יום שלישי, 26 במאי 2015

סבבה






תומר: מה את אומרת, נצא לאיזה ארוחת ערב?
מאיה: צהריים, אם כבר.
תומר: צהריים, סבבה, סגרנו. אבל אם יש אופציה, אז את יודעת, גולשים לערב.
מאיה: ארוחת בוקר מתחת למשרד.
תומר: סבבה, ארוחת בוקר.
(מסודרים 1, 11, 2007, קשת)

סבבה

  • סבבת ההסכמה: כן, אוקי, בסדר, זה בסדר מצידי, זה מקובל עליי, סגרנו, אין לי התנגדות, אני מסכים, אני מבין, אני אשמח, אין בעיה, בכיף. אני זורמת, אני לא מערימה קשיים, אני קול, אני איתך ולצידך, אני לא אנטי;
  • סבבת ההתלהבות המאופקת: יופי; אחלה; נהדר; מצוין; אני מרוצה; אני שמח; תודה;
  • סבבת הפאסיביות: הבנתי, שמעתי מה אמרת;
  • סבבת המחאה השקטה: שיהיה; אני אדיש; זה לא מזיז לי; מה אני אגיד לך - תהיה בריא; 
  • סבבת המבוכה: אין לי מה להגיד;
  • סבבת התשובה ל"מה נשמע?" (מיושן);
  • סבבת השאלה הזהירה: "אתה סבבה עם זה?" מרכך את השאלה, כמו "יש מצב?", זה מסתדר לך? זה נוח לך? מתאים לך? אין לך בעיה עם זה?
  • סבבת השאלה הביקורתית: "אתה סבבה עם זה?" אתה מרגיש נוח עם זה? זה נשמע לך בסדר? אין לך שום בעיה עם זה?
  • סבבת השאלה הרטורית: "סבבה?" בהתרסה, בכעס: הבנת את זה?
"אם לא היתה לו כאן אף אחת, אז סבבה" (שיר אלמליח, האח הגדול VIP2,  5, קשת 2015ׂ)
"המשימה הזאת גרמה לזה שאני אהיה מועמדת להדחה בוודאות, ואתה יודע מה? סבבה" (רותם איזק, האח הגדול VIP2 5, קשת 2015ׂ)
"ואת סבבה עם זה?" (שיר אלמליח לאריאנה מלמד על הביקורת שלה על אסי עזר. האח הגדול VIP2, 4, מאקו, 2015)
"אז זה סבבה מבחינתך?" (לוסי דובינצ'יק לבן הזוג. "6 אימהות", רשת, 2015)
היא: "אני יכולה להתחיל לגעת בך? להרגיש אותך?" הוא: "את יכולה" היא: "סבבה" ("דייט בחשכה", רשת, 2012)
היא: "אתה רוצה לעמוד?" הוא: "סבבה, כן, בואי נעמוד" ("דייט בחשכה", רשת, 2012)
היא: "אפשר להחזיק לך את היד?" הוא: "סבבה" = "אני משדר קלילות, חפיף, קטן עליי" ("דייט בחשכה", רשת)
"אחד שנתתי בשבילו את הנשמה מפרשן את זה כליקוק תחת - סבבה" (מושיק עפיה, "האח הגדול VIP2, תכנית 7, מאקו, 2015)
היא: "עשית אחלה עבודה, תדע לך...". הוא: "סבבה" (אהבה מעבר לפינה 3, 218, הוט בידור ישראלי, 2005)
"סבבה, אני לא חבר שלך? סבבה" (סתיו סטרשקו, האח הגדול VIP2, 8 קשת 2015)
"וסבבה, מכבדת את זה, אבל אני לא באתי פה למופע" (רותם איזק? על מוטי גלעדי, האח הגדול VIP2, 5 קשת 2015)
"סבבה, אני אלך לעשות חמוצים" (ארבל במריבה עם דודו, האח הגדול 7, 18, פבר' 16, מאקו)
"אנחנו עכשיו מכינים פיצה, סבבה?" (בוס בהסוואה, 2015, רשת)
לפני ש"מעולה" נכנס לאופנה: "מה העניינים?" -"סבבה" (מסודרים1 2007, 11, קשת, הוט)
מאיה: "ארוחת בוקר מתחת למשרד". תומר: "סבבה, ארוחת בוקר". (מסודרים 1, 11, 2007, קשת)
עמרי: "אני לעולם לא אהיה חבר שלו". דודו: "סבבה, סגור"  (האח הגדול 7, 9, 2016, קשת)
קוקו: "ואני הייתי עושה את זה שוב". ארבל: "סבבה". קוקו: "סבבה?" (האח הגדול 7, 10, 1016 מאקו)

שי חי: "אני לא עושה את המשימה". מייקי: "למה אתה לא רוצה?" שי חי: "מבחינתי הנושא נעול". מייקי: "סבבה, אבל למה?" (האח הגדול 7, 15, 2016, מאקו)
__________________
לפוסט "סבבה לגמרי!", 26.11.2012, הארץ
לעמוד הראשי בבלוג