יום שבת, 25 ביולי 2015

עולב

פלורי (למייקל): אתה שכחת מה הייתי פה חודש ימים בשביל כולם ומה כולם היו בשבילי חודש ימים, אוקי? ובא אתה יודע, השטן בהתגלמותו, זרע, זרע, זרע, זרע, זרע, זרע, התרחב, התרחב, התרחב, הגענו לאן שהגענו...
אור (מהחדר השני): אבל תגידי 'אור', למה את מתחבאת? תגידי 'אור'.
פלורי: אור, נכון, סליחה. שכחנו, אור, שכחנו, שכחנו, סליחה, העולב, סליחה.
(האח הגדול עונה 7, פרק 12)

עולב
נהגה במלעיל (כמו "מותק", "חומד"). 
עלוב; מוזנח; פאתטי; פאתט; מגוחך; נלעג; מעורר רחמים.

"'אור', נכון, סליחה. שכחנו, 'אור', שכחנו, שכחנו, סליחה, העולב, סליחה (פלורי, האח הגדול עונה 7, פרק 12, מאקו)
"אני מוצאת את עצמי בשיא העולב כשאני נוסעת ללונדון ואני ב'פריימרק', אז פותחים בעשר? אני ברבע לעשר שם" (אורנה דץ, "מה נסגר" 25/12/2015 נענע 10, מתוך "הדצים", ערוץ 24)
"עלובי" ולא "עולב" - אולי בגלל שטום באום מדבר על הוריו: "עלובי, עלובי ברמות. שולחן לא קנו, כוס" (טום באום ומושיק גלאמין, "בא לחדש לכם" 5, רשת)
"אני לא רוצה להתעסק בזה (בסיפורים על הילדים - ע.ק.) - ואני מתעסק בזה... כי אני שנאתי כשעשו לי את זה: 'בוא תראה וידיאו שלו הולך בגינה'... זה עולב, ואני עושה את זה" (ערן זרחוביץ', אולפן שישי, 24.7.15, מאקו)
"הרומן שלי עם העולב נגמר" (ג'ייסון, מחוברים, הוט)
_________________
לפוסט "זאת היתה שנה וואו", הארץ, 23.12.15
לעמוד הראשי