יום רביעי, יולי 29, 2015

תקשיב


"תקשיבי טוב, מה ששי חי ודודו עשו אתמול אחד לשני - תקשיבי, זה לא ניתן לתפיסה, באמת. המשימה מאוד גישרה. תקשיבי, אני לא הכרתי את שי חי אתמול".
(ברק לאור, האח הגדול 7, 15, קשת)

תקשיב

בהשראת listen, פתיח שמחליף את "תשמע". 
הקדמה שממלאת את המשפט ונותנת לו צבע ונפח. בלעדיה המשפט נשמע קר, אנמי וריק. זהו הבסיס, השלד שמחזיק את המשפט ונותן לו תוקף ומשמעות.
מילת קוד שאומרת: אני בעניינים, אני משלכם, אנחנו מדברים באותה שפה;
כמו "וואלה" - פתיח דרמטי לפני הכרזה או להבעת התפעלות.
מייחד את האמירה; שים לב.
יוצר אתנחתה, הפסקה לפני המשפט העיקרי, ובכך מרכך את האמירה שתבוא אחריו;
יוצר קרבה מידית, מחזק את התקשורת בין הדובר לשומע, מוריד מעוצמת המבוכה;
מדגיש את האמירה ונותן לה עוצמה, ובה בעת ממתן אותה.


"תקשיב, אתה זמיר אדיר, אוקי?" (עברי לידר, אקס פקטור עונה 2 פרק 5, אתר רשת)
"תקשיבו, בחיים שלי לא הייתי בפאנץ' ליין" (רמי פורטיס, אקס פקטור עונה 2 פרק 1, אתר רשת)
"תקשיבי, יקירתי, הביצוע מבחינתי היה קריוקי" (רמי פורטיס, אקס פקטור עונה 2 פרק 7, אתר רשת)
"טוב, תקשיבו, בטוח אני עוברת את זה, כן?" (מתמודדת באקס פקטור עונה 2 פרק 7, אתר רשת)
"הוא פוטנציאל בעיניי". -"לא, לא, לא, תקשיב, הוא ילדותי מדי". (השופטים, אקס פקטור עונה 2 פרק 10, אתר רשת) 
גם כשמדברים על מה שיהיה: "והייתי אומר לו: 'תקשיב, הזוגיות היא לא מונוגמית'" (מחוברים 2, הוט פלוס)
"תקשיבו, הרגליים שלי רועדות" (אלמוג קריאף, אקס פקטור עונה 2 פרק 5, אתר רשת) 
גם כלא מכירים: "יואו, תקשיב, אני מה זה חולה עליך, אפשר להיכנס רגע?" (מעריצה לדודו אהרון, נוקאאוט 1, 1, מאקו)
"תקשיבי, אני באמת לא מרגישה טוב" (אילנית לוי מנסה לעבוד על החברה ולשוות לדבריה נופך של אמינות, נוקאאוט 1, 1 קשת)
"תקשיבו, באמת שזה הכי כואב בעולם" (דנה זרמון על הסרת שערות, איט גירלס, הוט בידור ישראלי)
"תקשיב, אני שעות יכולה לעבוד ואני לא אצליח" (אחת האורחות, מסעדת הפועלים של שגב, רשת)
"יואו, תקשיבו" (טיטי, אומרת "תקשיב" ללא הפסקה, הישרדות הונדורס 2015, רשת)
"תקשיבי, את חיית עם מישל לפחות 5 שנים" (צחי קמה לטהוניה, סלבריישן 2, 2, רשת)
"תקשיבו, אני אומר גם לכם וגם לכן, לפני שאני פותח את ההופעה..." (אדיר מילר מאלתר, 2015, קשת)
"תקשיב, הילד מהמם" (אילן לוקאץ' לצביקה פיק, אולפן שישי ערוץ 2, 25.12.15)
"תקשיבו, אין דבר כזה" (אלי יצפאן, אחד מתוך עשרות ה"תקשיבו" בתכניתו "ערב חד פעמי", רשת)
לפני ש"תקשיב" נכנסה לאופנה: "אני קלסרופובית, כן? כשהתקשרו אליי, אמרו לי, בואי לתכנית (המבצר - ע.ק.) וזה, אמרתי, תשמעו, אני מוכנה לבוא בתנאי אחד, שתיים, שלוש, ארבע" (מסקי שיברו, "1978", שישי בגאון, שודרה בשנים 2003-2005)
"תקשיבו, אני בשוק מכם. השעה 7:12 וכולכם עוד פה עם הדברים" (משה גלאמין, אחד מתוך עשרות ה"תקשיב'ים" שלו, בא לחדש לכם, עונה 5, רשת)
"תקשיב, אנשים ששמים 400 אלף על גלגלים..." (החדש של עמרי גורדון, קשת)

גם כשמדברים על מה שייאמר בעתיד, מכניסים את "תקשיב": "אני הולך להגיד לטילטיל: טילטיל, תקשיב..." (עומר, הישרדות הונדורס 2015, רשת)

"תקשיב, אבל אני רואה פה משהו אחר" (רותם סלע לאסי עזר, הכוכב הבא 3, 5, קשת)

גם כשמצטטים, מכניסים את "תקשיב": "הוא אמר לי "אלי, תקשיב, אני חייב לעשות את זה" (אלי בן דוד על שלום מיכאלשווילי, מאחורי הקלעים של "אנחנו במפה", הוט פלוס)
"תקשיבו, אני... אני חושב שזה באמת יצא מהמם" (עוד "תקשיב" של משה גלאמין, בא לחדש לכם, עונה 5, רשת)
"תקשיבו, אני הולך לטפל בתאורה בחדר של זיו, להתראות" (משה גלאמין, בא לחדש לכם, עונה 5, רשת)
לפני ש"תקשיבו" נכנסה לאופנה: "אני קלסרופובית, כן? כשהתקשרו אליי, אמרו לי בואי לתכנית וזה, אמרתי 'תשמעו, אני מוכנה לבוא בתנאי אחד שתיים שלוש ארבע'" (מסקי שיברו, 1978, שישי בגאון, "1978", שודרה בשנים 2003-2005)
"תקשיבי טוב, מה ששי חי ודודו עשו אתמול אחד לשני - תקשיבי, זה לא ניתן לתפיסה, באמת. המשימה מאוד גישרה. תקשיבי, אני לא הכרתי את שי חי אתמול" (ברק לאור, האח הגדול 7, 15, קשת)
__________________
לפוסט "תקשיבו, אתם חייבים לקרוא את זה", 14.9.15, הארץ
לעמוד הראשי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.