יום שלישי, דצמבר 09, 2008

האמת, את האמת, האמת היא, למען האמת, ת'אמת

חתונה ממבט ראשון עונה 3, מאקו, 2020



האמת, את האמת, האמת היא, למען האמת, ת'אמת

  •  truth; אמת; אמיתה; הצהרה על דבר נכון; הצהרה על דבר מדויק עובדתית; הצהרה על דבר נאמן למציאות.
    * -עישנת סמים קלים בעבר?  -האמת שכן, כשהייתי צעיר.
    האמת היא שאני לא עובד זוטר, אני המנכ"ל. 
    האמת 
    היא שאני בדרך כלל כן עושה חיפוש בגוגל על אנשים.

  • actually; תמיכה; הסכמה; מעין הודאה; במחשבה נוספת; בבחינה נוספת.
    * הוא נואם גרוע, אבל האמת היא שהיום הוא נתן נאום לא רע בכלל.
    * בדרך כלל אני לא אוהב סרטים כאלה, אבל האמת, נהניתי.
    * זה נשמע מגניב, אני חייבת לנסות את זה, האמת.
    * אני לא יודעת לנגן על מנדולינה, אבל האמת, לבית זה יכול להיות מהמם.

  • actually; נועד ליצור רושם של אותנטיות, אמינות, כנות, דיבור מהלב.
    * - המנחה: מה מעסיק אותך בימים האלה?  -הפוליטיקאית:    האמת היא שנושא הדיור לצעירים מעסיק אותי מאוד.

  • actually; בעצם; אתה יודע מה?; אווירה קלילה, זורמת, פתוחה, מצב רוח טוב; החופש לעשות מה שבא לי.
    * אני רוצה כוס יין לבן, את האמת
    * האמת שבא לי בירה.

  • actually; בעצם; למעשה; אפשר להגיד.
    * אני באה מבית גרוזיני, שהאמת היא, די משלב באוכל את כל העולמות

  • אתה שומע?; תקשיב; תשמע; וואלה.
    * האמת, יש לי רעיון.
    * האמת, זה עיתוי ממש לא מתאים.


  • actually; סמול-טוק.
    * -מה נשמע?  -האמת, עברתי דירה לא מזמן.

  • חלק משפה של פלרטוט.
    * האמת שקצת נהניתי לדבר איתך בלי שאתה יודע מי אני.
    * האמת שאתה הרבה יותר חמוד ממה שחשבתי.
    האמת שאם היית שותה הייתי מזמינה אותך לעלות ולשתות איתי בירה.


  • גילוי לב; הרהורים בקול; תובנה.
    * האמת, פעם הייתי יותר בפוליטיקה בעניינים.
    * האמת היא שהוא קצת סידר לי את הראש.
    האמת שקשה לוותר על מישהו היום.


  • משדרת התנצלות כנה.
    * -בא לך ללכת לסרט?  -האמת, יש לי עוד כמה סידורים שאני צריך לעשות.

  • נימוס. ממלאת את המשפט כדי שלא יישמע קצר או תקיף.
    * -יש שאלות?   -האמת, לא.

  • העברת מסר באופן עדין.
    * אני פשוט פה לבד במסעדה ויש לי הרבה עבודה. - האמת שנראה פה די ריק. 


מתוך תוכנית אירוח לליל שבת "ניסים גרמה מארח" (ערוץ 1). המנחה ניסים גרמה: "מה מעסיק אותך בימים אלה?" מירי רגב: "האמת היא שבעיקר דיור לזוגות צעירים". גרמה: "לאן את שואפת להגיע בפוליטיקה?" רגב: "האמת היא שאני בדרך כלל עושה את מה שאני עושה הכי טוב ומתוך הנאה ומתוך חדווה, לאן, אני לא יודעת, אבל אני בהחלט רוצה לעשות ולהמשיך לעשות דברים שאני משפיעה בהם." (צילום מסך: "ניסים גרמה מארח", ערוץ 1, תוכנית 4, 2011, יוטיוב כאן 11 - תאגיד השידור הישראלי)
מתוך תוכנית אירוח לליל שבת "ניסים גרמה מארח" (ערוץ 1). המנחה ניסים גרמה: "מה מעסיק אותך בימים אלה?" מירי רגב: "האמת היא שבעיקר דיור לזוגות צעירים". גרמה: "לאן את שואפת להגיע בפוליטיקה?" רגב: "האמת היא שאני בדרך כלל עושה את מה שאני עושה הכי טוב ומתוך הנאה ומתוך חדווה, לאן, אני לא יודעת, אבל אני בהחלט רוצה לעשות ולהמשיך לעשות דברים שאני משפיעה בהם." (צילום מסך: "ניסים גרמה מארח", ערוץ 1, תוכנית 4, 2011, יוטיוב כאן 11 - תאגיד השידור הישראלי)


מתוך תוכנית הדוקו ריאליטי "בוס בהסוואה (רשת). יונתן פישר חושף את זהותו האמיתית: "האמת היא שאני לא דויד." (צילום מסך: בוס בהסוואה, עונה 2, רשת, 2015)
מתוך תוכנית הדוקו ריאליטי "בוס בהסוואה" (רשת). יונתן פישר חושף את זהותו האמיתית: "האמת היא שאני לא דויד." (צילום מסך: בוס בהסוואה, עונה 2, רשת, 2015)


