יום חמישי, 31 בדצמבר 2015

מתכתב



המנחה: זוהי שרשרת החסינות האישית.
מושיק גלאמין: זה יהיה עליי יפה ברמות אחרות, זה מתכתב עם הבאף שלי, זה מתכתב עם האישיות האינדיאנית שלי שנוצרת בי לאט לאט...
המנחה (עונד את השרשרת למושיק): מושיק, אתה מנצח במשימה, שרשרת החסינות היא שלך.
מושיק : מה... מתכתב?
המנחה: כן, האמת, מתכתב מצוין, מושיק.
מושיק: וואו. 
(הישרדות הונדורס, רשת)

מתכתב עם

אזכור ל; מזכיר את; בזיקה עם; משקף את; מבטא את; קשור ל...; יוצר קשר עם; משתלב עם; בהרמוניה עם; בהלימה עם; מסתדר עם; מתיישב עם; מעורר אסוציאציה ל; מכַוון ל; מרמז ל; מתייחס ל; בעל מאפיינים זהים; בעל עולם תוכן זהה; מדבר באותה שפה; דומה ל; נשמע כמו; נראה כמו; מהדהד את.


"כדי שיתכתבו עם חלל שכולו מדבר יופי" (משה גלאמין, בא לחדש לכם עונה 5, רשת, 2015)
"בגיל 80 גם חיים מרחובות הופתע לקבל ממשרד האוצר פנייה שלא בדיוק מתכתבת עם ההבטחה לקבלת הקצבאות" (חדשות ערוץ 10, 19.1.16)
"זה מתכתב עם האישיות האינדיאנית שנוצרת בי לאט לאט" (משה גלאמין, הישרדות הונדורס, דצמבר 2015, רשת)
"זה עדכני, זה מתכתב עם מה שקורה עכשיו" (קרן פלס, הכוכב הבא לאירוויזיון 2016, דצמבר 2015)
"בכל זאת זה מתכתב עם 'עבודה ערבית'" (התסריטאי, ערוץ 1, 2015)
"איכשהו יצא שימי הצילום שלנו התכתבו עם המציאות" (שלום מיכאלשווילי, חדשות ערוץ 10, 19.11.15)
"... צריכה להתכתב עם הסיפור שקורה בתוך הבית" (משה גלאמין, בא לחדש לכם עונה 5, רשת, 2015)
"אני מתכתבת עם העם פה, וזה כאילו מחדד אצלי שזה הרגש שלי, שזאת הלהבה שלי" (האח הגדול 7, סודות מחדר האח 1, 2016, מאקו)
__________________
לפוסט "ונא לדייק בהתנהלות", הארץ, 6.6.16
לעמוד הראשי