יום רביעי, 10 ביוני 2015

וכאלה


מילון עינת
וכאלה:

  • תרגום מאנגלית של and stuff like that.
  • וכדומה; וכו'; וכיו"ב / וכיוצ"ב; וכן הלאה; ועוד;
  • ודברים מהסוג הזה;
  • נועד לקצר ולהיות תכליתי ולהתרכז בעיקר;
  • התחמקות מפירוט מייגע או מביך;
  • נועד להסתיר מבוכה ולהציג נינוחות;
  • נועד להסתיר חוסר ידע בנוגע לאותם "כאלה";
  • סלנג של "כאלה ואחרים";
  • נועד להראות שאני בעניינים;
  • תוספת ללא מטרה, כמו "כאילו", "כזה" וכאלה.


"אז אני יכול לקבל את מספר הטלפון שלך וכאלה? (תרגום מאנגלית של and stuff)" (אבי אטינגר, גולשי ספות 2, פרק 25, הוט, mondial4live)
"אני חייב לנסוע מחר בענייני עבודה וכאלה" (אהבה מעבר לפינה 3, הוט בידור ישראלי)
"את כל הספרים הכי חזקים, כל מיני תורות ספירה וכאלה" (עפר שכטר, סמולטוק, הוט, ווינט)
פלאפל עדשים היום דווקא כן הולך במסעדות וכאלה" (רחלי, מאסטר שף 5, קשת)
חוץ מבמלחמות ומבצעים וכאלה" (רחלי, מאסטר שף 5, קשת)
אני יושב בהרבה בתי קפה, כותב פאנצ'ים וכאלה" (דודו ארז, מלחמת המינים, רשת)
"ולהגיד: אוקי, היה לי איקס, וואי, זד מול מסך טלוויזיה בפריים וכאלה" (טהוניה, סלבריישן 2, 2, רשת)
"יכולתי לשים את הטבעת, להישבע אמונים וכאלה" (טהוניה, סלבריישן 2, 2, רשת)

ג'ורג': "ובכן, התארסנו, קנינו את ההזמנות לחתונה וידה ידה ידה - אני עדיין רווק" (ג'ורג', שלמד ממרסי להשתמש ב"ידה", מספר לה על ארוסתו ומדלג על החלק שבו היא מתה בגלל הדבק בהזמנות הזולות שהחליט לקנות, "סיינפלד", עונה 8 פרק 19, הוט וי-או-די)
ג'ורג': "'ידה ידה' זה רע?" ג'רי: "לא, זה טוב, היא תמציתית מאוד" ("סיינפלד", עונה 8 פרק 19, הוט וי-או-די)
"אני מתרגשת, התרגשות וכאלה" (המתמודדת באקס פקטור, אקס פקטור 2, רשת)
"כיסויי המיטה וכריות וכאלה?" (נועה תשבי, החיים עפי נועה תשבי 9, קשת)

_________________
לפוסט "אין דברים כאלה וכאלה", תפוז, 12.3.2012
לעמוד הראשי