (שי מיקה על עומר, האח7 6, קשת)
"וזה שורף לי, זה כואב לי" (גיל, שהיה בקבוצת החושך במשימה, האח הגדול 7, קשת)
"לשרוף את כולם" (שירי מימון, אקס פקטור 2, 2, רשת)
"שרוף עליה, אה?" - "שרוף" (רון שובל וטילטיל על הנשים שלהן, הישרדות הונדורס פרק 19, רשת)
"שרופה עלייך" (רחל אלול על מיכל אנסקי , מאסטר שף עונה 5, קשת)
"וואו, הוא שרוף על האוכל שלי" (רחלי קדוש, מאסטר שף עונה 5, קשת)
אייל שני: שרופה? רחלי קדוש: שרופה עליו (על הצבא) (מאסטר שף עונה 5, קשת)
"אני שרופה על הז'קט" (חדשות הבידור, הוט בידור ישראלי)
"כי היא במילה אחת שורפת אותך" (עומרי מספר לדודו שפלורי הזהירה את דודו שלא יתקרב אליה, אחרת היא שורפת אותו. האח 7, 11, מאקו)
"את נראית אש, הבגד ים הזה... בא לי עליו" (מושיק גלאמין לטיטי, הישרדות הונדורס 23, רשת)
"נשרף לך הלב" (טילטיל על דנה ברגר שעושה מאמצים כדי להצליח במשימה ולראות את הסרטון מהבית, הישרדות הונדורס פרק 23, רשת)
"תני לה לבד, היא שורפת את עצמה לבד" (שי מיקה לארבל על פלורי אחרי המריבה ביניהן על הקטשופ. האח הגדול 7, 12, מאקו)
"מת אבא שלה... נשרף לה הבית נשרף לה" (מתוך "אנחנו במפה", הוט)
__________________
לפוסט "אייל, אני שרופה עליך", הארץ, 29.7.15
לפוסט "ותשרוף את ביתך עלייך, אבל בקטע טוב", הארץ, 30.1.16
לעמוד הראשי