יום ראשון, יולי 12, 2015

סיי; יש לו סיי

דייט בחשכה, רשת, 2012
דייט בחשכה, רשת, 2012

בארוחת הערב, האישה מדברת על הבוסית החדשה בעבודה:

היא: מה שאני אוהבת אצלה זה שהיא מובילה וחזקה ויש לה סיילעומת הקודמת שלא היה לה שום סייבתור אדם שיש לו סיי, אני לא יודעת אם אני אסתדר איתה. אבל אם אני צריכה לבחור בין בוסית עם סיי לבוסית שאין לה  סיי, אני מעדיפה בוסית עם סייתגיד משהו! אין לך מה להגיד?

הוא: איי-הב-נט'ינג-טו-סיי.

*****

כתבה ב"אולפן שישי". בכתבה של אילן לוקץ' על מרב מיכאלי שמתמודדת בפריימריז למפלגת העבודה, היא נשאלת על דבריה בתוכנית רדיו, שבה אמרה שנשים לא צריכות לשלוח את ילדיהן לצבא במצב של כיבוש מתמשך, כשלא מנסים לפתור את המצב בדרכים אחרות:

מרב מיכאלי: אני אמרתי ואני אומרת עדיין, שזה שאימהות לא תופסות את עצמן ככוח פוליטי ושהילדים הם הדבר הכי חשוב להן והכי שהן מושקעות בו, אגב זה נכון גם לגבי אבות לא פחות מזה, אבל בגיל 18 הם (הילדים) כאילו נופלים להן מהידיים ואין להן סיי, ולכן שלטון בישראל יכול להמשיך לשלוח ילדים וילדות לצבא בלי לנסות אפילו לעשות שלום, זה בעיניי דבר לא תקין.

(כתבתו של אילן לוקץ', אולפן שישי, ערוץ 2, 30.11.2012) 

*****

"מטומטמת" 1: לירז רוצה לפתוח פאב אירי באוטו גלידה. הוא ואריק נפגשים עם זאזא:

זאזא: אני מעריך (שזה יעלה) 20, 30 אלף פלוס מינוס.

לירז לאריק: אמרת שזה יעלה 17 אלף גג.

אריק: אבל זה היה לפני שעברנו לעץ מלא.

זאזא: אז תלך עם אותו עיצוב בפורמייקה, יוזיל לך משמעותי.

אריק: מה פורמייקה, מה? כל ה"סיי" של הפאב הזה זה העץ המלא, זה החיתוך הגס.

(מטומטמת 1, הוט, 2016)

*****

"האח הגדול" 4. טליה ואליאב היו זוג בחוץ והקשר ביניהם היה קצר. בבית האח הם מדברים על הקשר שהיה:

טליה: אני באמת חושבת שאחד הדברים שהיו לי קשים אז, זה כאילו שהרגשתי באיזשהו מקום שאני יותר חזקה ממך והייתי רוצה שתתפוס את ה... אתה יודע, את האסרטיביות הזאת ואת הסיי ולבוא ו... הרי למה זה לא עבד? כי היית נכנע לי.

(האח הגדול, עונה 4, רשת)


סיי; יש לו סיי
תרגום מאנגלית של Say - אמירה; דעה; דיבור; הצהרה; התבטאות; "מילה"

  • אמירה / דעה / חשיבה / גישה / עמדה / מסר / סדר יום (אג'נדה) / תוכן / התנהגות וכדומה -  המייצגים את הדובר (או הקבוצה) ומציגים אותו באופן חיובי: דעתן; בעל אופי; מוביל דעה; דעתו נחשבת; בעל השפעה; יש לו "מילה"; בעל עקרונות; בעל אג'נדה ברורה; בעל מדיניות; אסרטיבי; חזק; בעל חוט שדרה; יציב; לא נכנע; אדם חושב ומעניין שיש לו מה לומר ויודע איך לומר זאת; אדם שאינו חושש להביע את מחשבותיו; בעל מסר; בעל נוכחות מרשימה שמותירה את חותמה;
  • מסר; ייחוד; יופי; קטע; עניין; חותם; טביעת יד; מאפיינים מובהקים; רעיון מרכזי


כתבה ב"אולפן שישי". מרב מיכאלי נשאלת על דבריה בתוכנית רדיו, שבה אמרה שנשים לא צריכות לשלוח את ילדיהן לצבא במצב של כיבוש מתמשך, כשלא מנסים לפתור את המצב בדרכים אחרות: "אני אמרתי ואני אומרת עדיין, שזה שאימהות לא תופסות את עצמן ככוח פוליטי ושהילדים הם הדבר הכי חשוב להן והכי שהן מושקעות בו, אגב זה נכון גם לגבי אבות לא פחות מזה, אבל בגיל 18 הם (הילדים) כאילו נופלים להן מהידיים ואין להן סיי, ולכן שלטון בישראל יכול להמשיך לשלוח ילדים וילדות לצבא בלי לנסות אפילו לעשות שלום, זה בעיניי דבר לא תקין." (כתבתו של אילן לוקץ', אולפן שישי, ערוץ 2, 30.11.2012) 