מתוך תוכנית הריאליטי "חתונה ממבט ראשון" (קשת). מור ומאור במסעדה, במצב רוח טוב. המלצרית שואלת מה הם יזמינו. מור: "אני רוצה כוס יין, את האמת." מאור: "האמת שבא לי בירה." (חתונה ממבט ראשון עונה 3, מאקו, מאי 2020)
מתוך תוכנית הריאליטי "חתונה ממבט ראשון" (קשת). מור ומאור במסעדה, במצב רוח טוב. המלצרית שואלת מה הם יזמינו. מור: "אני רוצה כוס יין, את האמת." מאור: "האמת שבא לי בירה." (חתונה ממבט ראשון עונה 3, מאקו, מאי 2020)

מתוך התוכנית "זמן מיסטיקה" (ערוץ 10). היועץ: "שאלות עד כאן?" הצופה אתי: "לא, האמת שלא." (צילום מסך: זמן מיסטיקה, עונה 5, ערוץ 10, 2015)
מתוך התוכנית "זמן מיסטיקה" (ערוץ 10). היועץ: "שאלות עד כאן?" הצופה אתי: "לא, האמת שלא." (צילום מסך: זמן מיסטיקה, עונה 5, ערוץ 10, 2015)


מתוך תוכנית הריאליטי "מאסטר שף" (קשת). המתמודדת: "אני באה מבית גרוזיני, שהאמת היא, די משלב באוכל את כל העולמות." (צילום מסך: מאסטר שף", עונה 5, מאקו, 2015)
מתוך תוכנית הריאליטי "מאסטר שף" (קשת). המתמודדת: "אני באה מבית גרוזיני, שהאמת היא, די משלב באוכל את כל העולמות." (צילום מסך: מאסטר שף, עונה 5, מאקו, 2015)



מתוך הסדרה "מטומטמת" (הוט). אסף פוגש את גיתית בטקס פרסים ומדבר איתה מבלי לדעת שהיא המיליארדרית שמשקיעה בפרויקט שלו, עד שהיא מגלה לו. גיתית לאסף: "האמת שקצת נהניתי מזה אפילו [...] והאמת שאתה הרבה יותר חמוד ממה שדמיינתי." (צילום מסך: מטומטמת, עונה 1, פרק 1, הוט 3, 2016, הוט ביוטיוב)
מתוך הסדרה "מטומטמת" (הוט). אסף פוגש את גיתית בטקס פרסים ומדבר איתה מבלי לדעת שהיא המיליארדרית שמשקיעה בפרויקט שלו, עד שהיא מגלה לו. גיתית לאסף: "האמת שקצת נהניתי מזה אפילו [...] והאמת שאתה הרבה יותר חמוד ממה שדמיינתי." (צילום מסך: מטומטמת, עונה 1, פרק 1, הוט 3, 2016, הוט ביוטיוב)








הפוסט "כל האמת ורק האמת על האמת", פורסם בתפוז ב-9.12.2008

אירוס הנגב  09/12/2008 | 08:11
"אמשיך להגיד את האמת שלי"... תמשיכי גם תמשיכי..
או שמא המשיכי..?
באמת הפלגנו עם האמת הסלנגית..
למען האמת לא שמתי לב לכך.(-:
בוקר טוב לך עינת
ויום נפלא.

seymore butts 09/12/2008 | 12:42
זו לא המצאה ישראלית גם באנגלית רווח הביטוי "To tell you the truth", בגרמנית משתמשים בביטוי "ehrlich gesagt" שמשמעותו זהה וכולי.
אבל אולי בעברית השימוש מוגזם, כתגובת נגד לעוולות ומעשי הרמאות אצלנו.
חוץ מזה - טוב לראות סוף סוף רשומה חדשה שלך ! באמת ;-)


nomi9909/12/2008 | 13:48
האמת היא.. שאני לא באמת מתחברת למשפטי האמת האלה..
:-)

המילים של עינת 17/12/2008 | 12:10
תשובה מאוחרת לנעמי99: האמת, האמת שלך אמיתית יותר מהאמת שלי.


קטנים כגדולים 15/12/2008 | 08:04
ת`אמת? זה נראה לי כמו עוד סוג של "Filler", שעדיף על "אֶה ...", וחובֲר ל"פייר" הפרחי,ל-"אגב", ל-"דווקא" ועוד רבים וטובים(?)
בימי התיכון הרחוקים שלי היתה לנו מורה לאנגלית שלא היתה בעלת כישורים מרשימים במיוחד בשפה אותה לימדה, והתעקשה שאין באוצר המילים שלה משהו מקביל ל"דווקא", אשר על כן, בעודה מעבירה שיעור באנגליתה הציחה, הכניסה את ה-"דווקא" לכל משפט שני לפחות.


קטנים כגדולים 15/12/2008 | 08:05
http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=1381652
וגם ... תייגתי אותך ;-) 

המילים של עינת 17/12/2008 | 12:17
קראתי :) למילה "מתויגת" יש בדרך כלל קונוטציה שלילית, אבל אצלך היא מחממת את הלב. תודה.
האמת, למדתי עליך שבע אמיתות שלא ידעתי עליך עד כה.
שיהיה לך בשעה טובה עם הילד השני. אני בטוחה שהוא או היא, כמו הבן הצעיר, יהיה גאה באימא כמוך שגם מצליחה להשחיל חוט במחט :)


המילים של עינת 17/12/2008 | 12:12
תשובה מאוחרת לקכ"ג: "דווקא" היא עוד מילה שצריך להקדיש לה רשומה נפרדת.


קטנים כגדולים 18/12/2008 | 08:03

בהחלט! 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.