יום שלישי, 4 באוגוסט 2015

מושלם


המראיין: איזה אבא הולך להיות ציון (ברוך)?
יאנה יוסף: יואו, איזה מושלם.
המראיין: לכל הורה יש איזה אישיו שהוא אומר לעצמו: "אני לא אהיה ככה כמו ההורים שלי שהם היו עליי ככה". ממה את הולכת להימנע?

יאנה: תראה, אימא שלי מושלמת, היא מחזיקה את כל הבית. אני לא ארחיב יותר מדי, אבל אני כן יכולה להגיד... שוב, מה שאמרתי מקודם, שאני אהיה יותר סבלנית. מהתשובה שלי היה אפשר להבין מה היה חסר. ויותר אהבה, ושלא יחסר להם כלום לעולם. 
המראיין: איזו אימא תהיי?
יאנה: מן הסתם אני רוצה להיות מושלמת, ואני אעבוד על זה.
(חדשות הבידור, 8.9.15, הוט בידור ישראלי)

מושלם
  • בהשאלה מ-perfect מאנגלית.
  • להבעת הסכמה ותמיכה: בסדר גמור; אין בעיה; זה מקובל עליי; זה מתאים לי; זה נוח לי; זה נראה לי מאוד; אני בעד זה: "נוח לך ביום שישי?" - "יום שישי זה מושלם";
  • להבעת שביעות רצוןמספק באופן מלא; אין לי טענות; עונה בדיוק ובאופן מלא על הצרכים והמטרות; ללא דופי; ללא רבב; שאין ספקות לגביו; שלא יכולה להיות מחלוקת לגביו; ללא מתחרים; הכי טוב שניתן לצפות לו; ללא חיסרון, כשל, מגרעת, הפרעה, פגם או ליקוי שיש בהם כדי לגרוע מתחושת שביעות הרצון;
  • להבעת תחושה סיפוק ממצב שמתקיים בהרמוניה, בזרימה, ללא כל שיבוש, הפרעה או תקלה;
  • להבעת התלהבות ותמיכה בלתי מסויגת ("מוש" / "טוטאל מוש"): כיף; מרגש; מסעיר; נפלא; נהדר; מדהים ברמות; הורס; מטורף; היסטרי; וואו;
  • שלם; נקי; טהור; לא מוכתם; ללא מגרעות או פגמים;
  • מוחלט; צרוף; אבסולוטי; קיצוני לטוב או לרע; הדבר האולטימטיבי שמאפיין בצורה הטובה ביותר את המושג שמבקשים לתאר אותו ("הזיוף המושלם"; "הדיווה המושלמת");
  • להבעת כבוד והערכה ("את מושלמת"): את נהדרת; מדהימה; מלכה; אלופה; נסיכה; כל הכבוד; אני מתה עלייך.
המתמודד: "בחרתי בשיר 'את מביאה הכל לידי דמעות' של שלום חנוך". השופטים: "אה, מושלם" (אקס פקטור 2, רשת)
"את מושלמת, את לא מבינה כמה אני גאה בך" (המתמודד לחברתו ליקה אחרי שהיא אמרה שהיא זייפה בטירוף. אקס פקטור 2, רשת)
"אין זיוף יותר מושלם מזה בעולם" (שירי מימון על שירתו של המתמודד, אקס פקטור 2, 2, רשת)
המוכר: "זה המוקסין הקלאסי". הבחורה: "זה מושלם" (איט גירלס, הוט בידור ישראלי)
"היא מושלמת, היא מדהימה, היא מהממת, היא מדהימה" (משפחתה של רחל בן אלול, מאסטר שף 5, 3, מאקו)
"זה מושלם. את משגעת פשוט" (עברי לידר, אקס פקטור 2, פרק 2, אתר רשת)
"זה היה מוש, טוטאל מוש" (שירי מימון, אקס פקטור 2, אתר רשת)

"שירי היא דיווה מושלמת" (סיימון קאוול על שירי מימון. מתוך מפגש בלונדון עם השופטים של אקס פקטור, אוק' 2013, רשת)
המראיין: "איזה אבא הולך להיות ציון (ברוך)?" יאנה יוסף: "יואו, איזה מושלם" (חדשות הבידור, 8.9.15, הוט בידור ישראלי)
"יואו, איזה ריח מושלם" (לירון על ריח השמפו שלא הריחה זמן רב, הישרדות הונדורס 2015, 19, רשת)
"'טוטאל מוש', זה ה'מוש' החדש, לא ידעת?" (כתבה בערוץ 10: 'המלך הזה הוא אני' - האם המחמאות המוגזמות לילדינו דווקא מזיקות להם?, המגזין, 22.8.15)
רון אלוף: "היה מושלם לירוני". לירון: "ממש". (חוויית המקלחת של רון אלוף, טיטי ולירון בהישרדות אחרי זמן רב, הישרדות הונדורס 2015, 19, רשת)
"ויש את הקטע שאני אומרת 'איזה מוש'. מוש זה מושלם. ואז אני עושה: 'מוש בן ארי'" (ארבל קינן, האח הגדול 7, מאקו)
שי חי: "פללורי, תודה רבה על האוכל". טניה: "מושלמת" (האח הגדול 7, 12, מאקו)
"הם לגמרי ביחסים מושלמים עכשיו" (אסי עזר, הכוכב הבא3, 5, מאקו)
"מי זאת המושלמת הזאת?" (איט גירלס שמודדות שמלות כלה, הוט בידור ישראלי)
הבחורה: "יום שישי?" - "זה מושלם. זה הלילה הכי טוב בשבוע עבורי" (אדי מרפי ב"הפרופסור המטורף", הוט פאן)

_________________
לפוסט "ערב מגעיל, מושלם ומעעעולה, הארץ, 31.7.15
לכל הנושאים בבלוג