"שי בשידור": נתן דטנר מדבר בתוכנית האירוח של שי שטרן. לא ציינתי לעצמי על מי דיבר: "אין להם סיי, אין להם כלום." (שי בשידור, ערוץ 10, יולי 2015)
"שי בשידור": נתן דטנר מדבר בתוכנית האירוח של שי שטרן. לא ציינתי לעצמי על מי דיבר: "אין להם סיי, אין להם כלום." (שי בשידור, ערוץ 10, יולי 2015)


"דייט בחשכה". הבחור לבחורה בפגישה בחדר החשוך: "את מובילה ודעתנית כזאת ויש לך 'סיי'." (דייט בחשכה, רשת, 2012)
"דייט בחשכה". הבחור לבחורה בפגישה בחדר החשוך: "את מובילה ודעתנית כזאת ויש לך 'סיי'." (דייט בחשכה, רשת, 2012)

"מטומטמת" 1: לירז רוצה לפתוח פאב אירי באוטו גלידה. הוא ואריק נפגשים עם זאזא. אחרי שלירז אומר ש-20-30 אלף לפאב מעץ מלא זה יותר ממה שחשב, זאזא מציע: "אז תלך עם אותו עיצוב בפורמייקה, יוזיל לך משמעותי". אריק: "מה פורמייקה, מה? כל ה'סיי' של הפאב הזה זה העץ המלא, זה החיתוך הגס." (מטומטמת 1, הוט, 2016)

"מטומטמת" 1: לירז רוצה לפתוח פאב אירי באוטו גלידה. הוא ואריק נפגשים עם זאזא. אחרי שלירז אומר ש-20-30 אלף לפאב מעץ מלא זה יותר ממה שחשב, זאזא מציע: "אז תלך עם אותו עיצוב בפורמייקה, יוזיל לך משמעותי". אריק: "מה פורמייקה, מה? כל ה'סיי' של הפאב הזה זה העץ המלא, זה החיתוך הגס." (מטומטמת 1, הוט, 2016)



"האח הגדול" 4. טליה ואליאב מדברים בחדר ארונות על הקשר שהיה ביניהם בעבר (האח הגדול, עונה 4, רשת, 2022)
"האח הגדול" 4. טליה ואליאב היו זוג בעבר והקשר ביניהם היה קצר. בבית האח הם מדברים על הקשר שהיה. בזמן שהם מדברים בחדר ארונות (צילום מסך עליון), המצלמה מראה את בר, בת הזוג של אליאב בבית האח, במקום אחר בבית.  טליה: "אני באמת חושבת שאחד הדברים שהיו לי קשים אז, זה כאילו שהרגשתי באיזשהו מקום שאני יותר חזקה ממך והייתי רוצה שתתפוס את ה... אתה יודע, את האסרטיביות הזאת ואת הסיי ולבוא ו... הרי למה זה לא עבד? כי היית נכנע לי." (צילום מסך עליון ותחתון - האח הגדול, עונה 4, רשת, 2022)

"האח הגדול" 4. טליה ואליאב היו זוג בעבר והקשר ביניהם היה קצר. בבית האח הם מדברים על הקשר שהיה. בזמן שהם מדברים בחדר ארונות (צילום מסך עליון), המצלמה מראה את בר, בת הזוג של אליאב בבית האח, במקום אחר בבית.  טליה: "אני באמת חושבת שאחד הדברים שהיו לי קשים אז, זה כאילו שהרגשתי באיזשהו מקום שאני יותר חזקה ממך והייתי רוצה שתתפוס את ה... אתה יודע, את האסרטיביות הזאת ואת הסיי ולבוא ו... הרי למה זה לא עבד? כי היית נכנע לי." (צילום מסך עליון ותחתון - האח הגדול, עונה 4, רשת, 2022)






מנת האודישן של אלון בנט - מרק חסה בצלחות שעיצב. משחקי השף, עונה 6, רשת, 2022
"משחקי השף" 6. מנת האודישן של אלון בנט הייתה מרק חסה,  בצלחות שעיצב. מושיק רוט: "יש פה עוד רעיון מאחורי. אני חושב שבצלחת יש איזה סיי מסוים". אסף גרניט: "אז הצלחת היא הסיי פה." (נכתב "אמירה מסוימת"; "הסיי". צילום מסך עליון ותחתון - משחקי השף, עונה 6, רשת, 2022)

"משחקי השף" 6. מנת האודישן של אלון בנט הייתה מרק חסה,  בצלחות שעיצב. מושיק רוט: "יש פה עוד רעיון מאחורי. אני חושב שבצלחת יש איזה סיי מסוים". אסף גרניט: "אז הצלחת היא הסיי פה." (נכתב "אמירה מסוימת"; "הסיי". צילום מסך עליון ותחתון - משחקי השף, עונה 6, רשת, 2022)







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.