יום שבת, 4 ביולי 2015

וואלנ

אהבה מעבר לפינה, הוט בידור ישראלי



"נראה לי שזאת הביקורת הלא טובה הראשונה שקיבלתי (הביקורת של בן שלו על הסינגל), והיה בזה משהו נורא משחרר, זה היה פשוט מעניין, אני לא יודעת להגיד לך, כאילו, ממש לקחתי כזה רגע ואמרתי: וואלה". (דאנה איבגי, אולפן שישי, 31.8.15, ערוץ 2)

וואלה
  • וואלת* ההרהור ("וואלה" מצד הדובר) = מילת הרהור שבאה כהגיג פילוסופי בפני עצמו;
  • וואלת ההקדמה ("וואלה," מצד הדובר) = משמש כהקדמה כמו האמת, תשמע, תקשיב, תראה, תכלס, בעיקרון, בעצם וכדומה; תאמינו לי; נשבע לכם; בחיי; באלוהים; בא לפני הכרזה חגיגית, הודעה, וידוי, הצהרה, הבטחה וכדומה.
  • וואלת החיזוק/הפרגון ("וואלה!" מצד השומע) = אהה; כן, אה?; אוקי; אשכרה; תכלס; לגמרי; תראה מה זה; נכון; הכי; אני מסכים איתך; זה בדיוק ככה; אני שומע ומבין מה שאתה אומר; וואו; הגדרת את זה יפה; זה בדיוק ככה; אתה כל כך צודק; אין מילים; זה כל כך נכון; כל הכבוד; זה מדהים; מה אתה אומר; בחייאת; זה מדהים;
  • וואלת ההלם ("וואלה" מצד השומע) = אין לי מה להגיד; אני בהלם; איזה באסה.
  • וואלת הסמול טוק ("וואלה?" מצד השומע) = באמת? זה לא ייאמן; די לא נכון; מה אתה אומר!; 
  • וואלת הלגלוג ("וואלה?" מצד השומע) = באמת? מה אתה אומר...; יאללה יאללה
המונח "וואלת" הוא בהשראת עלי מוהר, העיר, 4.3.2004
אייל שני: "זה הלב של האישה שהרגשתי". -הנבחן, הפיזיותרפיסט: "וואלה" (מסטר שף 5, קשת, 2015)
"וואלה?" - "כן" (האח הגדול VIP2, חוזרים הביתה, מאקו, 2015)
"בסדר, הכל בסדר" - "וואלה" (אהבה מעבר לפינה 2, הוט בידור ישראלי)
"אין לי מושג"  -"וואלה" (אהבה מעבר לפינה 3, הוט בידור ישראלי)
יעל פוליאקוב: "זה היה שנה לפני שאבא מת. הם עשו לי מסיבת הפתעה... כשפתחתי את הדלת, נכנסתי הביתה, אז אבא שלי היה עם מיקרופון. שר 'אהובתי יעל'... ואז שמנו את 'יום יום חג' ורקדנו כולנו יחד. כאילו זה היה מין פרידה בעצם בלי לדעת, כן? אבל זו הפעם האחרונה שהיינו ככה". איתמר: "וואלה". (גולשי ספות 2, 28, הוט 3, 2015)
"וואלה, לא ידעתי את זה, מה, אני צריכה להתנצל על זה?" (שיר אלמליח, האח הגדול VIP2, 3, קשת, 2015)
"וואלה?" - "כן". -"גם אני אוהב אותך" (האח הגדול VIP 2, מאקו טי-וי)
"וואלה, בחיים אני לא אצא עם בחורה בוק" (דייט בחשכה, 8, רשת, 2012)
"ממש לקחתי כזה רגע ואמרתי: וואלה". (דאנה איבגי, אולפן שישי, 31.8.15, מאקו)

"בסדר, הכל בסדר" - "וואלה" (אהבה מעבר לפינה, פרק 199, הוט בידור ישראלי)



___________________
לכל הנושאים בבלוג